floolf Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Veldig bra tiltak denne tråden! Jeg har nå fått et fiffig problem, som jeg også har postet om her. Når strømkabelen er i, så dimmer skjermen som om kun batteriet skulle være i bruk, og når jeg tar den ut - og maskina går på batteri - så lyser skjermen opp som om jeg skulle ha satt i strømkabelen. Sukk. Jeg installerte ikke noe i forkant av dette problemet. Det kom bare plutselig. Jeg har disabla og enabla strømsparing i bios uten innvirkning av noe slag. Jeg har avinstallert og reinstalleret Power4gear (som jo styrer de forskjellige modus man kan sette maskina i) uten innvirkning. Forslag? Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Prøvd å konfigurere Power4Gear? Har hatt det problemet selv, men da fikset jeg det med å laste ned nyeste versjon av Power4Gear. I verste fall kan du vell trykke Fn + F6? Lenke til kommentar
floolf Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 (endret) Nyeste versjon av Power4Gear gjorde ikke susen. Fn + 6 funker, men det er fremdeles irriterende Endret 15. mai 2007 av floolf Lenke til kommentar
smy Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 jeg sletta det og bruker den "innbygge" funksjon i vista Lenke til kommentar
floolf Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 (endret) Bruker xp, men det kan vel hende jeg bare oppgraderer til vista snart - siden jeg har fått business-edition i posten fra asus; bør vel løse seg da ... Har uansett sletta den latterlige recovery-partisjonen man får/fikk istedet for skikkelig xp. Noe annet: Noen som har nappa ut hd av maskina og satt inn en ny? Må si jeg har tenkt litt på å stappe den 120G-saken som kom med maskina inn i en icybox e.l. og deretter anskaffe f.eks. en 250G (eller to) Endret 15. mai 2007 av floolf Lenke til kommentar
Hansulu Skrevet 15. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2007 Finnes det 2,5" hdd på 250 gb, og hvordan skal du få plass til to? Lenke til kommentar
floolf Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 250, ikke på markedet akkurat nå da men Ellers innbildte jeg meg et øyeblikk at det var plass til to hd, men det gjelder vel altså ikke? Jaja, gjør meg ikke så mye da men Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Må man innstallere noen driver til nettverkskortet? får ikke koblet meg til det trådløse hjemme eller er det Vista som ikke vil? Lenke til kommentar
Hansulu Skrevet 15. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2007 Har du slått på den trådløse enheten? Det er den midterste knappen av hurtigtastene over tastaturet. Noen som vet hvordan jeg får lagret innstillningene til den eksterne skjemen min når jeg bruker DVI-utgangen. Da tenker jeg mest på oppløsningen, hver gang jeg plugger inn skjermen starter den opp i høyeste oppløsning og jeg må sette den ned til 1024x920. Lenke til kommentar
jj_ Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Fikk Vista i posten og har installert det nå. Jeg har ikke lagt inn andre drivere enn skjermkortdrivere, men likevel virker Fn+F1...F12 og hurtigknappen for bluetooth. Jeg får opp ikonet oppe til venstre på skjermen. Å justere på lysstyrken går fint, men ikke lyden (selv om det vises på ikonet). Det kan nesten virke som om Asus har lagt til sine drivere på Vista-cd'en slik at de blir installert automatisk. Samme Asus-ikonet for ac/battery-mode kommer når jeg tar ut og inn strømledningen, så det er tydelig at noen Asus-drivere har funnet veien helt av seg selv. Har også et problem når jeg skal koble til tven. Driverne finner rett og slett ikke den tilkoblede tven, så jeg får ikke valget om å bruke den. Har kun prøvd med Asus-drivere, men skal laste ned laptopvideo2go sine nå. floof: På vista kan man ihvertfall velge hvordan lysstyrken skal være med strøm/batteri. Husker ikke om det finnes noe liknende på xp. Lenke til kommentar
jj_ Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Jeg la inn driverne som fulgte med Vista på egen cd, for øvrig er enkelte av de nyere enn de som finnes på asus.com ifølge versjonsnummeret. Mye stiligere layout på OSD-meldingene nå enn det var før på xp! Har også testet ytelsen i 3dmark05 med forskjellige drivere: Først testa jeg med de siste offisielle driverne fra Asus (V7.15.10.9802) - 3852 3dmarks Så la jeg inn versjon 158.18 fra laptopvideo2go - 4215 3dmarks deretter 165.01 fra laptopvideo2go - 4190 3dmarks Sammenliknet med det beste resultatet jeg har fra win xp i 3dmark05, 4290 3dmarks, kan det se ut som vi langt på vei kan avkrefte myten om at vista foreløpig er mindre egnet til spill enn xp! Lenke til kommentar
Hansulu Skrevet 18. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2007 hmm... stor ytelsesforskjell med de forskjellige driverne.. Da blir jeg nødt å teste ut de fra ltv2go Lenke til kommentar
Mr-Nice Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Finner ikke ATK_Hotkey UTILITY noe sted jeg. Hadde vært kult om noen kunne peke meg i riktig retning. Bruker Vista 64 bit, funker bra! Noen flere med den? Hvilken skjermdriver bruker dere isåfall? La inn 165, 158, driverne fra LaptopVideo2GO, men når jeg kobla til en ekstraskjerm til så ble laptopskjermen sort. Virka ikke helt sånn sett, men topp ytelse tror jeg. Lenke til kommentar
jj_ Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Har problemer med dualview uansett jeg Lenke til kommentar
Hamilton247 Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Jeg la inn driverne som fulgte med Vista på egen cd, for øvrig er enkelte av de nyere enn de som finnes på asus.com ifølge versjonsnummeret. Mye stiligere layout på OSD-meldingene nå enn det var før på xp! Har også testet ytelsen i 3dmark05 med forskjellige drivere: Først testa jeg med de siste offisielle driverne fra Asus (V7.15.10.9802) - 3852 3dmarks Så la jeg inn versjon 158.18 fra laptopvideo2go - 4215 3dmarks deretter 165.01 fra laptopvideo2go - 4190 3dmarks Sammenliknet med det beste resultatet jeg har fra win xp i 3dmark05, 4290 3dmarks, kan det se ut som vi langt på vei kan avkrefte myten om at vista foreløpig er mindre egnet til spill enn xp! 8643090[/snapback] Først må jeg takke for en genial side! Deilig å kunne kommunisere med mine "A8JS kollegaer"... Var inne på Nvidia sine sider og lastet ned ny driver til skjermkortet, men det fikk jeg ikke installere (fikk feilmelding om at den ikke kunne finne Vista 32-bit OS). Hm... Anyways, det virker som det er flere her som har lastet ned forskjellige drivere - Er det så å forstå at 158.18 fra laptopvideo2go er den beste? Og vil dette forandre oppsettet mitt via DVI inn på plasmaen? Godt å ha hjelpen i nærheten - fortsett å poste problemer, tips, gode råd osv - det blir satt pris på !! - Hansi. Lenke til kommentar
Hansulu Skrevet 19. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2007 La inn 158.18 fra ltv2go og fikk faktisk 100 poeng dårligere enn jeg fikk før med 97.54. Dette gjelder for 3dmark06. Før fikk jeg 2667 poeng! Jeg vil tro innstillningene dine forsvinner når du legger inn nye drivere. Er det noen som vet hvordan man får lagret oppløsningen på den eksterne skjermen fra gang til gang? Lenke til kommentar
jj_ Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Var inne på Nvidia sine sider og lastet ned ny driver til skjermkortet, men det fikk jeg ikke installere (fikk feilmelding om at den ikke kunne finne Vista 32-bit OS). Hm...Anyways, det virker som det er flere her som har lastet ned forskjellige drivere - Er det så å forstå at 158.18 fra laptopvideo2go er den beste? Den meldinga fikk jeg også ved installasjon av alle driverne jeg prøvde, bortsett fra asus sine. Løsningen er å innstallere driverne fra enhetsbehandling og bare trykke ok på alle advarsler som måtte komme opp. Fikk forresten et krasj (BSOD) ved første restart etter installering av 158.18, men kjørte 3dmark og så ikke mer til det. Virker som driverne ikke er helt modene enda med tanke på flerskjerm-støtte, er nok mer fokus på ytelse pr. idag. Lenke til kommentar
jj_ Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 Jeg fikk faktisk ikke kjørt noen av de spillene jeg prøvde med 165.01, men når jeg la inn 158.18 igjen virka alt som en drøm... Lenke til kommentar
zexs Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 (endret) Prøvde lost planet demoen. På performance testen fikk jeg 14 fps på default. Har 1gb minne og vista. Noen andre som har prøvd? Endret 20. mai 2007 av zexs Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå