Gå til innhold

DVD fra PC til TV

berge

Anbefalte innlegg

Har skaffet meg Gainward GeForce4 TI4200. Har problemer med å se DVD-filmer på TV'en som er koblet til kortet. Det virker gullfint hele tiden, både på spill og DivX, men når det kommer til DVD, ser det plutselig ut som om det er dårlig kontakt eller noe. Blir bare flimmer av det. Noen som har tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

samme problem selv på divx, blir flimmer i filmen. rundt ting som er i bilde.

skulel gjerne visst hvorfor..og ja. har pal-b testet det meste rundt hvilket format. pal ntsc etc. mens. mpeg går litt bedre virker rart. har og testet 800x600, 1024x768 og mindre oppløsnnger med samme problem

har ett creative g4 ti4200 64mb.

har og teste forskjellige programmer for å spille filma uten særlig lykke.

problemer virker å oppstå når man maksimere bilde til å dekke skjermen. straks man ikke gjør det å heller drar hjørnene ut så det dekker skjermen er flimmringa borte hos meg. men da for eg jo kanta rundt filmen med i bilde og av programmet. kjedelig. oog hjåper det er noe man ikke må leve med....

bruker s-video kabel mellom ti4200 og tv.

skulle gjerne vist va det kom av. ideer fra andre va det kan være, og hvorfor det skjer.

Lenke til kommentar

Hadde samme problem med mitt GeForce4 ti 4600.

Nettopp instalert Windows XP der jeg valgte å bo i Storbritannia for å ungå de dumme universalspråklige instalasjonene som ofte gir deg norsk språk på instalert programvare :(

Men da jeg instalerte Detonator 41.09 ble standard TV-out setting i/PAL, mens norske TV'er kjører med b eller G/PAL.

Til og begynne med skjønte jeg ikke hvorfor bildet var så flimrete rundt objekter osv, men fant fort ut av jeg hadde feil instillinger på tv-out settings. Byttet til b/PAL og fikk et krystall klart bilde på TV'en :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...