Frysning Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Hei! Jeg flippet nettopp igjennom C++ How to Program av Deitel hvor jeg kom over et eksempel på bruk av ja, C++ til bruk av webutvikling i form av CGI script. Er dette mye brukt idag? I såfall, kan jeg f.eks skrive en komplett msn-klient med CGI? Takk. Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 (endret) Når det gjelder CGI-skripting, tror jeg det i hovedsak går i Perl. C++ er bare stress å bruke til sånt. ... Blir som å drepe ekorn med raketter. (Eller noe sånt!) Edit: Blæsta en skrivefeil Endret 9. mai 2007 av staalezh Lenke til kommentar
Frysning Skrevet 9. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2007 Ja, det er greit. Men ved å bruke C++, må vel man kunne utvide bruksområde til CGI. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Problemet er at det er vel nok av enklare løysningar som gir same effekt som å bruke c++, og det vil gå mykje raskare. Lenke til kommentar
Frysning Skrevet 9. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2007 Ja, hvis tid er et problem. Men hvis tid ikke er et problem er det da "lov" å bruke C++? Lenke til kommentar
Zolo Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 ... Blir som å drepe ekorn med raketter. (Eller noe sånt!) 8573601[/snapback] Ser ikke problemet ekorn sitt i tre, så det er vel ikke så vanskelig sorry, kunne ikke dy meg. Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Pøh! Ekorn er noen rabbagaster av noen gnagere. Møkkadyr. Lenke til kommentar
Frysning Skrevet 9. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2007 Det er jo et kraftig verktøy... å kunne parse til et program i maskinkode. Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Ja, hvis tid er et problem. Men hvis tid ikke er et problem er det da "lov" å bruke C++? 8573745[/snapback] "Har du lyst, har du lov" I forhold til språk som PHP har C/C++ _store_ fordeler på hastighet, spesielt ting som er minneintensivt. Til småting må jeg riktignok si at C/C++ er feil. Derimot åpner det helt andre muligheter i forhold til f.eks PHP når man tenker stort. Session-data kan f.eks lagres i RAM. Ups, var det ikke mer ledig RAM igjen? Nei det var jo synd. Da får vi kjøre de minst aktive på disk da. I tillegg kan man jo tenke fremover i tid og hente ut de x neste sidene i søkeresultatet slik at bruker slipper å vente unødig. Dog, klart, det her er ikke unikt for C/C++. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå