Gå til innhold

den beste magemuskel øvelsen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei :)

Den mest effektive magemuskel øvelsen?

ka dykk trur??

8572535[/snapback]

Det mest effektive er nok variasjon. Når jeg skal trene magen en sjelden gang velger jeg blandt situps med vekter (river skikkelig!), crunches, skrå crunches, situps, skrå situps, benhev og skrå benhev. Liker meg ikke særlig godt i doublecrunch-maskinen eller den maskinen som skal etterlikne cablecrunch.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Den beste er sit ups. Jeg forklarte punkt for punkt hvordan en riktig sit up skal gjøres i Treningstråden, for en stund siden.

Lenke til kommentar
Den beste er sit ups. Jeg forklarte punkt for punkt hvordan en riktig sit up skal gjøres i Treningstråden, for en stund siden.

8594756[/snapback]

Jeg syntes det er litt bombastisk å si at kun en øvelse er den beste. Slenger meg på Zethyr og sier at variasjon er bra, men det kommer helt an på hva hensikten med treningen er. Skal du trene for å reise deg opp av senga, skal du trene for å bygge opp grunnleggende stabilitet av truncus fordi du sliter med teknikk i ulike øvelser, osv.

For min del syntes jeg situps tar mye på hofteflektorene, og føler ikke at jeg klarer å opprettholde nok spenning/stress i bukmusklaturen til at jeg liker den så mye.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Jeg syntes det er litt bombastisk å si at kun en øvelse er den beste. Slenger meg på Zethyr og sier at variasjon er bra, men det kommer helt an på hva hensikten med treningen er. Skal du trene for å reise deg opp av senga, skal du trene for å bygge opp grunnleggende stabilitet av truncus fordi du sliter med teknikk i ulike øvelser, osv.

Hvorfor det? Se emnetittel.

For min del syntes jeg situps tar mye på hofteflektorene, og føler ikke at jeg klarer å opprettholde nok spenning/stress i bukmusklaturen til at jeg liker den så mye.

8596439[/snapback]

Det er fordi du tar den på feil måte :)

Lenke til kommentar

Vi har ikke noe sted det passer bra på NTNUI Gløs =/ Funker fint for å ta med seg noen vektskiver også for å trene litt mer styrke enn utholdenhet, men de eneste pullup-barene vi har er montert oppå andre stativer, langt under taket.

Lenke til kommentar
Vi har ikke noe sted det passer bra på NTNUI Gløs =/ Funker fint for å ta med seg noen vektskiver også for å trene litt mer styrke enn utholdenhet, men de eneste pullup-barene vi har er montert oppå andre stativer, langt under taket.

8613937[/snapback]

Kjøpe slik du kjører i dørkarmen. Tror jeg ga 179 kronasjer for min.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...