Carl Sagan Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 (endret) Hei. Har nettopp fått vannkjøling, bestående av: >1x Swiftech Apogee GT Universal Waterblock - 1/2": 54.95 USD >1x Laing D5/Danger Den D5 Inline 12vDC Pump: 74.99 USD >5x 1/2" ID (3/4" OD) Tygon R-3603 Laboratory-Grade Tubing: 16.25 USD >2x 1/2" OD T-Fitting (for 1/2" and 7/16" ID Tubing): 3.98 USD >1x Arctic Silver 5 Thermal Compound - 12 gram tube: 14.99 USD >1x Danger Den Delrin FillPort: 11.95 USD >1x Swiftech MCR-320 "Quiet Power" Series Radiator - Black w/AQX: 60.44 >USD >4x 120mm Yate Loon D12SM-12 Case Fan - Black (70.5 CFM, 33 dBA): 19.96 Dette bestilte jeg fra Petras Tech Shop, og jeg har fått extremt god service, da jeg hadde noe kluss med betaling osv. Er helt "noob" på vannkjøling, aldri sett, lagd, tatt på eller hørt vannkjøling i real-life Det har seg sånn, at det er veldig små bobler, nesten "dogg", på insiden av slangen. Same hvordan jeg vrenger og vranger på slangen, er boblene fortsatt der. Gjør det noe? Føler at pumpen lager en litt merkelig lyd.. Har luftet så godt jeg kan, risten på raddis til hendene var ømme. Har også ristet på cpublokk og pumpe, både før og under kjøring... Skal jeg kjøre med Fillporten oppe? Har gjort det en liten stund nå. Vannkjølingen ligger på en stol, med fillporten teipet godt 20cm over resten av komponentene, som er på samme høydenivå. Jumpstartet en gammel 200w strømforsyning til vannkjølingen, ser ut til og fungere godt. Angående PTS: Veldig god service, aldri opplevd makende. Pakken var veldig fint beskyttet, med 500kg skumgummi og lignende oppi. Det eneste jeg kan hakke på, er at skruene til radiatoren ikke passer(har skrudd noen skruer i mitt liv, de passer ikke..), og at jeg fikk litt mindre slange enn jeg bestillte. Skruene er for store. EDIT: Kjører nå på springvann(fra egen brønn). Skal kjøre på springvann i 24 timer elns, så skal jeg bytte(til battirivann-frostvæske 90-10). Gjør det noe om jeg kjører bare en liten stund på springvann? Endret 9. mai 2007 av todda7 Lenke til kommentar
TordO Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Så Petras Techshop sender til Norge? *håpet stiger* Skulle gjerne bestilt noen h2o-deler derfra.. Men hvordan var det med moms og toll og slikt? fjernet de den amerikanske VAT'en og sendte den av gårde? og hvordan gikk det her i Norge da med toll og moms? TuppenX2 Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 9. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2007 Så Petras Techshop sender til Norge? *håpet stiger* Skulle gjerne bestilt noen h2o-deler derfra.. Men hvordan var det med moms og toll og slikt? fjernet de den amerikanske VAT'en og sendte den av gårde? og hvordan gikk det her i Norge da med toll og moms? TuppenX2 8573765[/snapback] Var heldig.. Betalte hverken moms eller toll, den gikk rett igjennom:) Betalte kun frakt og delene, ikke noe amerikansk moms om det er det du tenker på.. Lenke til kommentar
TordO Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Sendte du mail for å få dem til å sende til Norge? Du måtte betale med Visa ikke sant? Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 9. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2007 Sendte du mail for å få dem til å sende til Norge?Du måtte betale med Visa ikke sant? 8573832[/snapback] Du kan betale med paypal, det er det enkleste. Ja, sendte mail til dem. Siden jeg ikke har eller kan ha paypal(ungdomskort), så fikk jeg sendt et "International Money Order"... Dette måtte jeg gjøre i posten(har postbanken ungdomskort). Du har ingen anelse ang. boblene? Lenke til kommentar
TordO Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Nei, har dessverre ikke det.. :/ vil få mer erfaring og slikt når jeg har skaffet vannkjøling selv.. Prøvd å tappe ut alt vannet og fylle på nytt? Min situasjon er lik siden jeg har ungdomskort jeg og.. Men ikke fra postbanken.. Er det fortsatt mulig å få sendt et "International Money Order"? og hvor får jeg sendt dette? Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 9. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2007 Nei, har dessverre ikke det.. :/ vil få mer erfaring og slikt når jeg har skaffet vannkjøling selv.. Prøvd å tappe ut alt vannet og fylle på nytt? Min situasjon er lik siden jeg har ungdomskort jeg og.. Men ikke fra postbanken.. Er det fortsatt mulig å få sendt et "International Money Order"? og hvor får jeg sendt dette? 8573880[/snapback] Du må til banken, og fylle ut et skjema. Der må du fylle ut: Pengesum NOK Pengesum du skal veksle til ( i dette tilfellet USD) Mottakers navn og adresse(dette finner du på pts siden.. Det er San Jose etelleranna) Hva det gjelder(skriv eposten din og noenlunde hva du bestilte) Du trenger IKKE noe bankkontonummer. Kun navn og adresse. Send mail til [email protected] for nærmere info. Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Gjør ingenting med bobler i slangene, hvis du har en åpning et sted, f.eks en fillport kan det være fint å la den stå åpen noen dager mens vannet sirkulerer. Boblene i mitt system tar flere uker å få ut. Hvis du ikke har fillport, så kommer alle de små boblene til å samle seg til større bobler etterhvert, og da blir det forhåpentligvis lettere å få de ut. Du burde absolutt ha en fillport eller et bleed-sett. Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 9. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2007 Gjør ingenting med bobler i slangene, hvis du har en åpning et sted, f.eks en fillport kan det være fint å la den stå åpen noen dager mens vannet sirkulerer. Boblene i mitt system tar flere uker å få ut. Hvis du ikke har fillport, så kommer alle de små boblene til å samle seg til større bobler etterhvert, og da blir det forhåpentligvis lettere å få de ut. Du burde absolutt ha en fillport eller et bleed-sett. 8573974[/snapback] Har fillport.. Takk.. Btw, pumpa høres ut som en 80åring som pisser.. Skal den det? Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Nå vet ikke jeg helt hvordan det høres ut, da jeg aldri har vært på dass sammen med en 80-åring... Men min gamle Eheim1048-pumpe høres ikke. Bare når den starter kommer det en skarp skrape-lyd. (En av grunnene til at jeg ikke slår den av). Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 9. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2007 (endret) Nå vet ikke jeg helt hvordan det høres ut, da jeg aldri har vært på dass sammen med en 80-åring... Men min gamle Eheim1048-pumpe høres ikke. Bare når den starter kommer det en skarp skrape-lyd. (En av grunnene til at jeg ikke slår den av). 8574087[/snapback] Hehe:P Merkelig nok, har lyden sluttet nå. Var nok litt luft i systemet ja. EDIT: Hvor lenge tror dere det må stå for og teste om det er lekasjer? Endret 9. mai 2007 av todda7 Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Ja, var det sikkert, da kan det surkle litt... Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Å! Endeleg har du fått vannkjølinga di Så fungera den bra? Eg hadde også mykje boble i systemet mitt, og det tar litt tid før det forsvinner. Eg hadde ikkje fillporten open, men likevel forsvant boblane etter kvart. Kva temperatur har du? Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 9. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2007 Å! Endeleg har du fått vannkjølinga di Så fungera den bra? Eg hadde også mykje boble i systemet mitt, og det tar litt tid før det forsvinner. Eg hadde ikkje fillporten open, men likevel forsvant boblane etter kvart. Kva temperatur har du? 8574407[/snapback] Vannkjølinga er ikke i kabinettet, det må omskjæres og moddes i hytt og pine for at greiene skal passe. Nå står det bare fritt i rommet på en stol, ikke tilkoblet pc'en i det hele tatt. I fare for lekasje vettu.. Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Hehe, Eg og måtte modde litt på kabinettet mitt. Eg la systemet gå i ei halv time for sjekke lekasje, men det viste seg at de var dumt gjort. Fordi at det begynte å leke ein dag... Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 9. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2007 Hehe, Eg og måtte modde litt på kabinettet mitt. Eg la systemet gå i ei halv time for sjekke lekasje, men det viste seg at de var dumt gjort. Fordi at det begynte å leke ein dag... 8575088[/snapback] Klarte ikke vente.. Koblet til vannkjølingen.. Dumt gjort eller..? CPU temp er 29*C med 95% load og romtempt! Skal se om jeg uploader bilde senere. Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Hehe, dumt og dumt. EG skjønar at det er vanskeleg å holde fristelsen unna Men berre pass på at det ikkje oppstår lekasje. Eller har du utruleg gode temp! Er det med eller utan overklokk? Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 10. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2007 Hehe, dumt og dumt. EG skjønar at det er vanskeleg å holde fristelsen unna Men berre pass på at det ikkje oppstår lekasje. Eller har du utruleg gode temp! Er det med eller utan overklokk? 8576797[/snapback] Uten. I tillegg er IKKE kjølepastaen innkjørt(gir 1-3*C mindre på load når den er), det er luft i systemet(kom inn når jeg flyttet altaverket). Så.. Blir nok litt bedre temps etter hvert, skal ha push'n'pull i tillegg. Lenke til kommentar
vgdev Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Installerte mit første vannkjlingssett i går(på maskinen). Alt var fint i 2min, og så ble alt svart og det var en svær dam på cpu-blokka som rant utover. DEN ENE NIPELEN VAR IKKE SKRUDD SKIKKELIG TIL :-( Fikk skikkelig panic, var sikker på at pulsen var over 200. Tørka alt og prøve å starte på nytt, men fortsatt svart. Prøvde en gang til, men til slutt orka jeg ikke mer og la meg. Jeg satte hovedkortet på badegulvet (varmekabler) for at det skulle tørke I dag prøvde jeg på nytt, og jo visst funka det! Kan jo si at jeg var heldig! Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Hehe. eg fekk ein ging vant på både skjermkortet og hket, men alt levde endå om vatnet låg der Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå