Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Heldagsprøve i 3SK - Psykiske Lidelser

Anbefalte innlegg

Har altså heldagsprøve i Samfunnsfag i morn og fikk vite hvilke temaer som kom på heldagsprøven.

Det jeg lurte på som ikke jeg finner hverken i boken eller på nettet er

Hva kjennetegner Psykiske lidelser?

Noen som har et godt svar på dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er vel en lett oppgave. Enormt med informasjon om dette temaet på nettet, enten du vil ha et kort, eller et omfattende svar. Her er et forslag på enkelt svar fra denne siden:

Mental illness is a term that refers to all the different types of mental disorders, including disorders of thought, mood or behavior. To be classified as a mental illness, the condition must cause distress and result in a reduced ability to function psychologically, socially, occupationally or interpersonally.

This means that someone who has a mental illness may have trouble coping with emotions, stress and anger, for instance, and trouble handling such things as daily activities, family responsibilities, relationships, or work and school responsibilities.

Lenke til kommentar

Det står litt på no.wikipedia.

Jeg kjenner ikke til hvilken type SK du har, for jeg har noe som kalles SKA (politisk versjon), mens andre på skolen har SKB (sosialisering etc.) - har du en blanding? Jeg vet at de i SKB snakker mye om velferdsstaten, så du kan jo ta opp at mange klager på at det gis for lite støtte til psykiatrien, (særlig barnepsykiatrien). Et annet aktuelt tema, er "Jeg husker ikke hva som skjedde"-morderne, noe som er sentralt i bl.a Overhalla-drapene. Lykke til! :)

Lenke til kommentar

Har en blanding av politikk og det sosiale samfunn.

Oppgaven er at man skal diskutere om hvorfor mange ungdom i Norge lider av psykisk lidelser.

Har du noen tips om kordan man kan skrive en diskusjonsoppgave? :O

Takk for hjelp Jooakim og hungry hippo :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...