Gå til innhold

[løst]Endre driver som brukes

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg driver for tiden å jobber med en løsning som blokker USB-minne på mange maskiner, og fant i den sammenheng en .ADM fil til Group Policy som lar meg gjøre nettopp dette.

Den fungerer ved at den legger inn en endring i registeret som disabler driveren som usb-minnet bruker (USBSTOR.SYS).

Men på en del av laptoppene våre, så funker ikke dette.

Jeg sjekket driver og fant ut at på de laptoppene så brukes DISK.SYS til USB-minnet.

Tenkte at jeg bare kunne endre litt på .ADM filen slik den også disablet den driveren, men så tenkte jeg litt til og sjekket harddiskene og hvilken drivere de brukte.. og de brukte selvfølgelig DISK.SYS...

Så det jeg lurte på nå er: er det noen måte å endre hvilken driver som brukes av USB-minne, slik at de bruker USBSTOR.SYS i stede for DISK.SYS?

takker for all hjelp!

Endret av fatalicus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har funnet ut nå at laptoppene bruker USBSTOR.SYS når de starter opp USB-minnet, og grunnen til at det ikke funket var at gruppe policyen rett og slett ikke ble lastet inn på første restart.. kun CD-rom blokkeringen kom inn..

testet litt mer i dag, og da kom USB blokkeringen inn, men ikke CD-rom blokkeringen.

Tok derfor en restart til, og da var plutselig begge inne.

Tak for forslaget til sesteen (selv om jeg ikke fikk det til å funke når jeg testet det)

Ser derfor denne saken som løst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...