Gå til innhold

Hva er det viktigste med metallica?

MadsFN

Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal ha foredrag om Metllica torsdag, så jeg lurer på hva som er viktigs å få med om Metllica? Har holdt litt på med dette fordraget?

Takker på forhånd fra forumets musikknerder :tease:

og hvilken av metallica er den lengste sangem? :innocent:

Endret av MadsFN
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, at de er et av de største metal bandene som eksisterer, så kan du vel ta med Lars' "kamp" mot Napster bl.a, at de er veldig kjente for å være "sellouts" (begrunn hvorfor de blir betraktet som det), så kan du jo nevne hvor viktig "Black Album" var for deres popularitet osv.

edit: den lengste Metallica sangen er "...And Justice for all" (9:46min om jeg ikke tar helt feil).

Men de har en cover av "Mercyful Fate" (en medley av bandets sanger om jeg ikke tar helt feil) som er 11:11..

Endret av NiXx
Lenke til kommentar

Er det ikke mer interessant å gå ut ifra studioplater når man skal finne den lengste sangen? Tror forøvrig To Live is to Die slår Justice knepent lengdemessig.

Ei jente i klassen min holdt foredrag om Metallica i dag, og hun valgte på grunn av tidspress (5 minutter) å presentere albumene kronologisk ved å fortelle litt historie og rundt hvert album, pluss at hun spilte utdrag av en sang fra hver plate. Det fungerte flott.

Lenke til kommentar

Albumet "Master of Puppets", noe som gjorde dem verdenskjente, og som gjorde sånn at vi nå hører på dem! Det burde dere visst! Men ofc, no them, no Metallica, så d er ganske viktig at dem eksisterer også da.

Lenke til kommentar
Albumet "Master of Puppets", noe som gjorde dem verdenskjente, og som gjorde sånn at vi nå hører på dem! Det burde dere visst! Men ofc, no them, no Metallica, så d er ganske viktig at dem eksisterer også da.

8574161[/snapback]

Skjønner ikke helt hva du mener her. Master of Puppets gjorde dem verdenskjente? Det er klart at de fikk mange fans på grunn av det albumet, men jeg er tilbøyelig til å hevde at det virkelige gjennombruddet kom med TBA. Nothing Else Matters gjorde dem til et band som appellerte til andre enn metal-folk.

Lenke til kommentar

Det var det selvsagt, det er jo mange som mener at det er et av de (om ikke det) beste albumet(ene) de har laget. Meg selv inkludert. Men jeg står på mitt når det gjelder at TBA var det virkelig store gjennombruddet, fordi det fikk dem forbi metal-fansen og ut til mainstreamfolket.

Lenke til kommentar

8574161[/snapback]

Skjønner ikke helt hva du mener her. Master of Puppets gjorde dem verdenskjente? Det er klart at de fikk mange fans på grunn av det albumet, men jeg er tilbøyelig til å hevde at det virkelige gjennombruddet kom med TBA. Nothing Else Matters gjorde dem til et band som appellerte til andre enn metal-folk.

8574276[/snapback]

Isj. De var faktisk store før The Black Album. Det med TBA var vel at de gjorde at de ikke bare ble store, men fikk pop-status... for å si det sånn.

Lenke til kommentar

8574161[/snapback]

8574276[/snapback]

Isj. De var faktisk store før The Black Album. Det med TBA var vel at de gjorde at de ikke bare ble store, men fikk pop-status... for å si det sånn.

8579344[/snapback]

Det tviler jeg forsåvidt ikke på, men jeg skjønner ikke hvorfor MoP trekkes fram som albumet som gjorde dem verdenskjente. Jeg vil påstå at TBA fortjener den tittelen bedre.

Lenke til kommentar
De slo igjennom med singelen One, men det var med TBA de virkelig dro fans!

8580963[/snapback]

Tja, for det første står jeg forsatt på at de slo igjennom med Master of Puppets. For det andre: TBA er ikke det dro fans, er vel det som mer dro "allmennheten"(de som hører på listene) til å høre på dem(da kun de populære låtene). Jeg kjenner få fans som ny metallica som bedre enn gammel metallica.

Wizendraw: Fordi de var allerede verdens kjente når TBA kom. Man kan vel si det sånn at TBA virkelig dro dem inn i poplistene... det skal jeg heller gå med på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...