Gå til innhold

Batterikrøll under Vista


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dette ligner en nyhet som ITavisen legger ut.. ting som folk viste fra før :p

8570617[/snapback]

 

Farlig nærme ITavisen ja :hmm:

Ikke derfor jeg leser hw.no nyheter :p

8570676[/snapback]

 

 

Nja, syns da dem har en stub igjen til IT-avisen, spesielt forumdelen, den er mildt sagt håpløs. :)

Lenke til kommentar
derfor bruker jeg ubuntu =)

Ikke mye batteri tap på bruk av skrivebordseffekter =)

8570862[/snapback]

 

Bruker du Compiz/Beryl så regner jeg med at du får vesentlig redusert ytelse der også, men ubuntu kommer ikke med Compiz på som default. Dermed må du aktivt skru det på for å oppnå tilsvarende batteritap...

 

Vil presisere at jeg bare spekulerer i at bruk av Compiz fører til redusert batterilevetid, da jeg aldri har prøvd Compiz på en laptop selv. Logikk tilsier derimot at man må forvente et visst tap da Compiz belaster skjermkortet og man følgelig vil få et større effekt-"tap" via skjermkortet enn om man ikke bruker en 3D-desktop (og dermed ikke belaster skjermkortet på samme måte)...

Lenke til kommentar
Hvordan er det i OSX når det gjelder dette?

Dem har jo også et grafisk brukergrensesnitt som ligner det i Visa.

Veldig lite 3D-rendering i OSX :p

8570853[/snapback]

 

Jaha? Mener da jeg har lest masse dissing av Microsoft fra Mac fanatikere, om at Vista har kopiert OSX sitt brukergrensesnitt.

Lenke til kommentar
derfor bruker jeg ubuntu =)

Ikke mye batteri tap på bruk av skrivebordseffekter =)

8570862[/snapback]

 

Bruker du Compiz/Beryl så regner jeg med at du får vesentlig redusert ytelse der også, men ubuntu kommer ikke med Compiz på som default. Dermed må du aktivt skru det på for å oppnå tilsvarende batteritap...

 

Vil presisere at jeg bare spekulerer i at bruk av Compiz fører til redusert batterilevetid, da jeg aldri har prøvd Compiz på en laptop selv. Logikk tilsier derimot at man må forvente et visst tap da Compiz belaster skjermkortet og man følgelig vil få et større effekt-"tap" via skjermkortet enn om man ikke bruker en 3D-desktop (og dermed ikke belaster skjermkortet på samme måte)...

8570903[/snapback]

 

Jeg har kjørt både Vista og Ubuntu på macbooken min. Beryl i Ubuntu går mye mer smooth enn Aero i Vista. Batterilevetiden er også vesentlig bedre i Ubuntu kontra Vista med effekter på.

Lenke til kommentar

:) Flott. Når kan en forvente å se bedre batterier utvikles til de bærbare? Det har vel stått i ro en stund hva som har blitt solgt til bærbare PC'er tipper jeg.

 

Knappe 2 timer er litt snaut for en middels bærbar med Pentium-M 1.4Ghz prosessor som jeg sitter med. Jeg har 6 cellers batteri som er standardbatteriet som følger med. Det går an å få 9 cellers batteri til min PC, men jeg har foreløpig ikke brydd meg med å anskaffe noe sånn.

 

Kan like godt vente til jeg kjøper neste bærbare PC har jeg funnet ut. For jeg vil ikke si at den integrerte Intel GPU'en som jeg har er særlig mye å skryte av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...