Gå til innhold

Zepto Znote 6625/6224 (SSD, Santa Rosa, 8600M GT)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den er i hus! Dessverre holder jeg på med et oversetteroppdrag som har deadline kl 11:00, så installasjon må vente til etter lunch. Men førsteinntrykket er bra. Jeg bestilte også en Zepto Notebook Sleeve, og den kjennes veldig bra ut!

I'll be back...

Lenke til kommentar

Lurte også på hva core / mem er klokket til på Zeptoen... noen som har mulighet til å sjekke bare for å se om Compal'n er nedklokket for å få bedre batterikapasitet, eller av andre grunner? ^_^

Program som kan brukes til dette er fex nevnte overklokkingsprogram for skjermkort... =] om dere ikke har annen måte å sjekke på that is...

Lenke til kommentar

Statusrapport hittil: Satte inn Vista-plata og installerte uten noen problemer (Business - venter på Ultimate-image). Satte deretter i driver-CD og installerte alle drivere som trengtes. Skjermen er skarp og fin med 1440x900, byggekvaliteten kjennes bra ut, bortsett fra litt skjev DVD-luke. Finishen er silkematt og fin.

Jeg har ikke fått lagt inn FSX ennå, har prioritert ting som Office 2007 og CS3 (Creative Suite, ikke Counter Strike... :lol: ) Men hittil er det iallfall bare velstand...

Edit: Life

Endret av Kanstad
Lenke til kommentar

Har også fått min pc nå, veldig fornøyd hittil; skarp og fin skjerm, god lyd og frisk ytelse. Men noen minus er det også: Som de andre også har opplevd, gir tastaturet litt etter rundt entertasten, og dvdbrenneren "spretter" ikke ut som den skal. Men for all del, den kan trygt anbefales!

Skal legge ut bilder senere.

Lenke til kommentar

dette var interesant, det må jeg si :) Hvordan er design på dette her ? Kan noen ta bilder?

Vil dere anbefale dette til en student? som har ca 10 000 kr til rådighet, Har den Webcam?

EDIT: Ops beklager, trodde den kosta rundt 10K men det var jo mellom 11k og 12K .. er dyrt..

Endret av hproslan
Lenke til kommentar

Men jeg trenger en PC som vil holde Minst 3 år, Er dette det rette valget? Er litt fortvilet, er mange gode valg der som fra Acer og Asus, og Dell... blir høgskole student i år.. hadde vært greit å kjøpe en som holder :)

Vet dere når den får DVI eller HDMI ? eller har den fått det allerede? Får man tak i bedre batteri?

Endret av hproslan
Lenke til kommentar

pcen holder selvsagt i 3 år dersom du bruker den normalt, det gjør alle pcer

hardwaremessig holder den bedre enn de fleste

hvis du liker pcen nå, liker du den sikkert om 3 år også

hvis du ikke liker pcen nå, liker du den heller ikke om 3 år

Lenke til kommentar
blir høgskole student i år.. hadde vært greit å kjøpe en som holder :)

9092199[/snapback]

Det kommer an på hva du skal studere... med mindre du skal studere til arkitekt eller noe som innebærer 3D-modellering holder det meste (om du skulle gått noe av dette burde du heller sett på noe ala Thinkpad T60p, Dell Precision, FSC Celsius, men disse er i prisklasse nærmere 3xZepto'en).

Jeg bruker fortsatt min 2,5 år gamle maskin på høgskolen (elektroingeniør) og er ikke bekymret for at den skal holde til jeg er ferdig der i 2009. Jeg bruker da maskinen til, foruten office/surfing, simuleringsprogrammer som MATLAB (med simulink) og Electronics Workbench, disse programmene krever mest av prosessor og minne, så når jeg kjører greit med en Pentium M 735 og 512MB 333 MHz ram, vil ikke noen av dagens maskiner ha problemer heller.

Lenke til kommentar

jeg skal studere Økonomi, jaa.. hehe.. blir for det meste Exel og Word, men blir Helt UTRolig irritert over treige datamaskiner.. spesielt bærbar. Derfor ville jeg ha en "lett" og Allround bærbar, til studier og Spill.

Endret av hproslan
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
Da må du nok vente en stund, i og med at den er helt ny. Men om tre-fire måneder går den kanskje ned i pris.

9092437[/snapback]

Tror ikke du han trenger å vente så lenge engang. Intel har sagt at de skal komme med en ny type prosessor til bærbare pc'er som er forventet på markedet i løpet av 2 uker. Hvis dette er tilfellet i norge også så tipper jeg at man vil se reduserte priser allerede om en mnd eller to.

Lenke til kommentar
Tror ikke du han trenger å vente så lenge engang. Intel har sagt at de skal komme med en ny type prosessor til bærbare pc'er som er forventet på markedet i løpet av 2 uker. Hvis dette er tilfellet i norge også så tipper jeg at man vil se reduserte priser allerede om en mnd eller to.

9096997[/snapback]

hvis det er X7800-prosessoren du tenker på, er dette bare en ny toppmodell i dagens serie av Core 2 Duo-prosessorer. jeg tror ikke nødvendigvis at lanseringen av denne vil medføre en prisreduksjon av de lavere modellene, da de ikke er ment å konkurrere

Lenke til kommentar

Skjermkortet i 6625 nærmer seg den dobbelte ytelsen av 7600 i 3DMark06 (3566 poeng mot 1900). Systemet forøvrig har vel ikke like stor avstand, men ettersom skjermkortet er viktigst i de fleste spill vil nok forskjellen være ganske betydelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...