Hansulu Skrevet 21. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2007 Jeg gikk tilbake til de nyeste fra asus og synes de fungerer best med tanke på funksjonalitet og optimalitet. Det er ikke så veldig mye å tjene på å bytte til ltv2go driverene, om det er noe og tjene i det hele tatt? Lenke til kommentar
Razormail Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 (endret) Fikk omsider vista 32bit bisniss versjonen, etter omlag 5 måneder.. Men nu er jeg skeptisk til å legge den inn etter alt jeg har sett her og andre plasser der folk har erfaring med vista. Blir tregere osv.. Noen som har noen utfyllende +/- med vista? Endret 21. mai 2007 av Razormail Lenke til kommentar
Hansulu Skrevet 21. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2007 Må si jeg har blandede følelser når det gjelder Vista. I hovedsak for at jeg synes den er ustabil og treg. Har flere ganger tenkt at jeg vil bytte tilbake XP, men har blitt værende med Vista. Hadde jeg fått valget i dag vil jeg blitt med XP et par tre måneder til, før jeg konverterte tilbake til Vista. Jeg vil anbefale deg å vente til servicepack 1 kommer i oktober(?), det ville i hvertfall jeg gjort. BTW jeg trur ikke jeg kommer til å gå tilbake til XP. Lenke til kommentar
jj_ Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Jeg prøvde Vista en periode i fjor høst, og synes det var ganske uvant i starten. Denne følelsen gikk imidlertid fort over og jeg var ganske så fornøyd med beta2 til slutt. Det siste halve året har jeg brukt XP, men mottok min Vista i forrige uke og la inn den med en gang. Etter en ukes bruk må jeg si meg utrolig fornøyd! Jeg merker ingenting til at pcen er tregere (har 2gb ram og det er nok en stor fordel), men derimot at Microsoft har klart å lage et mye mer brukervennlik OS. Jeg synes det skal mange færre museklikk til for å utføre en oppgave i Vista enn samme oppgave i XP. Som eksempel kobla jeg meg til nettverket på skolen idag. På xp husker jeg det var en hel masse nettverks- og sikkerhetsinstillinger som måtte gjøres, bruksanvisningen for å gjøre dette var på 2 A4-sider. Idag fikk jeg beskjed om at et trådløst nettverk var funnet, jeg valgte koble til, skrev inn brukernavn og passord og vips var jeg på nett! Da fikk jeg spørsmål om dette var et hjemmenett, bedriftsnett eller offentlig nett. Jeg er ikke helt sikker på hva dette gjør, men har noe med synlighetsinnstillinger å gjøre. Jeg valgte offentlig nett, og øyblikkelig fikk jeg beskjed om at 2 pcer var synlige som jeg kunne dele mine mediafiler med. Ikke at jeg ville det, men allikevel genialt! Vista klarer også etter min erfaring enda bedre enn xp og gjenkjenne og automatisk installere drivere til utstyr du kobler til. Windows update sørger også for å automatisk oppdatere driver og andre microsoft-programmer (f.eks office) i tillegg til windows. Det er også mye annet nytt: man kan bruke minnepinner som ekstra ram og vista holder oversikt over når du bruker forskjellige programmer slik at disse lastes inn og er klare i minnet når du trenger dem. Ellers liker jeg rett og slett brukergrensesnittet til Vista godt, det er friskt, nytt og brukervennlig. Startmenyen har fått en etterlengtet oppgradering og sikkerheten skulle være bedre. Jeg mener UAC-systemet har fått ufortjent mye kritikk. JA, det er mange ganger man blir spurt om passord(velg et kort et) i starten, men med en gang pcen er sånn ca slik den skal være oppfatter jeg ikke dette som noe problem i det hele tatt! 3d-ytelsen har jeg ikke noe å si på. Med 158.18 driverne fra ltv2g er ytelsen min ca like god i 3dmark05 og noe bedre i 3dmark06 (2716 poeng elns - husker ikke akkurat nå). Stabiliteten er god, har hatt 2 BSOD, men disse skyldtes Nero In-Cd-tool (incd*.dll), ikke aner jeg hva den gjør, ikke trenger jeg den heller, så den kommer ikke til å plage meg mer. Jeg ser ihvertfall på vista som et stort skritt fram og anbefaler det! Det hadde vært interessant å høre mer konkret om hva som er dårlig. Det kan nok være lurt med 2gb ram, oppgavebehandling viser at rundt 35-40% av minnet er konstant i bruk ved vanlig windows-arbeid. Svar gjerne på min andre tråd om tolkning av informasjonen der. Som antivursbeskyttelse/brannmur bruker jeg Norton 360 og er veldig fornøyd med det. Merker ikke noe til at den kjører i bakgrunnen. Den gjør alt selv og det virker bra! I tillegg til vanlig av/fw sletter den temp-filer, defragmenterer og tar backup når pcen står idle. Dette ble visst mye, men er det noe dere lurer på er det bare å spørre! Lenke til kommentar
Razormail Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Kjempe svar - trur du tippet meg over til å prøve.. etter eksamen vel og merke.. Er det noen forskjell mellom de såkalte ltv2g driverne i forhold til de som fulgte med vista cden? Jeg fikk en egen cd med noe greier på.. Lenke til kommentar
jj_ Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Kjempe svar - trur du tippet meg over til å prøve.. etter eksamen vel og merke.. Er det noen forskjell mellom de såkalte ltv2g driverne i forhold til de som fulgte med vista cden? Jeg fikk en egen cd med noe greier på.. 8667776[/snapback] Ja, vent til etter eksamen. Jeg ble sittende halve forrige uke og leke meg og nå er eksamen bare enda nærmere Jeg fikk en økning på ca 400 poeng i 3dmark2005 med ltv2g 158.18. Ellers kan det være lurt å installere det meste på cden tror jeg. Er ganske okay de Asus-programmene som følger med også, men chkmail virker kun med outlook så den var ubrukelig for meg. Tror jeg vet litt mer om de forskjellige programmene nå, skal legge ut mer info når jeg får tid. Kan vel også nevne at jeg enda har til gode å møte et program som ikke virker med Vista, bortsett fra 165.01 driverne fra ltv2go. Da fikk jeg ikke kjørt noen spill. Lenke til kommentar
Hansulu Skrevet 21. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2007 Ja for all del, vent til etter eksamen Hadde mye problemer med vista i begynnelsen. Da snakker vi krasj, diverse små problemer, med nettverk og skjermen. Ettersom dagene går virker vista mer og mer stabilt :!: Har selv 2gb ram. Fant ut at man kan komme seg i bios ved å trykke f2 under oppstartsskjermen til asus. Der kan du slå av lyden som kommer ved oppstart, samt slå volumet lavere Lenke til kommentar
Mr-Nice Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Jeg er også kjempefornøyd med Vista. Langt mere intuitivt og enkelt. Digger fotobehandlingen, filbehandligen, og ikke minst stabiliteten! Bruker 64 bit Ultimate og har 2 gb ram. Det eneste jeg savner for øyeblikket er at asus slipper 64 bits drivere til hotkeys. Ellers er alt oppe å gå fra starten av på driversiden så null problemer der i gården. Lenke til kommentar
Hansulu Skrevet 25. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2007 Er det maskinen som er årsaken til at vista er så treg til å koble seg opp mot nettverket ved pålogging, eller er det vista, eller er det bare min maskin? Med min gammle bærbare og xp vår maskinen allerede tilkoblet ved oppstart. Av og til kobler maskinen seg av nettverket over natten, og får begrenset tilkobling. Noen som opplever de samme problemene? Lenke til kommentar
Razormail Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Vel da var Vista installert.. Sliter med å slette filer å installere programmer dog.. Sier jeg må være administrator og noe tull. Trudde jeg var det..? Ellers, funke NHC med Vista? Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 (endret) Ellers, funke NHC med Vista? 8703822[/snapback] NHC 2.0 - Pre-Release-06 (04.05.2007):- add support for Windows Vista .... Endret 25. mai 2007 av heanwi Lenke til kommentar
Razormail Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 (endret) Kjører NHC fint på pcen nu, men det virker som om vifta går uansett.. Vet ikke om det er cpu vifta, hd eller gpu vifta.. Iallefall, mye bedre enn før. Men får en irriterende melding om å godkjenne programmet hver gang pcen starter. Har ellers prøvd laptopvideo2go driverne, kun 97.54 versjonen virker på denne men jeg får ikke maks oppløsning. Installerte fra ASUS sine sider og de funker bedre ser det ut til. Har også testet ytelsen i 3dmark05 med forskjellige drivere:Først testa jeg med de siste offisielle driverne fra Asus (V7.15.10.9802) - 3852 3dmarks Så la jeg inn versjon 158.18 fra laptopvideo2go - 4215 3dmarks deretter 165.01 fra laptopvideo2go - 4190 3dmarks Sammenliknet med det beste resultatet jeg har fra win xp i 3dmark05, 4290 3dmarks, kan det se ut som vi langt på vei kan avkrefte myten om at vista foreløpig er mindre egnet til spill enn xp! 8643090[/snapback] Hvordan kan det ha seg at noen klare å installere de 158 eller 161 driverne på denne maskinen. Jeg får bare besked om at jeg ikke har hardware som støtter de driverne..? Kan dette ha noe med OS 64/32 bit å gjøre eller annen versjon av grafikk kort? Maksinen virker fint med vista når man ser bort i fra ovenfor nevnte problem pluss problemer med Spillet Call of Duty og Nokia PC Suite via bluetooth - som ikke funker i det hele tatt! Endret 30. mai 2007 av Razormail Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Hvordan kan det ha seg at noen klare å installere de 158 eller 161 driverne på denne maskinen. Jeg får bare besked om at jeg ikke har hardware som støtter de driverne..? Kan dette ha noe med OS 64/32 bit å gjøre eller annen versjon av grafikk kort? 8738679[/snapback] Det er nok .inf (Installation INFormation-) filen sin skyld at du ikke klarer å installere det. Prøv å laste ned en modifisert inf fil Registrer deg på laptopvideo2go og søk etter ønsket driver med inf. Lenke til kommentar
Razormail Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Finner ikke inf noen plasser.. jo en plass med får ikke lastet den ned... Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 (endret) Finner ikke inf noen plasser.. jo en plass med får ikke lastet den ned... 8739983[/snapback] HVilken driver er det du skal installere/laste ned? Endret 30. mai 2007 av heanwi Lenke til kommentar
Razormail Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Nyeste og beste til GeforceGo7700 512Mb så kanskje Call of Duty funker.... Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 (endret) Finner ikke inf noen plasser.. jo en plass med får ikke lastet den ned... Virker som de har problemer med inf-opplastningen, ettersom det er nesten helt tomt her. EDIT: Masse leifer og feil quote. Endret 30. mai 2007 av heanwi Lenke til kommentar
Hansulu Skrevet 30. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2007 (endret) Inf-fila ligger ved siden av versionnr. Høyreklikk der det står inf og last ned til en plass på maskinen din. Inf-fila bytter du ut med den som ligger i den mappa der installasjonsfilene ligger. Har ikke funnet noen som er bedre hos ltv2go enn de som ligger på asus. Kjører NHC fint på pcen nu, men det virker som om vifta går uansett.. Vet ikke om det er cpu vifta, hd eller gpu vifta.. Iallefall, mye bedre enn før. Men får en irriterende melding om å godkjenne programmet hver gang pcen starter. De irriterende sikkerhetsmeldingene kan du deaktivere på kontrollpanelet - sikkerhetssenter - brukerkontroll. Har hørt at dette gjør maskinen mindre sikker enn det den var med xp, men jeg synes det er verdt det Endret 30. mai 2007 av Hansulu Lenke til kommentar
Razormail Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Finner ikke 158.18 eller 165.01. Kan noen sende en direkte link som fungere på PM kansk? Lenke til kommentar
Hansulu Skrevet 30. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2007 Trykk vista i sidebaren Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå