thomassit0 Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Varen ble kjøpt i god tro av en selger som hadde nesten hundre feedbacks, med 99% positive. Varen ble betalt for med VISA via PayPal.. Mener jeg har hørt at man kan få erstatning av VISA dersom man blir svindlet og har betalt med VISA, stemmer det ? Og hvordan går jeg isåfall frem for å kreve erstatning av VISA ? Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Varen ble kjøpt i god tro av en selger som hadde nesten hundre feedbacks, med 99% positive. Varen ble betalt for med VISA via PayPal.. Mener jeg har hørt at man kan få erstatning av VISA dersom man blir svindlet og har betalt med VISA, stemmer det ? Og hvordan går jeg isåfall frem for å kreve erstatning av VISA ? 8570371[/snapback] Bruk Ebay/paypal til dette. Er en klagefunksjon der og du får fram et tvistpanel. Der må begge parter legge fram sine saker. Jeg ble svindlet en gang, fikk tilbake pengene mine fra paypal. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 9. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2007 Eneste problemet er at det er bare 200$ buyer protection, den kosta 750$.. Dessuten så har han slettet brukeren sin fra ebay. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Har du visa kredittkort er svaret ja, dersom du betalte med kredittdelen. Da kan du få igjen beløpet av banken din. Derfor er kredittkort tryggest på nett. Du kan jo prøve å sende en mail til ebay for å høre, de må vel ha fult navn og adressen hans? Da kan du jo anmlede ham i hjemlandet hans, men det spørs vel om det kommer noe ut av det. Lenke til kommentar
Patience Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Da må du kontakte BANKEN SNAREST. Og ikke kaste bort tiden her. For du må nemlig være kjapp. Det VISA gjør, er at de fjerner reserveringen. Eller hvordan det nå enn var. Dog er jeg usikker på om VISA faktisk gjør dette. Og at det kun er MASTERCARD som tilbyr denne sikkerheten :-/ Lenke til kommentar
PerB Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Normalt er norsk VISA ikke et kreditkort men et debetkort (konto belastes direkte for bruk). Forøvrigt er bruken mot Paypal ikke mot selger. Her er ikke kortbruken knyttet direkte til kjøpet men til en oppgjørssentral (Paypal). Har du vært i kontakt med Ebay/Paypal? Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 9. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2007 Har åpnet en dispute claim ja hos PP. Så hvis ikke de får noe respons fra selger og får løst dette så får jeg antagelig erstatning, men det kjipe er at de erstatter bare 200$ Det er under en tredjedel av summen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå