Fur1nax Skrevet 27. desember 2002 Del Skrevet 27. desember 2002 Hei. Jeg har ett lite lan her. Og vi er 2 stk som vil spille på internet. Jeg har Telenor ADSL og en Smc Barricade router. Det som skjer er at vis jeg er på en q3 server og han andre skal joine så kommer det opp connection interupted til meg. og da må jeg rejoine. men da skjer jo seff det samma til ham. Noen som veit hva feilen kan være? Tror nesten det kan være noe med routern. Ingen som veit om noen innstillinger jeg kan isåfall gjøre i routern? Håper at det er noen som kan svare. På forhånd takk. Lenke til kommentar
Eskil87 Skrevet 27. desember 2002 Del Skrevet 27. desember 2002 Du må åpne portene Quake 3 bruker i http://192.168.123.254 under Viritual Machine Lenke til kommentar
Fur1nax Skrevet 27. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2002 hmm er det virtual server du mener? FInner ingen ting som har med virual machine og gjøre.. Men jeg testa det en gang. SKal mann kjøre "privat ip" =altså min ip? gjorde ihvartfall det. og satte inn de portene quake 3 bruker som 27961 27962 27963 27964 27965 men når jeg skulle sette på det på ip`n til han andre så klaga den over at jeg ikke kunne "åpne" samma porter til han som hos meg.. Hva er galt da? Lenke til kommentar
Rockj Skrevet 28. desember 2002 Del Skrevet 28. desember 2002 Det kan hende du ender opp med problemer at du berre har en ip ut mot internett, siden når Q3 serveren sender pakker til deg...kor skal så pakkene gå? Som sakt...her roter sikkert NAT Viss det ikkje funker med at du blir sett i DMZ mode(Virtual Server) eller kva det blir kalt i routeren din. Lenke til kommentar
Fur1nax Skrevet 28. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2002 hmm. ja du har noe der. Men jeg har en kamerat som har nesten samma router, bare han har en annen isp leverandør da. men der kunne vi sitte 4-5 sammen og spille q3 over internett. Og før jeg fikk routern så kunne vi være fler som satt å spilte q3 over internett. Finnes det ingen i hele "verden" som kan hjelpe meg her? Det er en Smc barricade 7004vbr og jeg har Telenor adsl 1024/256. Og jeg har testa med å sette inn i "virtual server" under NAT. men jeg får ikke lov å "åpne" de samma portene som jeg har til noen andre... HELP PLEASE:) på forhånd takk Lenke til kommentar
Zenit Skrevet 29. desember 2002 Del Skrevet 29. desember 2002 hmm. ja du har noe der.Men jeg har en kamerat som har nesten samma router, bare han har en annen isp leverandør da. men der kunne vi sitte 4-5 sammen og spille q3 over internett. Og før jeg fikk routern så kunne vi være fler som satt å spilte q3 over internett. Finnes det ingen i hele "verden" som kan hjelpe meg her? Det er en Smc barricade 7004vbr og jeg har Telenor adsl 1024/256. Og jeg har testa med å sette inn i "virtual server" under NAT. men jeg får ikke lov å "åpne" de samma portene som jeg har til noen andre... HELP PLEASE:) på forhånd takk Er litt usikker på hva som skaper problemer, men: Det er helt riktig at du ikke får åpnet opp de samme portene mot flere lokale IP'er. Grunnen er at ruteren ikke ville ha klart å holde rede på til hvilken manskin trafikken skal sendes. Men i ditt tilfelle blir det feil å åpne porter for Q3. Det trenger du kun å gjøre hvis du selv setter opp en server som skal være tilgjengelig fra internet. Ellers skal det gå greit å være flere som kobler seg til samme server. NAT i ruteren vil ta seg av resten. Kanskje det som skaper problemer er at alle kobler seg til serveren fra samme eksterne IP? Har du forsøkt andre servere? Har du aktivert noen form for brannvegg i ruteren? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå