Gå til innhold

Zepto Znote 6625/6224 (SSD, Santa Rosa, 8600M GT)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
er Zepto Znote 6625WD bedre enn Dell Inspirion 9400?

8625282[/snapback]

Det kommer an på til hva? Til spill er i9400 raskere, spesielt ved bruk av AA\AF om du har 7900GS-kortet, når det etterhvert kommer spill som tar ibruk nye effekter med DX10 så vil du kunne få bedre grafikk\effekter med zeptoen enn i9400. I windows er zeptoen litt raskere, mens på batterilevetid er dellen endel bedre om du velger 9-celler. Zepto har jo opsjon for 12-celler, men disse er tydeligvis umulig å oppdrive, netshop har jo ikke greid det selv om de har hatt et år på seg og vell så det.

Lenke til kommentar
er Zepto Znote 6625WD bedre enn Dell Inspirion 9400?

8625282[/snapback]

Det kommer an på til hva? Til spill er i9400 raskere, spesielt ved bruk av AA\AF om du har 7900GS-kortet, når det etterhvert kommer spill som tar ibruk nye effekter med DX10 så vil du kunne få bedre grafikk\effekter med zeptoen enn i9400. I windows er zeptoen litt raskere, mens på batterilevetid er dellen endel bedre om du velger 9-celler. Zepto har jo opsjon for 12-celler, men disse er tydeligvis umulig å oppdrive, netshop har jo ikke greid det selv om de har hatt et år på seg og vell så det.

8625770[/snapback]

på den svenske siden kan man velge me 12 celler

Lenke til kommentar

Vurderer Zepto Znote 6625 med følgende kofigurering;

Intel Core 2 Duo T7300 2ghz, 2 gig Kingston ram, 100gig HD 7200rpm.

Det jeg lurer på er;

Er det noen som har formening om støynivå på maskinen, har nå en HP pavilion ze5400 som bråker som et uvær -hele-tiden-

Skjermkortet på Zeptoen 8600M GT ser jeg blir oppgitt til 512mb, men andre steder har jeg sett at det kun er 256mb...what's what..

Hvordan vil Zeptoen takle spill som Far Cry, Half Life 2, Battlefield 2, FM2007, Stalker, Crysis etc?

Ser også at leveringstiden til Netshop sine sider er en vits, den hopper jo frem til stadighet, når blir den klar, gjelder jo også 12 cell batteriene...

Vil dette være et kurrant kjøp, eller finner man bedre alternativer (i samme prisklasse)

Mye spørsmål dette, men håper noen tar seg tid til å svare. :innocent:

Lenke til kommentar

Meget lik den konfigurasjonen jeg valgte, men jeg valgt HDD samsung 5400rpm "silent seek"

som er mer stillegående.

Skjarmkortet vet jeg ikke hvorfor de opererer med ulike tall.

Far Cry, Half Life 2, Battlefield 2, FM2007, Stalker tror jeg du vil kunne kjøre full grafikk på uten lagging. Men crysis vet jeg ikke, tror recomended kravene skal gå.

Denne pcen car den beste jeg fant i den prisklassen :)

Endret av Odovacer
Lenke til kommentar
Meget lik  den konfigurasjonen jeg valgte, men jeg valgt HDD samsung 5400rpm "silent seek"

som er mer stillegående.

Skjarmkortet vet jeg ikke hvorfor de opererer med ulike tall.

Far Cry, Half Life 2, Battlefield 2, FM2007, Stalker tror jeg du vil kunne kjøre full grafikk på uten lagging. Men crysis vet jeg ikke, tror recomended kravene skal gå.

Denne pcen car den beste jeg fant i den prisklassen :)

8639771[/snapback]

Er du fornøyd med den da? :)

Lenke til kommentar

På netshop sine produktsider for 6625WD står det at skjermen har en oppløsning på 1680 * 1050. I alle omtaler sier de at den har 180 * 800 (eller noe slikt). Hva er egentlig riktig her? 1680 * 1050 hørtes nemelig strålende bra ut!

Lenke til kommentar

Om du er den som er helt hekta på lavt støynivå ville jeg uansett gått for en 7200 rpm. Det går ikke an(det går an) å kjøpe en 5400 rpmer til denne maskinen, det blir en for stor flaskehals til resten av maskinens nye teknologi.

Kjøp en 7200 rpm, vent til sommeren og invester i en flashdisk, da blir det lydløst ;)

Ellers synes jeg du burde gjøre som meg, KJØP MASKINA :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
Er meget interessert i 6224, men er det noen som vet om den har bedre skjerm enn 6214?

6214 hadde litt svak lysstyrke, er det blitt bedre på 6224.

8624679[/snapback]

6224 har en skjerm med noe som kalles glossy, dvs at den er lyssterk i forhold til skjermen til 6214w, FØR den ble oppgradert med en glossy skjerm etterhvert.

Jeg vil tro at oppløsningen er perfekt for en 14" skjerm.

Lenke til kommentar
På netshop sine produktsider for 6625WD står det at skjermen har en oppløsning på 1680 * 1050. I alle omtaler sier de at den har 180 * 800 (eller noe slikt). Hva er egentlig riktig her? 1680 * 1050 hørtes nemelig strålende bra ut!

8641907[/snapback]

1680x1050 (WSXGA+) er riktig :)

Lenke til kommentar

1680x1050 (WSXGA+) er riktig :)

8644351[/snapback]

Takk! Har undersøkt litt selv nå, og har kommet fram til at prototypen anmeldere har fått kun har 1280*800, mens retail-versjonen har 1680*1050. Så det er jo en geldelig nyhet for min del.

Når jeg først er igang med spørsmålene her. Er det i det hele tatt noe vits i å prøve å prute med netshop? Og går det ann å få med engelsk Vista istedenfor norsk? Skulle gjerne hatt en engelsk versjon da jeg har dårlig erfaring med norsk OS og enkelte programmer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
Takk! Har undersøkt litt selv nå, og har kommet fram til at prototypen anmeldere har fått kun har 1280*800, mens retail-versjonen har 1680*1050. Så det er jo en geldelig nyhet for min del.

Når jeg først er igang med spørsmålene her. Er det i det hele tatt noe vits i å prøve å prute med netshop? Og går det ann å få med engelsk Vista istedenfor norsk? Skulle gjerne hatt en engelsk versjon da jeg har dårlig erfaring med norsk OS og enkelte programmer.

8644835[/snapback]

Prute med netshop? Var ikke på tale når jeg prøvde med 6214w iallefall, men lykke til ;)

Det med engelsk vista kunne jeg også tenkt meg, skjønner ikke hvorfor de skullle utelatt å ha det som valg der. De har kanskje glemt det? Hvis noen sender en mail til netshop så fikser de sikkert dette.

Lenke til kommentar

Der tok akkurat laptopen min kvelden.

BZZT, sa det, så døde skjermen.

Nå må jeg bestille meg en ny, det blir Zepto 6224.

Hva tror dere om 7200rpm Hitachi 100GB-harddisken. Er dette den beste uavhengig av pris?

Endret av Darx
Lenke til kommentar

Når det kommer til hastighet så er den nok det, men dersom du bestiller en HDD på 160Gb med 5400rpm, så vil den være litt raskere enn de på 100Gb og 5400rpm. Dette pga at 160 Gb HDDen er mer kompakt enn de andre, og laseren må derfor bevege seg mindre for å kunne lese av området :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...