Gå til innhold

Zepto Znote 6625/6224 (SSD, Santa Rosa, 8600M GT)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Må du kjøpe 12-cellers batteri som ett ekstra batteri eller er det mulig å kjøpe pcèn med kun ett 12-cellers batteri? Unødvendig med 2 batterier synes da jeg.

Akkurat det samme lurte jeg på. Virker som om Netshop som standard leverer den med 6 cells batteri, uten mulighet til å oppgradere denne. (Kun kjøpe ekstra batteri i tillegg)

Lenke til kommentar
Har noen spørsmål som jeg håper jeg kan få svar på..

 

Må du kjøpe 12-cellers batteri som ett ekstra batteri eller er det mulig å kjøpe pcèn med kun ett 12-cellers batteri? Unødvendig med 2 batterier synes da jeg.

 

Er det lurest å kjøpe 2 rambrikker med 1GB eller bør jeg velge den 2GB rambrikken?

 

Er det mye penger å spare dersom jeg kjøper rambrikkene med 667 MHz i stedet for 800 MHz? Du kan jo ikke velge noen med 667 MHz på når du konfigurerer zeptoen, er det verdt å styre med det da, dersom du ikke har noe spesielt peiling på data?

8694263[/snapback]

Er ikke sikker ang. batteriene, men når det gjelder ram så er det vel lurest å kjøpe 2x1GB så lenge du ikke har planer om oppgradering senere. (Dermed kjører de 2 brikkene i dual-channel)

Når det gjelder "installasjon" av ram-brikkene er det en enkel jobb...

Lenke til kommentar

Jeg har hørt rykter om at Vista kun greier å kjøre/utnytte rundt 3 GB Ram effektivt. Om dette er sant er det vel ikke nødvendig med mer ram til de eventuelt greier å ordne dette. En annen ting er jo at det strengt tatt holder med 2 GB ram til det meste idag.

Lenke til kommentar
Jeg har hørt rykter om at Vista kun greier å kjøre/utnytte rundt 3 GB Ram effektivt. Om dette er sant er det vel ikke nødvendig med mer ram til de eventuelt greier å ordne dette. En annen ting er jo at det strengt tatt holder med 2 GB ram til det meste idag.

8695165[/snapback]

 

TULL!! man kan kjøre Vista flott med 1 Giga ram..... Bruker Vista Pro hver dag med 1 Giga av de to bærbare jeg har....

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

TULL!! man kan kjøre Vista flott med 1 Giga ram..... Bruker Vista Pro hver dag med 1 Giga av de to bærbare jeg har....

8695229[/snapback]

Kanskje dårlig formulert fra min side. Mente at Vista maksimalt greier å utnytte 3 GB minne effektivt. Altså at den utnytter alt mellom 512 MB og 3 GB effektivt, men at 4 GB blir for mye. Blant annet XP hadde jo problemet med at den ikke greide å benytte alle 4 GB med ram for de som hadde dette.

Lenke til kommentar
TULL!! man kan kjøre Vista flott med 1 Giga ram..... Bruker Vista Pro hver dag med 1 Giga av de to bærbare jeg har....

8695229[/snapback]

 

 

 

Han skriver jo at man ikke trenger mer enn 2, han skriver jo intet om at 1 gig ikke går?

Edit: Orresnei var tidlig ute der!

Endret av Jotun
Lenke til kommentar
jeg bestilte 6224 med kun 1GB ram, det bør vel gå greit å kjøpe en brikke til og installere selv senere?

8695494[/snapback]

Det bør ikke være for problematisk nei. Så lenge man finner ut hvordan man åpner "kabinettet" burde det meste være greit. Jeg er ikke sikker, men ofte må man ta av tastaturet og så skru opp under for å få tilgang til hovedkortet. Men kan være lurt å finne diverse guider ol. Men om du tenker på å ordne på PC-en selv ville det være greit at du ikke har mer igjen av garantien. Denne vil jo ryke når du mekker på pc-en for egenhånd. ;)

Lenke til kommentar
jeg bestilte 6224 med kun 1GB ram, det bør vel gå greit å kjøpe en brikke til og installere selv senere?

8695494[/snapback]

Det bør ikke være for problematisk nei. Så lenge man finner ut hvordan man åpner "kabinettet" burde det meste være greit. Jeg er ikke sikker, men ofte må man ta av tastaturet og så skru opp under for å få tilgang til hovedkortet. Men kan være lurt å finne diverse guider ol. Men om du tenker på å ordne på PC-en selv ville det være greit at du ikke har mer igjen av garantien. Denne vil jo ryke når du mekker på pc-en for egenhånd. ;)

8695522[/snapback]

Som regel er det vel mulig å skifte ram via en luke under laptop'en... Altså ikke mye arbeid, og det skal heller ikke ha noe å si på garanti eller noe.

Lenke til kommentar

TULL!! man kan kjøre Vista flott med 1 Giga ram..... Bruker Vista Pro hver dag med 1 Giga av de to bærbare jeg har....

8695229[/snapback]

Kanskje dårlig formulert fra min side. Mente at Vista maksimalt greier å utnytte 3 GB minne effektivt. Altså at den utnytter alt mellom 512 MB og 3 GB effektivt, men at 4 GB blir for mye. Blant annet XP hadde jo problemet med at den ikke greide å benytte alle 4 GB med ram for de som hadde dette.

8695422[/snapback]

Dette er vel med 32bit operativsystem, med 64bit kan man ha mye mer.

Lenke til kommentar

Det står ikke noe ang. hvilken versjon, så det er nok 32-bit. Man må huske at det er noen ulemeper med 64-bits-versjon og da. En del programmer og drivere funker ikke. Vil nok ta litt tid før det blir "naturlig" å velge 64-bit.

 

Jeg har uansett tenkt å handle 2x2GB minne selv om jeg mest sannsynlig kommer til å bruke 32-bits Vista (har både 32 og 64 bits liggende)

Lenke til kommentar
Det står ikke noe ang. hvilken versjon, så det er nok 32-bit. Man må huske at det er noen ulemeper med 64-bits-versjon og da. En del programmer og drivere funker ikke. Vil nok ta litt tid før det blir "naturlig" å velge 64-bit.

 

Jeg har uansett tenkt å handle 2x2GB minne selv om jeg mest sannsynlig kommer til å bruke 32-bits Vista (har både 32 og 64 bits liggende)

8698213[/snapback]

Har igrunnen hørt om disse problemene ja. Jeg tror rett og slett at jeg begynner med en 2 GB-minnebrikke og heller setter inn en til om det skulle vise seg å være nødvendig. En annen ting jeg lurer litt på er anngående hastigheter på minnebrikkene. Jeg ser at 2 GB-versjonen til OCZ har 667 mhz klokkefrekvens, mens 1 Gb-versjonen til Kingston har heler 800 mhz. Hvilken forskjell vil den ekstra klokkefrekvensen gjøre? Og kommer det 2 GB-brikker med 800 mhz i en snarlig fremtid?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...