heljik Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 kjøpte en gps til bil for et par dager siden og fikk med et 2GB SD kort med seamless europakart. Kortet inneholder kartet + endel foldere og filer. Hvordan tar man sikkerhetskopi av dette? Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Lag en mappe på harddisken din, og dra alt innhold over på minnekortet over til dette. Får jeg spørre om merket? Lenke til kommentar
heljik Skrevet 9. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2007 navigon TS 6000Te : http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=327689 har ikke rukket å teste særlig. Merker at det er litt vrient å lagre ruter til sommerferien. virker som om den ikke tar i mot og lagrer korrekt. Software-bug eller brukerfeil. Ser allerede nå en generell svakhet ved vanlige gps som er lite eller ikke omtalt; kan ikke legge inn koordinater direkte, men må gå via en eller annen gateadresse. merkelig. sååå praktisk å få oppgitt koordinatet direkte og legge det inn. særlig når man leier villa i syden og ikke finner rett gateadresse på enheten. Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Ser allerede nå en generell svakhet ved vanlige gps som er lite eller ikke omtalt; kan ikke legge inn koordinater direkte... Dette er ikke noe problem på min TomTom, lengde- og breddegrader kan legges inn + at man kan velge ett punkt direkte i kartet. Lenke til kommentar
heljik Skrevet 10. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2007 Mao: noen med vesentlig bedre erfaring enn jeg burde skrive en guide på f eks hw.no om ting å sjekke når man kjøper gps. etter litt fikling klarte jeg å hente ut lagrede ruter. mao brukerfeil. men det skyldes litt svak bruksanvisning. ellers observerer jeg at de gateadressene som er lagt inn i kartmodulen, ikke alltid stemmer overens med det som publiseres på internett. prøvde å legge inn adressen til en lokal Carrefour (spania), men måtte gå via kartet og sammenligne med kart på internett. klarte ikke å finne gateadressen på enheten, fordi den var annerledes skrevet, men sikkert formelt korrekt. men tilbake til mitt første spm: det fulgte med et sync program fra microsoft som jeg ikke våget å forsøke meg på av frykt for å slette kartfil og styrefiler. hvordan kan jeg vite at jeg kopierer fra SD til harddisk uten å slette på SD kort? tilleggsspm: hvordan kan jeg lage ruter på pc og laste de inn på gps? Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Mulig du finner mer info på ett eget nettsted for tester og bruk av GPS. Disse er som regel mer aktive og spesialisert for slike tekniske spørsmål. Ett tips er yourNAV. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå