Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Restarter av seg selv

Anbefalte innlegg

Oki først vil jeg si at jeg har en post i overklokking seksjonen men den ble litt uryddig og hadde feil topic i forhold til det jeg trengte hjelp til lengere ned i posten.

Grunnen til at den restarter er vell fordi jeg klokket den for høyt (cpuen), jeg fikk klokket den fint fra 2ghz til 2.4 ghz med 32-35 grader idle temperatur og 40 grader under hard jobbing (spill etc.)

CPUen hadde også rundt 30-32 grader idle temp når det var på 2ghz.

Så når jeg skulle klokke fra 2.4ghz til 2.5 ghz sa det slutt, altså rett før windows kom opp på skjermen, ble det blåskjerm og pcen restartet av seg selv.

Så jeg trykker fibrilsk på Delete knappen får å komme raskt inn i bios så jeg kunne klokke ned. Jeg fikk klokket ned til 2ghz og alt slik som det var før, trykte så på f10 får å save å starte maskinen på nytt. Men det samme skjedde også (det ble kanskje ikke blåskjerm denne gangen bare restart, kanskje ikke så my bedre hmm.gif )

PCI express Clock hadde jeg satt på 115 mhz når jeg satte den til 2.5ghz. (noen som sa jeg burde reise PCI også sammen med CPU frequency, så han ambefalt at jeg steg med 5% på beggen tingene vær gang jeg skulle klokke høyere.)

Så er det noen som har en anelse på hva som har gått galt og hvordan jeg kan få fisket dette?

Det jeg har av pc deler:

AMD athlong 64 +3200 2ghz

Geil 512 mb x 4

Geforce 8800gts

Asus A8N-sli deluxe

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm ser ut til at jeg kanskje har fått fikset det, måtte reinstallere windows.

Skal se om det er mer som trengs, kommer snart med mere info.

Edit! funker helt funt nå ja :thumbup:

Endret av Maxiraze
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...