Gå til innhold

klone SD kort til GPS

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

navigon TS 6000Te : http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=327689

har ikke rukket å teste særlig. Merker at det er litt vrient å lagre ruter til sommerferien. virker som om den ikke tar i mot og lagrer korrekt. Software-bug eller brukerfeil.

Ser allerede nå en generell svakhet ved vanlige gps som er lite eller ikke omtalt; kan ikke legge inn koordinater direkte, men må gå via en eller annen gateadresse. merkelig. sååå praktisk å få oppgitt koordinatet direkte og legge det inn. særlig når man leier villa i syden og ikke finner rett gateadresse på enheten.

Lenke til kommentar
Ser allerede nå en generell svakhet ved vanlige gps som er lite eller ikke omtalt; kan ikke legge inn koordinater direkte...

Dette er ikke noe problem på min TomTom, lengde- og breddegrader kan legges inn + at man kan velge ett punkt direkte i kartet.

Lenke til kommentar

Mao: noen med vesentlig bedre erfaring enn jeg burde skrive en guide på f eks hw.no om ting å sjekke når man kjøper gps.

etter litt fikling klarte jeg å hente ut lagrede ruter. mao brukerfeil. men det skyldes litt svak bruksanvisning.

ellers observerer jeg at de gateadressene som er lagt inn i kartmodulen, ikke alltid stemmer overens med det som publiseres på internett. prøvde å legge inn adressen til en lokal Carrefour (spania), men måtte gå via kartet og sammenligne med kart på internett. klarte ikke å finne gateadressen på enheten, fordi den var annerledes skrevet, men sikkert formelt korrekt.

men tilbake til mitt første spm: det fulgte med et sync program fra microsoft som jeg ikke våget å forsøke meg på av frykt for å slette kartfil og styrefiler. hvordan kan jeg vite at jeg kopierer fra SD til harddisk uten å slette på SD kort?

tilleggsspm: hvordan kan jeg lage ruter på pc og laste de inn på gps?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...