Gå til innhold

LOST 3x20 - "The Man Behind The Curtain" (USA)

Hvilket terningkast fortjener episoden "The Man Behind The Curtain"?  

138 stemmer

1. 1. Hvilket terningkast fortjener episoden "The Man Behind The Curtain"?

• [img]http://www.aaa-clipart.com/data/icons/dice/dice6.gif[/img]
      53
    • [img]http://www.aaa-clipart.com/data/icons/dice/dice1.gif[/img]
      52
    • [img]http://www.aaa-clipart.com/data/icons/dice/dice4.gif[/img]
      18
    • [img]http://www.aaa-clipart.com/data/icons/dice/dice3.gif[/img]
      9
    • [img]http://www.aaa-clipart.com/data/icons/dice/dice2.gif[/img]
      2
    • [img]http://www.aaa-clipart.com/data/icons/dice/dice5.gif[/img]
      4

Anbefalte innlegg

Siden jeg er den eneste hittil som ikke likte episoden har jeg noen spørsmål.

1) Hva var poenget med den lille jenta som ble venn med Ben? Virka jo ikke som han prøvde å redde henne da Dharma ble utryddet?

2) Hvofor er det greit/logisk for alle at alle Dharma'ene ble utryddet, bare fordi faren til Ben var en drittsekk?

3) Hvorfor var det ingen som grep inn da Locke banka opp Ben? Han har vært leder i mange år og over natta har han null autoritet?

4) Hvorfor har ingen av the Others sett hytta til Jacob?

5) Var det bare jeg som syns unge Ben ble spilt på en kjedelig og uengasjerende måte?

6) Var det bare jeg som syns faren til Ben var en klisje av en alkoholisert drittsekk?

7) Hvorfor fortalte ikke Jack til de andre om Juliet og det han visste? Han måtte tenke litt på saken først? Saklig..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1) Hva var poenget med den lille jenta som ble venn med Ben? Virka jo ikke som han prøvde å redde henne da Dharma ble utryddet?

- Ikke helt sikker på den, de mista den tråden etter ei stund. Skal ikke utelukke at vi får vite noe om henne senere.

2) Hvofor er det greit/logisk for alle at alle Dharma'ene ble utryddet, bare fordi faren til Ben var en drittsekk?

-Det var nok ikke fordi faren var en drittsekk, men epidoden viste en veldig viljesterk Ben som ikke likte Dharma, og gikk over til the others. Her har han tydeligvis blitt påvirka, noe som resulterte i angrepet. Synes det var en liten Anakin Skywalker over den sideskiftinga av Ben jeg.

3) Hvorfor var det ingen som grep inn da Locke banka opp Ben? Han har vært leder i mange år og over natta har han null autoritet?

-Du må huske at the others-gjengen så på John som en slags messias siden han kunne gå igjen. Ben plaget ham jo sist, og sa at siden han ikke klarte å drepe faren, var han ikke spesiell likevel. John kom tilbak med den drepte faren og tok kontroll over situasjonen, blandt annet med å kreve å bli ført til Jacob. Samtidig som Ben kanskje ikke er så veldig godt likt, gjorde dette at de ikke reagerte på noe av det John gjorde.

-Hvem vet, øya er stor. Det at det faktisk var ei lita stue synes jeg var rarere, ligna på ei lita fjellhytte egentlig.

5) Var det bare jeg som syns unge Ben ble spilt på en kjedelig og uengasjerende måte?

-Ben var nok en forsiktig, liten gutt bare. Ikke alle barn har ADHD veit du.

6) Var det bare jeg som syns faren til Ben var en klisje av en alkoholisert drittsekk?

-Er ikke alle alkiser klisjeer? Synes måten de bandt bilen Hurley fant til denne episoden var konge.

7) Hvorfor fortalte ikke Jack til de andre om Juliet og det han visste? Han måtte tenke litt på saken først? Saklig..

-Jack er en plagsom fyr, sier ikke alt med en gang. Det virket som om de hadde en plan ihvertfall, hvis du så på ansiktet til Jack slik det ble vist på slutten.

Hyperio: jeg er enig i at jacob er monsteret aka skyen. Hans framtoning skifter etter den som ser. Var det Jacob som lokket Ben ut i skogen i form av moren? Hvordan kom han da innenfor gjerdet?

Hva var det slags stoff som lå i en ring rundt hytta? Så ut som sand, men John tok det opp og luktet på det. Jeg tenkte krutt med en gang, men det så ikke veldig slik ut. Forslag?

Endret av zonko
Lenke til kommentar
Lock er garantert ikke død, det er jeg sikker på. Er han virkelig "spesiell", helbreder øya ham slik den har gjort før.

8582083[/snapback]

Helt enig. For det første er det Locke, og de ville aldri fjernet han fra serien, siden han er så viktig, og han lå for døden i slutten av episoden. HELT klassisk for amerikanske serier. Er det noen som holder på å dø (ikke dør) i slutten av en episode i en eller annen amerikansk serie, er det 99% sikkert at personen øverlever.

Det er nesten en uskreven regel :p

Lenke til kommentar
Siden jeg er den eneste hittil som ikke likte episoden har jeg noen spørsmål.

Dette får vi garantert vite mer av senere. Han hadde jo fortsatt gaven han fikk av henne, så hun må ha betydd mye for han. Jeg vil tro hun allerede var død, før masakren.

Fordi de to folkenes ideologier ikke passet sammen, og Ben, som hadde kontakt med det andre folket, ble smittet av deres ideologi. Han, som etter hvert fungerte som en muldvarp, tok den endelige avgjørelsen om å drepe hele gjengen.

Locke banket ikke opp Ben, men russeren. Jeg gjorde meg to tanker. Enten så er det ingen der som liker russeren (husker ikke navnet hans), og han kan jo ha vært forvist til kommunikasjonsstasjonen, eller/og så vant Locke respekt etter å ha drept faren sin. Ben forsøkte jo å latterliggjøre Locke for at han ikke skulle få integritet og oppnå popularitet, samt at Ben ikke ønsket å miste folkets respekt.

Det vet vi absolutt ingenting om, med mindre Ben snakket sant. Det er heller ikke en ukjent sak at ting har en tendens til å ligge svært bortgjemt fra allfarvei på øya.

Fantastisk godt skuespill. Ungen hadde mange av trekkene til Ben. Det kalde ansiktet. Den rolige og direkte måten å snakke på. Måten han ser ned til venstre etter å ha sagt noe viktig... osv. Han var meget lik en ung Ben.

Klisjeer er ikke forbudt. Det finnes lignende klisjeer i de mange hjem. Mennesket er en klisje i seg selv. Mennesker er typiske.

8582206[/snapback]

Vi vet enda ikke hva som er hans konklusjon. Vi fikk ikke høre oppdateringen til folket hans, og det er nok et vesentlig spørsmål som vi får vite om senere, som forklarer tvilen/at han måtte tenke seg om.

Lenke til kommentar
Synes måten de bandt bilen Hurley fant til denne episoden var konge.

8582430[/snapback]

Jeg likte spesielt det at Hurley sa i den episoden noe om at "This guy had a family", da han ikke likte at Sawyer hadde det moro med ølet. Så viste det seg at det var den lille familien han hadde igjen som drepte ham. ^^

Lenke til kommentar

Lost begynner å bli veldig unaturlig : / Håper hele den Jacob hytta bare var en stor simulator med høytallere og riste effekter. Når richard kommer tilbake med gassmaske fikk jeg sån typisk Lost stemning :dribble: Akkurat som sesong 2 episode 2, når Jin, Michael og sawyer kommer på stranda og blir eid av Echo, som vi trodde var en other og hans pinne. Nå håper jeg bare på en syyyyyk cliffhanger til sesong 4, som ikke kommer før o8... :dontgetit:

Lenke til kommentar

I episoden ble det lagt vekt på den ringen av hva-det-nå-var som lå rundt hytta. Hva er det, og hva er det for? Jeg har tre alternativer, aske, sand eller krutt med dalende sannsynlighet.

Da Ben tok John til hytta, tenkte han at dette ville være enda en test på om John var "spesiell"? Han virket litt ovenpå da John ikke kunne se ham, men sjokkert da Jacob sa noe til ham. Ble Ben redd for å miste lederstillingen sin etter dette, slik at det var derfor han skjøt John?

Lenke til kommentar
Tenk hvor langt de har strekt det nå, fra tilfeldig flystyrt, til acient native folk som bor på en øy utenfor FIJI og snakker perfect engelsk osv. osv. :/

8583478[/snapback]

De er neppe urbefolkningen på øya. De gikk jo alle i vestlige klær og pratet perfekt engelsk. Dessuten har de brukt dharma utstyret til å dra tilbake omverden for å rekrutere folk til øya. Om de var urbefolkningen hadde de antageligvis ønsket og beholde den i fred. Heller mer mot at de er overlevende som Jack og gjengen.

Lenke til kommentar

ang. den grå "sanda" som locke sjekka ut. Kan dette være noen form for vulkansk aske? Må være en grunn til at det var akkurat vulkaner de lærte om på skolen i flashbacket tenker jeg i hvertfall. Ingenting virker overlatt til tilfeldighetene så hvorfor skulle dette være det

Lenke til kommentar
ang. den grå "sanda" som locke sjekka ut. Kan dette være noen form for vulkansk aske? Må være en grunn til at det var akkurat vulkaner de lærte om på skolen i flashbacket tenker jeg i hvertfall. Ingenting virker overlatt til tilfeldighetene så hvorfor skulle dette være det

8583682[/snapback]

Kan kanskje være det. Hun lille jenta spurte om vulkanene var akuratt slik som på øya. Så det er åpenbart en vulkan på øya.

Lenke til kommentar

At det er vulkans aske er nok supertipset ja, og den timen de lærte om vulkaner bekrefter jo nesten det.

Det var det enkleste punktet, verre er det med bruksområdet, hvorfor i huleste spre en ring med vulkans aske rundt ei hytte? At denne ringen stenger Jacob inne er en teorie jeg har sett, men synes den er litt så som så. Hvis Jacob=skyen holder ikke den vann ihvertfall. Noen som har hørt om vulkansk aske benyttes i woodoo eller til å holde usynlige menn innestengt slik generelt?

Hadde det vært krutt, kunne det ha vært ei slags felle, men krutt ser ikke slik ut.

Lenke til kommentar
I episoden ble det lagt vekt på den ringen av hva-det-nå-var som lå rundt hytta. Hva er det, og hva er det for? Jeg har tre alternativer, aske, sand eller krutt med dalende sannsynlighet.
I forrige episode (tror jeg) kom Danielle inn der Locke og Sawyer var og skulle hente noe dynamitt. Hun kan ikke ha tatt med seg noe krutt og for å lage en felle for "Jacob" (som jeg tror er monsteret)? :hmm:
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...