Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med Group Policies i AD win2k3

Anbefalte innlegg

Hei!

Sitter her og skal sette opp en domenekontroller, alt er satt opp osv, har fiksa group policiene og alt det der. Skal legge til GP på "Bruker"-mappa og på "Computers"-mappa... Men problemet er at jeg ikke får opp Group Policy-valget på "Computers"... Har oppdatert med alle oppdateringer og har sp2 osv..

Finner ikke ut av det i det hele tatt, noen som vet hva som kan være galt? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Sitter her og skal sette opp en domenekontroller, alt er satt opp osv, har fiksa group policiene og alt det der. Skal legge til GP på "Bruker"-mappa og på "Computers"-mappa... Men problemet er at jeg ikke får opp Group Policy-valget på "Computers"... Har oppdatert med alle oppdateringer og har sp2 osv..

Finner ikke ut av det i det hele tatt, noen som vet hva som kan være galt?  :hmm:

8570915[/snapback]

Lag egen OU og flytt maskinene dit, lag så GPO på OU-en.

mvh

Lenke til kommentar

Ja, det beste er å opprette egne OUer av flere grunner enn overnevt. Da får du ditt eget oppsett også. Men jeg håper for guds skyld at du har installert Group Policy Manager?! For uten den er det håpløst å lage, redigere og/eller feilsøke i Group Policyer! :(

Lenke til kommentar
Ja, det beste er å opprette egne OUer av flere grunner enn overnevt. Da får du ditt eget oppsett også. Men jeg håper for guds skyld at du har installert Group Policy Manager?! For uten den er det håpløst å lage, redigere og/eller feilsøke i Group Policyer! :(

8571037[/snapback]

Takk dmdb!

Ja fant ut at man burde installere den, så har installert den nå... Ser litt komplisert ut, men skal nok klare å finne ut av det :D

Tusen takk for hjelpen folkens!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...