RBW Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Iomega lanserer nå en ekstern harddisk med 1 TB lagringskapasitet, men en veiledende pris på 2495 kroner. Les mer Lenke til kommentar
DemoniZer Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Hvordan er det med størrelsen på kabinettet? Det er jo sjelden kun 1 HDD. Lenke til kommentar
Sorce Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 leser du artikkelen står det ganske tydelig at det er 2x500gb disker....... Lenke til kommentar
DemoniZer Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Jeg har lest det, og er klar over det. Jeg ettertrykkelig skrev "sjelden kun 1 HDD" Det var ikke det jeg var ute etter. Jeg lurte på hva størrelsen var. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 I følge IOmega har den litt mindre versjonen med 1 harddisk og samme design følgende størrelse: 22,22 * 12,06 * 3,49 cm. Jeg regner med versjonen med to disker har lik bredde og lengde, men er ca dobbelt så tykk. Rediger: Hmm.. Den tykke ser litt lengre ut også. Lenke til kommentar
asbjornu Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Jeg regner med de bruker RAID 0, a.k.a. "Striping", for å få total disk-størrelse opp i 1TB. Men hvem har egentlig lyst på dét? Er det ikke mange som bruker slike eksterne harddisker til backup o.l. og da vil komme til å få både tastatur og mus i vrangstrupen når den éne av de to diskene går ad undas og absolutt all data som er lagret på diskene blir ubrukelig? Jeg hadde heller sett at den inneholdt 2x1TB-disker i RAID 1-array, med integrert overvåkning i kabinett (via to dioder e.l.) som kan fortelle meg om diskene har det bra eller ikke. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Jeg hadde heller sett at den inneholdt 2x1TB-disker i RAID 1-array, med integrert overvåkning i kabinett (via to dioder e.l.) som kan fortelle meg om diskene har det bra eller ikke.8571757[/snapback] Da kan du i hvert fall gange prisen med 3. De 1TB-diskene er ikke billige. Kanskje det er like greit med 2 slike kabinetter satt opp med god programvare for backup fra den ene til den andre + S.M.A.R.T.-overvåkning? De kan enten bruke Raid0 eller JBOD for å slå sammen kapasiteten på diskene. Raid0 er litt raskere, mens med JBOD får man ut halvparten av innholdet om en av diskene skulle feile. Altså litt mer sikkert enn med Raid0. For alt jeg vet kan man selv velge blant JBOD, Raid0, Raid1 eller individuelle disker på den der. Lenke til kommentar
DemoniZer Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Jeg takker for svar Simen1, når det gjelder at du syntes "den tykke" ser litt lenger ut også, har nok dette mer med bildeproposjoner å gjøre. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 (endret) Mulig det, men se på bredde vs. lengde. Det er litt ulikt perspektiv, men jeg synes fortsatt det ser ut som den tykke er litt lengre. Jeg fant forresten specs på 1TB-disken, men det sto merkelig nok ikke størrelsen på den. Men det sto i hvert fall spesifisert JBOD. Endret 9. mai 2007 av Simen1 Lenke til kommentar
DemoniZer Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Jeg tar snart kontakt med Iomega og spør dem. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 (endret) Du får oppdatere oss på svaret når du får det da. Redigert: Nå fant jeg størrelsen: 9.5” L x 4.75” W x 2.75” H = 24,13 * 12,07 * 6,99 cm Endret 9. mai 2007 av Simen1 Lenke til kommentar
DemoniZer Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Heisann, Jeg ringte og fikk oppgitt dette: 24,5 * 12,2 * 7,8 cm Merksnodig.. Lenke til kommentar
pcf Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Noen som vet noe om kvaliteten på disken? Like bra/dårlig som Lacie etc.? Lenke til kommentar
Prognatus Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 Hm... prisen på denne var ikke verst, når det er to harddisker inkludert. Men jeg skulle gjerne visst støynivået på vifter - hvis det er noen. MTBF hadde også vært kjekt å vite. Skal kikke litt hos Iomega og se om det står noe der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå