Achilles Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Jeg kjøpte meg D80 for noen mnd siden og har nå skjønt at jeg må skaffe meg et stativ. Vet at det finnes flere innlegg på forumet ad dette og har sett på det. Trenger et stativ som er forholdsvis lett transportabelt og må kunne brukes utendørs, selv om hovedbruk nok blir innendørs. Bør helst ikke koste mer enn 6-800,- Hvis dere mener dette er helt urealistisk vil jeg gjerne ha inspill på dyrere stativer... Thanx Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Minner om våre retningslinjer for bumping: Bumping er posting i gamle tråder, slik at de skal komme lengre opp på lister over de siste postede meldingene. Dette blir gjort av enkelte, og slike meldinger inneholder ofte bare "*bump*". Dette vil i første forsøk bli slettet, men hvis brukeren fortsetter bumpingen kan stenging av tråder og advarsler bli brukt. En har likevel lov til å svare på sine egne tråder, dersom en har ny informasjon å komme med. Bumping tillates i den grad at det går minimum 24 timer mellom hver slik post , at det maksimalt to stykker sammenlagt, og at innlegget inneholder minst 14 tegn. Eit innlegg er sletta. Lenke til kommentar
Sportive. Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Hadde først billigstativ, kan funke bra inne, men ikke alltid ute, manfrotto 55prob har jeg nå som jeg er meget fornøyd med ! Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Som noen hevder: det finnes to typer stativ, de som er lette og de som er gode. Selv har jeg et Manfrotto 718B som fungerer ok, men foretrekker å bruke fjernkontroll i tillegg. Lenke til kommentar
kjelldell Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Jeg kjøpte meg D80 for noen mnd siden og har nå skjønt at jeg må skaffe meg et stativ. Vet at det finnes flere innlegg på forumet ad dette og har sett på det. Trenger et stativ som er forholdsvis lett transportabelt og må kunne brukes utendørs, selv om hovedbruk nok blir innendørs. Bør helst ikke koste mer enn 6-800,- Hvis dere mener dette er helt urealistisk vil jeg gjerne ha inspill på dyrere stativer... Thanx 8573896[/snapback] Har noen erfaring med GorillaPod til SLR?? Blir det støtt nok? Forutsetter at man ikke har på for kraftig tele.. Er sikkert ikke så dum inne, men du er avhengig av å feste den på noe eller sette den på et rekkverk e.l., for den er jo ikke høy... Men den er billig, kun 399 hos JapanPhoto, har tenkt å prøve en slik til videokamera (perfekt til animasjonsfilmer på arbeidsbordet) og S3'en. Lenke til kommentar
fototim Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Svaret på spørsmålet ditt avhenger nok mye av hva du ønsker å bruke stativet til, og hvilke forventninger du har. Ønsker du dramatisk økning av skarphet ved kritiske lukkertider, så bør du nok opp i pris. Har du planer om optikk med lenger brennvidde enn det du viser i signaturen din? Vekt og levetid er andre ting du bør ta hensyn til. Har du tenkt å bruke det på stuegolvet to ganger i året, kommer du nok i mål. Vil du derimot ha en arbeidshest som varer, så bør du nok bruke mer penger. Mvh Tim Typo Lenke til kommentar
Achilles Skrevet 11. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2007 Takk for hjelpa. Jeg er på utkikk etter et godt allroundstativ som jeg kan stole på. Trenger overhode ikke noe proffstativ og hovedbruken blir sikkert stuegulv ol. Vil også ha et stativ som er stabilt nok til å kunne ta brukbare bilder med lange lukkertider på kveld/nattetid. Har ingen planer om å utvide objektivparken i retning av tunge teleobjektiver, slik at dette momentet har lav prioritet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå