Stauffenberg Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 (endret) Hei. Jeg i neste uke min nye hjemme PC via jobben. PC'en har Core 2 Duo E6600 CPU, Windows Vista Home Premium, 2 GB RAM og mye annet snacks. Det eneste som ikke duger er PSU som kun er på 350W og skjermkortet som er et Ati Radeon X1700SE. I tillegg er kabinettet ikke av de største. Dimensjonene er (bxhxd) kun: 192x385x420mm. Hovedkortet har 3 PCI sloter (1 ledig) og 1 PCIExpress slot. Så det er teknisk mulig å putte inn et dobbeltbredde skjermkort. Her er spec på PC'en: http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/prodinf...3420848&lang=en Jeg får også en 22" LCB widescreen skjerm så jeg tenker å kjøre skjermkortet i 1650x1080 oppløsning. Her er link til hovedkortet (med bilde). Jeg lurer her på om bryterne som holder på plass minnebrikkene vil kunne begrense monteringen av skjermkort eller om det skal være klaring. Ut fra bildet ser det ut til at det kanskje kan gå akkurat. http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/documen...3420848&lang=en Men siden kabinettet ikke er så stort så er det mulig at jeg ikke får plass til de lengste skjermkortene. Derfor lurer jeg på om det finnes en liste på nettet noe sted som viser dimensjonene til de ulike skjermkortene som selges nå. Det er først og fremst lengden jeg er ute etter siden den vil kunne begrense plassen for skjermkortet. Nedenfor er et bilde av innholdet i kabinettet av en noe eldre modell av den PC'en jeg får. Dimensjonene skal være den samme. Jeg lurer på om det er nok plass til et større skjermkort her. Det er en ramme for Personal Media Drive. Den inneholder en slot for ekstern harddisk og også intern disk. Den eksterne disken kan imidlertid monteres via USB2. Så kanskje ved å ta bort rammen så er det plass til et større skjermkort. Jeg vet at enkelte modeller av PC'en selges med et Nvidia 7600GT skjermkort så det kortet er det ihvertfall plass til. Vet noen lengden på det skjermkortet? Jeg vil bruke PC'en blant annet til dataspill, f. eks. NWN2, Command & Conquer 3, Company og Heroes, Civ 4, BF2, Oblivion etc. I fremtiden vil jeg kjøre spill ala Crysis. Så jeg ønsker primært å kjøpe et nytt DX10 skjermkort. Det kortet jeg først og fremst ønsker er Nvidia 8800GTS 640MB, men dette kortet er jo hele 23cm langt og kanskje det ikke passer inn. Jeg vil måle i kabinettet når jeg får det for sikkerhets skyld. Da vil jeg vite maks lengde jeg kan bruke. Nvidia 8600GTS er også mulig hvis 8800GTS blir for langt, men det er jo 19cm langt. Er det noen som vet lengdene på de nye Ati DX10 kortene som blir lansert om en ukes tid? Jeg tenker på X2900XT etc. Jeg er ikke spesielt imponert over ytelsen til 8600GTS, 8600GT og 8500GT og lurer på om Ati vil lansere et DX10 skjermkort som yter bedre enn dem (bortsett fra toppmodellen X2900GT)? X2900GT er vel også 23cm langt og dermed like vanskelig å få plass til som 8800GTS. PSU som medfølger PC'en har målene 15x14x8.8cm og 350W så jeg kan bytte det ut med en Enermax Liberty 500W eller Mist 500W med modulære kabler. De har samme mål. Modulære kabler er greit fordi kabinettet har liten plass. Endret 9. mai 2007 av Stauffenberg Lenke til kommentar
Megern Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 (endret) Hei. Jeg i neste uke min nye hjemme PC via jobben. PC'en har Core 2 Duo E6600 CPU, Windows Vista Home Premium, 2 GB RAM og mye annet snacks. Det eneste som ikke duger er PSU som kun er på 350W og skjermkortet som er et Ati Radeon X1700SE. I tillegg er kabinettet ikke av de største. Dimensjonene er (bxhxd) kun: 192x385x420mm. Hovedkortet har 3 PCI sloter (1 ledig) og 1 PCIExpress slot. Så det er teknisk mulig å putte inn et dobbeltbredde skjermkort. Her er spec på PC'en: http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/prodinf...3420848&lang=en Jeg får også en 22" LCB widescreen skjerm så jeg tenker å kjøre skjermkortet i 1650x1080 oppløsning. Her er link til hovedkortet (med bilde). Jeg lurer her på om bryterne som holder på plass minnebrikkene vil kunne begrense monteringen av skjermkort eller om det skal være klaring. Ut fra bildet ser det ut til at det kanskje kan gå akkurat. http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/documen...3420848&lang=en Men siden kabinettet ikke er så stort så er det mulig at jeg ikke får plass til de lengste skjermkortene. Derfor lurer jeg på om det finnes en liste på nettet noe sted som viser dimensjonene til de ulike skjermkortene som selges nå. Det er først og fremst lengden jeg er ute etter siden den vil kunne begrense plassen for skjermkortet. Nedenfor er et bilde av innholdet i kabinettet av en noe eldre modell av den PC'en jeg får. Dimensjonene skal være den samme. Jeg lurer på om det er nok plass til et større skjermkort her. Det er en ramme for Personal Media Drive. Den inneholder en slot for ekstern harddisk og også intern disk. Den eksterne disken kan imidlertid monteres via USB2. Så kanskje ved å ta bort rammen så er det plass til et større skjermkort. Jeg vet at enkelte modeller av PC'en selges med et Nvidia 7600GT skjermkort så det kortet er det ihvertfall plass til. Vet noen lengden på det skjermkortet? Jeg vil bruke PC'en blant annet til dataspill, f. eks. NWN2, Command & Conquer 3, Company og Heroes, Civ 4, BF2, Oblivion etc. I fremtiden vil jeg kjøre spill ala Crysis. Så jeg ønsker primært å kjøpe et nytt DX10 skjermkort. Det kortet jeg først og fremst ønsker er Nvidia 8800GTS 640MB, men dette kortet er jo hele 23cm langt og kanskje det ikke passer inn. Jeg vil måle i kabinettet når jeg får det for sikkerhets skyld. Da vil jeg vite maks lengde jeg kan bruke. Nvidia 8600GTS er også mulig hvis 8800GTS blir for langt, men det er jo 19cm langt. Er det noen som vet lengdene på de nye Ati DX10 kortene som blir lansert om en ukes tid? Jeg tenker på X2900XT etc. Jeg er ikke spesielt imponert over ytelsen til 8600GTS, 8600GT og 8500GT og lurer på om Ati vil lansere et DX10 skjermkort som yter bedre enn dem (bortsett fra toppmodellen X2900GT)? X2900GT er vel også 23cm langt og dermed like vanskelig å få plass til som 8800GTS. PSU som medfølger PC'en har målene 15x14x8.8cm og 350W så jeg kan bytte det ut med en Enermax Liberty 500W eller Mist 500W med modulære kabler. De har samme mål. Modulære kabler er greit fordi kabinettet har liten plass. 8572800[/snapback] Sats på et ATI X1950PRO, eller du kan gå for et 8600GTS vis du skal ha DX10. 8800 kortene er for lange. Du kan eventuelt vente til de ATI DX10 kortene kommer. Der er ikke alle like lange. De skal lanseres den 14 mai vis jeg ikke tar feil. Edit: Men for å utnytte DX10 trenger du vista. Endret 9. mai 2007 av Megern Lenke til kommentar
Stauffenberg Skrevet 9. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2007 (endret) Sats på et ATI X1950PRO, eller du kan gå for et 8600GTS vis du skal ha DX10. 8800 kortene er for lange. Du kan eventuelt vente til de ATI DX10 kortene kommer. Der er ikke alle like lange. De skal lanseres den 14 mai vis jeg ikke tar feil. Edit: Men for å utnytte DX10 trenger du vista. 8572848[/snapback] Takk for svaret. PC'en min vil ha Vista Home Premium. Hvor langt er ATIX1950PRO og hvor kraftig PSU trenger den? Vet du også hvor kraftig PSU som Nvidia 8600GTS trenger? Den må vel ha ekstern PCIExpress strømtilkopling. Det har sikkert ikke min 350W PSU fra HP. Så da kan jeg vel uansett kjøpe 500W PSU. Eller hva? Endret 9. mai 2007 av Stauffenberg Lenke til kommentar
Megern Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Sats på et ATI X1950PRO, eller du kan gå for et 8600GTS vis du skal ha DX10. 8800 kortene er for lange. Du kan eventuelt vente til de ATI DX10 kortene kommer. Der er ikke alle like lange. De skal lanseres den 14 mai vis jeg ikke tar feil. Edit: Men for å utnytte DX10 trenger du vista. 8572848[/snapback] Takk for svaret. PC'en min vil ha Vista Home Premium. Hvor langt er ATIX1950PRO og hvor kraftig CPU trenger den? 8572904[/snapback] Vet ikke hvor langt det er, men se på bildet så kan du bedømme det. http://www.komplett.no/img/p/400/333944.jpg En E6600 holder i masse vis, vis det var den du skulle ha. Lenke til kommentar
Stauffenberg Skrevet 9. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2007 Sats på et ATI X1950PRO, eller du kan gå for et 8600GTS vis du skal ha DX10. 8800 kortene er for lange. Du kan eventuelt vente til de ATI DX10 kortene kommer. Der er ikke alle like lange. De skal lanseres den 14 mai vis jeg ikke tar feil. Edit: Men for å utnytte DX10 trenger du vista. 8572848[/snapback] Takk for svaret. PC'en min vil ha Vista Home Premium. Hvor langt er ATIX1950PRO og hvor kraftig CPU trenger den? 8572904[/snapback] Vet ikke hvor langt det er, men se på bildet så kan du bedømme det. http://www.komplett.no/img/p/400/333944.jpg En E6600 holder i masse vis, vis det var den du skulle ha. 8572949[/snapback] Jeg skrev feil i mitt opprinnelige spørsmål. Jeg mente PSU og ikke CPU. Trenger kortet f. eks. en egen PCIExpress strømtilførsel? Lenke til kommentar
Megern Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Sats på et ATI X1950PRO, eller du kan gå for et 8600GTS vis du skal ha DX10. 8800 kortene er for lange. Du kan eventuelt vente til de ATI DX10 kortene kommer. Der er ikke alle like lange. De skal lanseres den 14 mai vis jeg ikke tar feil. Edit: Men for å utnytte DX10 trenger du vista. 8572848[/snapback] Takk for svaret. PC'en min vil ha Vista Home Premium. Hvor langt er ATIX1950PRO og hvor kraftig CPU trenger den? 8572904[/snapback] Vet ikke hvor langt det er, men se på bildet så kan du bedømme det. http://www.komplett.no/img/p/400/333944.jpg En E6600 holder i masse vis, vis det var den du skulle ha. 8572949[/snapback] Jeg skrev feil i mitt opprinnelige spørsmål. Jeg mente PSU og ikke CPU. Trenger kortet f. eks. en egen PCIExpress strømtilførsel? 8573107[/snapback] Ja, den trenger egen PCIe kontakt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå