hermok Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Nettopp kjøpt WRT54G, den funket en stund men nå finner ikke min stasjonære routeren. Det går greit å koble til internett direkte via modem, men ikke via routeren. Dermed blir d ikke noe tråløst nettverk hjemme. Nettverkskortet ser ut til å funke som det skal. Hva er problemet? Lenke til kommentar
DemoniZer Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Helt sikker på at du har koblet alt av kabler korrekt? Alle instillinger i routeren er korrekte? Nettverkskortet kjører som det skal? (enhetsbehandling) Lenke til kommentar
hermok Skrevet 9. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2007 Nettverkskort og kabler er ok, men litt usikker på innstillinger. Hva skal gjøres? Lenke til kommentar
DemoniZer Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Svært vanskelig å si hva som kan være problemet, dessverre. Jeg har ikke hørt om noe slikt før. Prøvd google? Lenke til kommentar
hermok Skrevet 9. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2007 Hvordan stiller jeg inn routeren? Er det ikke bar e å koble til så funker det? Lenke til kommentar
DemoniZer Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Du må ha en kabel fra modem til WAN porten på routeren, og så kabel fra en av de 4 portene ut til pc'en. Med mindre du bruker trådløst. Lenke til kommentar
hermok Skrevet 9. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2007 Med mindre du bruker trådløst. 8571162[/snapback] Hvordan bruker jeg denne trådløst? Lenke til kommentar
DemoniZer Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Ved å ha et trådløst kort i maskinen din. Enkelt og greit Lenke til kommentar
Teodor1979 Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Husker ikke om det var samme linksys som din (tror kanskje den het WRT54GX) jeg satt opp for en kompis, men uansett, etter første gang jeg hadde satt den opp kom ikke jeg heller inn på den mer. Måtte holde inne reset-knappen i 10 sekunder slik at den ble "fabrikk-resatt" å deretter kunne jeg logge meg på den igjen. Har modemet ditt forresten router-funksjon med DHCP, eller er det bare vanlig modem? Lenke til kommentar
DemoniZer Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Er det problemed med adgang til router? Eller internett? Kanskje jeg har mistolket. WRT54GL - 192.168.0.1 tipper jeg. Sjekk din default gateway (cmd > ipconfig /all) Det er IP'en du skal koble deg til. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Er det problemed med adgang til router? Eller internett? Kanskje jeg har mistolket. WRT54GL - 192.168.0.1 tipper jeg. Sjekk din default gateway (cmd > ipconfig /all) Det er IP'en du skal koble deg til. 8571347[/snapback] 192.168.1.1 for meg ihvertfall Reset routeren, sjekk at power-, internet-, og portlyset på framsiden av den lyser. Så skal det funke. Regner med at det ikke lyser på porten Lenke til kommentar
DemoniZer Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Det varierer litt, alt ettersom. Uansett kan han bare sjekke default gateway. Lenke til kommentar
hermok Skrevet 9. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2007 Default er 192.168.1.1. 8571650[/snapback] Har prøvd å resette router og gatewayen er grei men hva skal jeg gjøre inne på router sidene? Får ikke koblet meg til internett via routeren, men ingen problem via kun modem. Tror ikke modemet har dhcp Lenke til kommentar
praut86 Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Hvilken internett-leverandør er det snakk om? Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Default er 192.168.1.1. 8571650[/snapback] Har prøvd å resette router og gatewayen er grei men hva skal jeg gjøre inne på router sidene? Får ikke koblet meg til internett via routeren, men ingen problem via kun modem. Tror ikke modemet har dhcp 8577500[/snapback] modemet har nok dhcp jo, med mindre du har en egen dhcp-server på nettet. jeg lurer på om routeren din står i feil modus jeg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå