jammi Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Hei! Så noen videoer en plass av folk som utøver sporten "parkour". Dette så sinnsykt fett ut (les: jeg Må lære meg dette Aldri mer komme for seint ), så jeg tenkte at jeg (vi) kunne samle tutorials og triks vi finner på nettet i denne tråden Er det andre sporter som er noe lignende/ á la parkour? Lenke til kommentar
iqlizer Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Det ser fett ut. Spennende og se hva som skjer i denne tråden. parkour og freerunning er vel litt det samme? Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 (endret) Freerunning er vel en mer fri parkour, der man gjør saltoer og lignende. Parkour er ment for å være effektivt, men også for å ha det moro. Parkour i norge: http://www.parkour.no (Siden er under oppbygging etter serverbytte) http://www.parkour.no/forum Noen basics: En "vault" er en teknikk som brukes for å komme over et gjerde eller et f.eks et bord. Kong vault: Lazy vault: Det er mange andre teknikker for å komme over ting: Cat leap: Precisions: Bare for å nevne noen. Søk på YouTube selv, så finner du masse! Parkour er opprinnelig fransk, men de fleste teknikkene har fått engelske navn for allmenhetens skyld. Det ble grunnlagt av David Belle og noen av hans venner. De bør du også se videoer av! Endret 10. mai 2007 av ikkespisgress Lenke til kommentar
jammi Skrevet 11. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2007 Takker for noen videoer Var ute i hagen i går og øvde på simple ting. Gøy! Søk etter Parkour tutorial på Youtube folkens, mange bra der Det viktigste er så vidt jeg har skjønt å kunne den "rullen" når du lander? Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 Ja, den er ganske viktig ja. Men det er noe du lærer over tid, så du trenger ikke å fokusere så mye på den i startfasen. Unngå høye "drops" (annet ord for å hoppe ned fra noe) i starten, og før du vet om bena dine takler det. Lenke til kommentar
svenningen Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 kansje håpløst og bumpe en slik gammel post men fortsatt folk som driver med parkour/tricking/freerunning? kan legge ut noen fine linker! backflip GUIDE Club 540 American Parkour Tips & Tricks Wiki how Parkour.net forum Trickstutorials og en liten stretche guide Lazy man's guide to stretch! kos dere håper at noen driver med det da! =) MvH =) Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 (endret) Flips er ikke parkour. Så vennligst ikke ha flips guider/tutorials her. Endret 27. november 2007 av PurpleZoDz Lenke til kommentar
svenningen Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Flips er ikke parkour. Så vennligst ikke ha flips guider/tutorials her. les topic: Parkour og lignende - tips og tutorials? svare heller Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Dette er grunnen til at folk tror at flips er parkour, på grunn av missforståelser. Lag heller 2 forskjellige topic. PARKOUR TRICKING/FREERUNNING TURNING Det blir det samme som om du skulle ha leget et topic om fotball/ishockey og håndball. Get my point? Lenke til kommentar
svenningen Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 (endret) jau, men mekka ikke topic, bare la ut linker ettersom jeg har lest at det er snakk om annet en parkour... hadde det bare vært parkour hadde jkeg nok ikke lagt inn flips =) sorry leste ikke riktig, du har rett jeg gir meg remi =) Endret 27. november 2007 av svenningen Lenke til kommentar
MoonTheLoon Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 David Belle - Flips are not Parkour Lenke til kommentar
svenningen Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 haha, nice film =) noen som lurer på hva det siste er fra det er fra en film kalt district b13 veldig fet film =) Lenke til kommentar
MoonTheLoon Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 (endret) Apropos filmen Banlieu 13 (District 13), så har jeg vært der, altså i det 13 arrondissementet i Paris. Og det er faktisk ganske crazy der! Skikkelig getto, med kjørende boomblastere, gærne gamle folk som snakker høyt til seg selv, en brennende bil (!) og skumle gjenger på gatehjørnene. Så ingen som praktiserte parkour dog... Endret 29. november 2007 av MoonTheLoon Lenke til kommentar
svenningen Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 uffda.. legger ved en ny link www.parkour.no fin side, litt uryddig forside da men.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå