MrL Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Vil dere si at Millitæret er en overgangsfase mellom å bli ungdom til voksen? Hvorfor/hvorfor ikke? (Har prosjekt, trenger meninger) Mvh Andreas Lenke til kommentar
Batman4ever Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Vil dere si at Millitæret er en overgangsfase mellom å bli ungdom til voksen? Hvorfor/hvorfor ikke? (Har prosjekt, trenger meninger) Mvh Andreas 8570892[/snapback] hehe.. spørs hva du mener med overgangsfase da Kan være det for de som fortsatt bor hjemme hos mor og kun kan å lage grandiosa.. blir vel en økning i selvdisiplin, men dette er vel bare en knøttliten del av det det innebærer å bli voksen. Vil anta at de fleste har god nok selvdisiplin til at de ikke trenger militæret for å tilegne seg dette, men at det for 1/8 av de som ikke har det, så kan det jo hjelpe? For resten er det vel totalt bortkastet? Skjønner ikke helt hva poenget med å bli trent opp til å drepe folk har å gjøre med å bli voksen? Snarere er det folk som får personlighetsforstyrrelser eller blir våpengale av slikt. At militæret er noe menn trenger for å bli voksen høres ut som noe ei jente kunne sagt på ungdomskolen eller noe. Hvis det hadde vært obligatorisk for jenter hadde vel pipen fått en annen lyd? Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Militæret var vel snarere et bortkastet år hvor man satt på ræve enn en overgangafase. Rekruttskolen var derimot moro og er der jeg har mine beste minner fra. Lenke til kommentar
Beatnut Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Jeg har nå vært i Forsvareti snart seks år (med ett opphold innemellom) og har jobbet i avdeling med soldater. Jeg tror at det for mange (har ikke noe prosent-tall) er en "overgang". De "flytter" hjemmefra, blir behandlet anerledes enn hjemme (på godt og vondt..) og treffer nye mennesker der sannsynligvis ett par av de kanskje blir en venn for livet. Mange får sjansen til å se andre deler av landet de ikke har sett før. Så kort fortalt vil jeg si at det er er uhyre indivduelt, men på generelt grunnlag så tror jeg at det er en "overgang" for mange og at de har godt av den erfaringen. Lenke til kommentar
Batman4ever Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Som tacomodo og Beatnut er inne på, så koker det vel ned til at man vokser på nye erfaringer man gjør seg. Mitt poeng er at man kan vokse på slike erfaringer i mange ulike sammenhenger og at militæret bare er en av disse. Feks man flytter på folkehøyskole, flytter på hybel for å studere til høyere utdanning, med andre ord får nye opplevelser og vokser som menneske på disse. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Tja, jeg kjenner folk som har vært i militæret og ikke hadde det spor igjen for det. De var like slappe og slurvete da de kom ut, som da de reiste inn. Lenke til kommentar
EB_Veyron Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Det er såklart veldig avhengig av hvor man havner også. Kommer man til en "slaskeavdeling" (les:v&s) har man mye mindre ut av det enn om man kommer et sted hvor man faktisk har en aktiv og spennende tjeneste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå