Stianbl Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Ok, Men jeg synes begge grepene er greie (nikon er litt bedre, men canon funker fett det også). Når det gjelder meny og sånt liktejeg også nikon litt bedre, men det er vel bare forde jeg prøvde nikon først. Så ingen av disse tingene har noe å si for mitt valg. Så da står jeg igjen med å offre 4 mpx, en blitz, og 100mm ekstra zoom (se kit + ekstra objektiv i mitt forrige innlegg). Bekke pakkene jeg har satt sammen koster nesten likt, men hvis man skal se på hva de leverer av kvalitet (med tanke på optikken jeg har valgt ved siden), hvilken pakke vil da gi meg mest glede? Canon har jo som sagt større bruktmarked for linser, noe nikon ikek har, og dette trekker jo en del ned akkurat der. men er det egentlig så farlig? Har ikke råd til så altformange linser enda uansett, og i løpet av tiden det tar for å spare opp til bedre linser for meg så er det vel allerede bruktlinser ute på markedet... Canon har også 4mpx mer enn nikon`s, men det er de eneste to fordelene. STøvfjerning funker jo ikke, og skjerm er like stor... Så hva er best å satse på? Offre 4mpx for å få D40 m blitz, eller ofre blitzen for å få 4mpx ekstra, pluss bruktmarked med canon!.. På forhånd takk Lenke til kommentar
MightyTwin Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 (endret) ... Tamron 70-300mm linse til 999.- ... 8628213[/snapback] Jeg fikk testet dette objektivet av en annen fotoentusiast som ville kvitte seg med det til fordel for sterkere saker. Må si det var kjærlighet ved første eksponering... Selv er jeg 400D-bruker, og vil (selvfølgelig) anbefale deg dette huset. Bildekvaliteten er veldig god, og ikke minst så er bildestøyen lav. ( ISO1600 er tilnærmet lik ISO80-200 på kompaktkameraer (Egen mening). ) Vi alle her vil nok anbefale våres respektive kamerasystem, så vær forsiktig når du legger vekt på hva du får av "lovende" og "mindre lovende" feedback om funksjonaliteter og egenskaper forskjellige merker har. Vedlagt legger jeg med et random, uredigert bilde tatt med Tamron 70-300-millimeteren, og eget EOS 400D-hus. Cheers, -MightyTwin. Endret 21. mai 2007 av AnEvilTwiner Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå