Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

HJELP! Både Home og Professional på én og samme PC

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

Har et problem med den stasjonære pcen, som har irritert meg en stund nå:

Originalt ble pcen levert med XP home edition. I ca. 1-2 år ble den hyppig brukt til diverse, og det hopet seg etter hvert opp diverse pop ups og maskinen ble også treg.

Jeg valgte derfor å formatere pcen ved å benytte en XP professional CD. Dette resulterte i at pcen ved oppstart spør hvilken av de 2 alternativene; home eller professional edition, jeg ønsker å bruke...

Velger jeg Home edition, så går pcen like tregt som alltid og stopper til og med opp etter den den svarte skjermen med den grønne baren som fylles opp.

Velger jeg derimot Professional, fungerer den som en splitter ny pc. Den kommer seg inn på skrivebord med en gang.

Jeg så for så vidt ikke noe problem i å ha 2 utgaver på en pc (selv om jeg ønsket å fjerne Home edition), men problemet med Professional er at jeg ikke får koblet meg til Telenor-internett på den. Det kommer stadig opp en feilmelding hver gang jeg forsøker å koble meg til med korrekt brukernavn og passord. Det jeg tror problemet kan være, er at det allerede var/er installert Telenor-internett på Home-edition, og at den derfor nekter å koble til internett på 2 forskjellige utgaver? Tar jeg feil?

Ellers fungerer Professional som den skal (bortsett fra at CD/DVD-romen går bananas som alltid...)

Konklusjonen min er at det oppstår problemer, fordi det kjøres 2 utgaver på en og samme pc.

Hva bør jeg gjøre? Hvordan kan jeg få fjernet Home edition, slik at Professional starter opp av seg selv uten behov for å bli valgt ved oppstart? Jeg ønsker rett og slett å formatere hele GREIA! Slik at den blir som ny...

Jeg høres sikkert ut som DEN amatøren, men dette har vært et problem som har irritert meg over lengre tid. ENDELIG har jeg funnet motet til å søke hjelp...

Håper virkelig noen kan hjelpe meg, for dette sliter meg rent psykisk.

På forhånd tusen hjertlig takk....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å formatere hele disken er nok det beste, men ikke sikkert det vil hjelpe mot oppkoblingsproblemene mot Telenor. Sikkert en liten fillefeil som gjør at du ikke får koblet opp.

Hjalp selv en kamerat som har Telenor ADSL for en tid tilbake. Vi klarte ikke å koble til, dobbeltsjekket alt. Det som viste seg var at der hvor det skal skrives inn brukernavn og passord så skal du ikke bruke brukernavnet ditt som er det mest innlysende. Du skal skrive inn hele e-post adressen som brukernavn. Kan dette være feilen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...