Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Min maskin er dau

Anbefalte innlegg

Når jeg skrur på pc'en min starter den så godt som normalt, men når inlogningsscreenen egentlig skal komme, så starter den helt på nytt og dette fortsetter i en evig sirkel. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre, har prøvd det meste, oppstart i safemodus og slikt men det samme skjer igjen. Jeg har også prøvd å reparere windows med windows-cden min, men det funker heller ikke.

Nå tenker jeg på at jeg kanskje skal reformatere, men har delt disken i to og jeg vil bare formatere den ene delen for ellers mister jeg alt arbeid med skole, all musikk og alle bilder.

Takker for alle svar :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når jeg skrur på pc'en min starter den så godt som normalt, men når inlogningsscreenen egentlig skal komme, så starter den helt på nytt og dette fortsetter i en evig sirkel. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre, har prøvd det meste, oppstart i safemodus og slikt men det samme skjer igjen. Jeg har også prøvd å reparere windows med windows-cden min, men det funker heller ikke.

Nå tenker jeg på at jeg kanskje skal reformatere, men har delt disken i to og jeg vil bare formatere den ene delen for ellers mister jeg alt arbeid med skole, all musikk og alle bilder.

Takker for alle svar  :w00t:

8574040[/snapback]

Hvis du allerede har partisjonert disken i 2 deler, og fx har kun programmer o.l innstallert på C: , mens alle filene du fortsatt vil ha ligger på D:, så kan du trygt putte i XP-CD'en å formattere og innstallere XP på nytt i C:.

Men ofte har man jo liggende en del under "Mine dokumenter" som man vil berge.. Og da er løsningen enten å reinstallere XP under C: eller D: uten å formatere. Da vil alle gamle filer bli satt til side, og man kan finne dem igjen (hvis du har passordbeskyttet innlogging på XP kan det bli litt krøll med eierrettighetene, men det fikses raskt :) ).

Eller så kan man ta ut disken og putte den inn i en annen maskin, for så å ta ut det man trenger på C:.

Hvis man har plass nok på C: eller D:, så er dog den beste løsningen å partisjonere en del som er stor nok til en innstallasjon av Windows, og så legge den nye innstallasjonen der :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...