Gå til innhold

Partibarometer for mai 2007

Hvem ville fått din stemme om det var valg i dag?  

131 stemmer

1. 1. Hvem ville fått din stemme om det var valg i dag?

• Demokratene
      2
    • Det Liberale Folkeparti
      5
    • Fremskrittspartiet
      33
    • Høyre
      22
    • Kristelig Folkeparti
      2
    • Kystpartiet
      1
    • Pensjonistpartiet
      0
    • Rødt
      12
    • Senterpartiet
      2
    • Sosialistisk Venstreparti
      9
    • Venstre
      11
    • Norges Kommunistiske Parti
      1
    • Det Norske Arbeiderparti
      13
    • Kristent Samlingsparti
      0
    • Miljøpartiet De Grønne
      7
    • Blankt
      7
    • Ville ikke stemt
      4

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9871234

Jeg valgte miljøpariet de grønne for jeg tror ikke at vi kan bruke en 1900-talls idéologi for å styre en 2000-talls land (hverken liberalisme eller kommunisme) :)

dessuten er de for miljøet som er mye viktigere enn kapital.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er snodig at det tredje største partiet på forumet her er Rødt. De hadde vel ikke så stor oppslutning den gang de het RV, og politikken deres har vel heller ikke endret seg særlig mye siden da..?

8668417[/snapback]

Det har vært lite svertekampanjer, og mye saklig. Den gamle skremselspropogandaen har jeg sett lite til, tross at siv jensen advarte mot Mao.

Personlig så har jeg ingen problemer med å se at det er Torstein Dahle, men det er meg.

Jeg valgte miljøpariet de grønne for jeg tror ikke at vi kan bruke en 1900-talls idéologi for å styre en 2000-talls land (hverken liberalisme eller kommunisme) :)

dessuten er de for miljøet som er mye viktigere enn kapital.

8674964[/snapback]

Kommunismen er jo veldig framtidsrettet. Også liberalismen er jo / kan også være en rent teoretisk struktur, uten nødvendigvis å ha rot i noen tidsalder.

Å ikke forurense miljøet er jo et urgammelt prinsipp :p

Du har rett på et vis fordi landet vi bor i ikke trenger hverken revolusjonære tendenser eller ny kurs på på den andre siden. Det blir med reformismen.

Berntsen som miljømenister. Synd man ikke kan plukke ut et allstar-team på tvers av politisk partitilhørighet.

Kanskje man burde hatt valget om å stemme på hver enkelt ministerpost`?

Så kan man ta akkurat dem man vil ha, og droppe resten. Hver enkelt kjører sin egen kampanje og må stå til ansvar for egen politikk. Jeg er trøtt, så jeg tar forbehold om at det muligens ikke var en helt skarpt.

Endret av Spetsnaz
Lenke til kommentar
Ok, prøver å sette meg inn i de forskjellig partiene, men syntes det er utrolig vanskelig. Hvordan gjør dere det når dere skal finne et parti som "mener det som du mener"?

8699440[/snapback]

Slike ting tar tid. Prøv å still deg objektiv og nøytral til en sak, uten å ta hensyn til hva alle andre (inkludert foreldre, lærere og andre autoriteter) mener, og la deg overbevise av argumentasjon. Men still samtidig spørsmål om det mest overbevisende argumentet nødvendigvis er det beste. Det finnes sjeldent noen entydig sannhet i politikk.

Lenke til kommentar

Ja, en må kanskje sette opp en liste om hva man bryr seg mest om. Og så gå inn på de forskjellige partiers hjemmeside og se hva de sier om de sakene. For prøver man å følge med på debatter ol. sitter jeg gjerne igjen med like lite info som før jeg så programmet. Er mest mulig drittslenging og ingen som sier hva dem står for.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...