Skarstard Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 det er stor forskjell på ran og tyveri. Ran er gjort med vold. F.eks hvis noen slo deg ned og tok penga dine, eller truet deg med kniv. jeg har blitt rana en gang, og jeg har blitt nesten rana en annen gang 8574537[/snapback] Du er ikke så smart du? 8574695[/snapback] Det trevakt sier stemmer faktisk (for en gangs skyld). Lenke til kommentar
Prebo Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Tsja.. Ble frarøvet en megafon som var to timer gammel på russetreff da.. Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Aldri blitt ranet men har blitt fraståjet en del småting. Lenke til kommentar
CrashTestDummy Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 det er stor forskjell på ran og tyveri. Ran er gjort med vold. F.eks hvis noen slo deg ned og tok penga dine, eller truet deg med kniv. jeg har blitt rana en gang, og jeg har blitt nesten rana en annen gang 8574537[/snapback] Du er ikke så smart du? 8574695[/snapback] Det trevakt sier stemmer faktisk (for en gangs skyld). 8574724[/snapback] Altså du kan da bli ranet uten noe vold? Lenke til kommentar
shizz kebab Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 (endret) det er stor forskjell på ran og tyveri. Ran er gjort med vold. F.eks hvis noen slo deg ned og tok penga dine, eller truet deg med kniv. jeg har blitt rana en gang, og jeg har blitt nesten rana en annen gang 8574537[/snapback] Du er ikke så smart du? 8574695[/snapback] Hva får deg til å si det? Edit: Altså du kan da bli ranet uten noe vold? Psykisk vold. Trusler. Endret 9. mai 2007 av shizz kebab Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Nå har trådstarter skrevet at frastjålet også "teller." ------8572777[/snapback] Frastjålet da xD 8573347[/snapback] Lenke til kommentar
TeggY Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Vet ikke helt om det går under ranet eller frastjålet, but anyways. Pappa ble frastjålet en del penger når vi var på ferie i Italia. Tyven kom inn gjennom vinduet på mitt rom, og vekte meg på vei inn. Jeg lå våken og så ham gå inn i stua og forsyne seg av kontanter og kredittkort, før han gikk ut igjen samme vindu. Han så at jeg var halvveis oppreist i senga og stivna vel i ca. 30 sek før han rusha ut av leiligheta. Ikke jeg som ble rana, var vel mer pappa, men jeg har hvertfall opplevd det til en viss grad. Lenke til kommentar
Prebo Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Vet ikke helt om det går under ranet eller frastjålet, but anyways. Pappa ble frastjålet en del penger når vi var på ferie i Italia. Tyven kom inn gjennom vinduet på mitt rom, og vekte meg på vei inn. Jeg lå våken og så ham gå inn i stua og forsyne seg av kontanter og kredittkort, før han gikk ut igjen samme vindu. Han så at jeg var halvveis oppreist i senga og stivna vel i ca. 30 sek før han rusha ut av leiligheta. Ikke jeg som ble rana, var vel mer pappa, men jeg har hvertfall opplevd det til en viss grad. 8574900[/snapback] Da burde du strengt tatt ha hoppet ut av sengen og gitt han et realt judoslag! Lenke til kommentar
Tatt av vinen Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Vet ikke helt om det går under ranet eller frastjålet, but anyways. Pappa ble frastjålet en del penger når vi var på ferie i Italia. Tyven kom inn gjennom vinduet på mitt rom, og vekte meg på vei inn. Jeg lå våken og så ham gå inn i stua og forsyne seg av kontanter og kredittkort, før han gikk ut igjen samme vindu. Han så at jeg var halvveis oppreist i senga og stivna vel i ca. 30 sek før han rusha ut av leiligheta. Ikke jeg som ble rana, var vel mer pappa, men jeg har hvertfall opplevd det til en viss grad. 8574900[/snapback] Om jævlen var ubevæpnet skulle du ha tatt et godt tak i nakken på ham i det han var på vei ut. Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 (endret) Altså du kan da bli ranet uten noe vold? 8574857[/snapback] Ja, med trusler om vold, akkurat som trevakt sa. Morsomt at du stiller spørsmål ved hans intellekt, må jeg si. Endret 9. mai 2007 av Skarstad Lenke til kommentar
ekl1tz Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 jeg blir ikke ranet, jeg raner. Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 jeg blir ikke ranet, jeg raner. 8575028[/snapback] Stilig, hva slags våpen bruker du? Lenke til kommentar
Prebo Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 jeg blir ikke ranet, jeg raner. 8575028[/snapback] Stilig, hva slags våpen bruker du? 8575034[/snapback] Kølla Lenke til kommentar
ekl1tz Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 jeg blir ikke ranet, jeg raner. 8575028[/snapback] Stilig, hva slags våpen bruker du? 8575034[/snapback] Kølla 8575036[/snapback] Korrekt Var en spøk Lenke til kommentar
jacoP Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Har blitt stjålet fra 50 kr eller noe :S jeg passer godt på tingene mine Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Dette er ca ti år siden. To tidligere kamerater og jeg gikk langs Lille Lungårdsvann i Bergen. Mot oss kommer to tvilsomme typer, som tar tak i en av mine to kamerater og sier at han vil ha alle pengene hans, ellers banker han han. Han nekter, og stemningen tilspisses. Jeg og kamerat nummer to graver i lommene våre og gir de ca 46,50. Heia folks samvittighet. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Definisjonen på å rane, er hvis personen som blir ranet vet det når det skjer. Telles ikke hvis personen er bevisstløs. Lenke til kommentar
kimbeer Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 aldri blitt ranet selv... ...men en kompis av meg ble ranet på dansegulvet på et utested i lillestrøm for noen uker siden. Var rimelig frekke greier spør du meg. Kom tre karer av utenlandsk opprinnelse ("pakkiser") og latet som de bare danset og hadde det fett men så tok han ene armene på kompisen min og holdt dem bak ryggen hans og holdt han fast så tok de to andre hver sin lomme og tømte. Jeg drev og ringte taxi for det var snart stengetid så jeg fikk jo ikke med meg det som skjedde men plutselig kom kompisen min bort og bare "FAEN! noen jævla sotrør tok tingene mine!" Jeg ble jo overrasket og sa helvete heller finn dem igjen da jeg støtter deg og nøler ikke med å si ifra til vaktene liksom. Så vi gikk også fant vi jo faktisk 2 av svina. De hadde jo seff ikke tingene på seg og plutselig stod det 7stk foran oss før vaktene kom. Så kom de og bare "kom igjen da! vi tar dette otenfor hvis do vil ha bråk!!" så fikk vi tips om å bare gå derifra av en random kar som viste ett kutt han hadde fått etter å ha vært i bråk med samme folkene... Kompisen min tenkte jo jaja faen ass da får vi vel gjøre det da og spurte bare om å få låne tlf for å sperre kortet sitt. Så gikk vi bort til en politibil oppi gaten og sa hva som hadde skjedd men de fikk jo ikke gjort stort akkurat da. Så ville kompisen min bare dra fordi det han kisen hadde sagt og at han ville bare hjem fordi han følte det var håpløst, men jeg sa bare til han at vi skulle bli stående utenfor og se om han så noen av de 3. Og snakker om dritten så renner'n! Like etter kom han ut og jeg kontaktet politiet og stod utenfor kebabsjappa skurken og noen av vennene hans satt seg ned. Der så vi han tok opp tlf til kompisen min og kastet sim kortet! Akkurat når de skulle gå derifra kom det en politibil rullende opp og du så de begynte å gå fortere, men politiet tok tak i 2 av dem og han ene var med på det og var han som hadde tlf til kompisen min så han ble hvertfall tatt da =) Men ødela ganske bra =( Er de fattige så trenger de vel ikke vise det så godt! Lenke til kommentar
Nstin Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Kimbeer: høres ut som en kveld på martins? Jeg hadde aldri gitt fra meg en dritt til noen jeg. uansett. spesielt ikke pækkiser. Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 (endret) Da burde du strengt tatt ha hoppet ut av sengen og gitt han et realt judoslag! 8574926[/snapback] haha, et judoslag faktisk. Vet du hva judo innebærer? Endret 9. mai 2007 av Slettet-xwByZdFZ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå