toupilsner Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 De nye zeptoene med 8600M GT, får oppmot 1500 poeng mer i 3dmar 06. Ganske fin forbedring. Bare dumt jeg har en av det tiligere modellene , en Zepto 6615WD. Det som er ankepunktet med disse Zeptoene er at det er mye feil med dem. Har tidligere hatt en zepto 6214W, denne ble alltid overopphetet under spilling og den var ikke redd for å vise blåskjermer. Netshop er etter min mening mildt sagt en dritt bedrift, når jeg sendte inn min 6214w til reperasjon måtte jeg vente litt over en måned på å få den reparert, er veldig vanskelig å få kontakt med dem på telefon, og mail må du nok belegge deg på å vente en laaang stund på å få svar. Skal nå sende inn min Znote 6615Wd til reperasjon pga S-vhs utgang flimrer ved bruk av strømkabel og viften lager en meget irriterende lyd + blåskjermer . Er veldig dumt at det er så mye feil med dem, siden du får veldig bra hardware til en ganske rimelig pris, vet ikke om noen produsenter som kan skilte med samme hardware til den prisen. Satser på at de nye modellene er av bedre kvalitet enn det tidigere. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Virket som bra pcer dette! Men nå må netshop se til å levere 12-cellers batteriene snart. Ytelsen virker bra i spill, på nivå med ati X1800M og noe tregere enn 7900GS. Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Kanskje det bare jeg som har fått dette intrykket, men det virker jo som om mange av Zepto-pcene lider av en del feil. Har hørt en hel del om overoppheting, blåskjermer og annet. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Virket som bra pcer dette! Men nå må netshop se til å levere 12-cellers batteriene snart. Ytelsen virker bra i spill, på nivå med ati X1800M og noe tregere enn 7900GS. 8582297[/snapback] vil ikke ytelsen ligge noe mer i mellom 7900GS og 7950GTX? 8600M GT er sagt å få 23% færre poeng i 3DMark06 enn 7950GTX, hvor ligger 7900GS i forhold til dette? Lenke til kommentar
Mr_Wood Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 http://www.notebookcheck.net/Mobile-Graphi...List.844.0.html Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Virket som bra pcer dette! Men nå må netshop se til å levere 12-cellers batteriene snart. Ytelsen virker bra i spill, på nivå med ati X1800M og noe tregere enn 7900GS. 8582297[/snapback] vil ikke ytelsen ligge noe mer i mellom 7900GS og 7950GTX? 8600M GT er sagt å få 23% færre poeng i 3DMark06 enn 7950GTX, hvor ligger 7900GS i forhold til dette? 8583098[/snapback] Jeg får ca 6400 i 3Dmark05 og 3850 i 3Dmark06 med en noe slapp prosessor, så ytelsen blir nok litt under 7900GS ja. Lenke til kommentar
Odovacer Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Men hvordan blir det når man tenker på DX10, Shader module 4.0 og slike litt hendige ting i forhold til mer krevende spill? Lenke til kommentar
Wetatron Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 Disse virket svært interressante! Nå har jeg i hovedsak ett spørsmål som _må_ besvares, hva er batteritid på Zepto 6224W? (den nye 14-tommern i tilfelle jeg har skrevet feil) Og, vil det bli mulighet for større batterier etterhvert? Og, det er 6-cellers batteri som følger med som standard? Netshop? Lenke til kommentar
Odovacer Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 Wetatron: Så vidt jeg har skjønt det skal 12 cellers batteri komme som valg etter hvert, men nå er det problemer å oppdrive 12 cellers batteri. (også i danmark såvidt jeg har skjønt). Ellers tror jeg batteritiden med 6 cellers ligger på ca 2,45 timer, med minimalt oppsett, og ca 1,25 timer på fult oppsett. Lenke til kommentar
espenah Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 Kanskje det bare jeg som har fått dette intrykket, men det virker jo som om mange av Zepto-pcene lider av en del feil. Har hørt en hel del om overoppheting, blåskjermer og annet. 8582970[/snapback] Ja, d skal sies at det har vært noen problemer med forrige generasjon med Zepto. 3 av de jeg kjenner som kjøpte 6214W kjenner seg igjen i dette, mens de 5 andre aldri har hatt noen problemer. Vi feilsøkte lenge for å finne ut hva som var galt, leste diverse forum og lignende. Men det viste seg at det bare var et par bios oppdateringer som trengtes. Etter at Zepto slapp disse, har det aldri vært noen problemer igjen. Det er noen som har hatt feil, men å si at det er mange tviler jeg på. Dessuten har jo alt fungert utmerket etter oppdateringer. /espenah Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 Jeg har sett på FS som et "billigalternativ", og slik sett virker Zepto som et par hakk under FS igjen på kvalitet. Man får det man betaler for? Lenke til kommentar
Rune_ Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Jeg har selv en 6615WD som jeg er gaske fornøyd med. men er heller missfornøyd med Netshop Oslo. Har vel skrevet tidligere, men tar det igjen. Først; Jeg bestilte PC'en jeg skulle ha, de sa den var ferdig dagen etter. (det tok flere dager, med dårlige unnskyldninger, før jeg fikk hente pc'en) De ringte faktisk å sa den var klar til henting, og når jeg kom så fungerte den ikke, så de måtte ha den litt til! Når den endelig var klar, kjøpte jeg den, en bæreveske, og en WD Mybook 320gb disk. Betalte bare, men syns prisen ble litt vel høy når jeg tittet på kvitteringen. Gikk inn i butikken, brukte PC'ene som henger der, og sjekket opp, og kom til at prisen jeg hadde betalt var mere, enn hva som står på nettsidene dems. (de fikk også opp riktig pris når de slo inn alt på pc¨'ene sine når jeg gikk inn igjen, og skjønte ingenting...) Fikk igjen pengene, var vel snakk om 800,- eller slik. Drar hjemover, alt er bare supert. Og pakker ut, men bæreveske hadde jeg ikke fått med. :O ! *jeg regnet med den lå i esken til pc'en eller slik* Ringte, og de sendte meg så veska i posten (gratis selvfølgelig, da jeg allerede hadde kjøpt og betalt den, men ikke fått den.) Etter bare noen uker, begynner pc'en å fucke, og vil ikke starte. Slet i endel, med at jeg måtte starte maskina 2-5 ganger før den faktisk skrudde seg på, og hadde flere tilfeller av restart, under bruk osv. (ganske irriterendes når du har kjøpt pc til ca 14000,- ) Ble så forbannet da tilslutt pc'en ikke skurdde seg på i det hele tatt at jeg prøvde å skru ut rammen, noe som viste seg at var ene brikka som var ødelagt. (mao, samme som de sa de slet med når jeg skulle kjøpe pc'en, og som var grunnen til at jeg ikke fikk levert den ut når de sa jeg skulle få hente den.) Jeg ringte og sa dette, og fikk beskjed om jeg måtte levere brikken, så skulle de teste den, også skulle jeg få ny hvis den var ødelagt. Tar visst nesten 3 uker å teste en ram brikke fant jeg ut (det er faen meg dummeste jeg har hørt, at de ikke bare kunne gitt meg en ny med en gang.) Vel, de fant ihvertfal ut at den var ødelagt etter at jeg hadde purret noen ganger, og jeg fikk hente en ny en. (det er snakk om 1024mb OCZ brikker) (har 2048mb tilsammen) Netshop har jeg også slitt med før, da jeg leverte tilbake en LCD skjerm jeg hadde kjøpt, (kjøpte to, en fra komplett og en fra netshop [iiyama, og en Samsung 1770NX) Komplett kom pengene fra så godt som med en gang de mottok skjermen tilbake, men netshop, tok det over en månede før jeg så noe til pengene, og da måtte jeg ringe de 3 ganger, og de hadde klart å ROTE bort skjermen. (posten.no sa den var mottatt hos netshop, men netshop påstod de aldri hadde sett den.! ) Lenke til kommentar
Odovacer Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Nå er ikke det her en klagetråd om netshops service Rune_, men en tråd som handler om de nye maskinene til zepto. Hvis du vil klage på dårlig service, så finnes det bedre tråder og gjøre det på. Lenke til kommentar
Rune_ Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Nei, jeg vet nå ikke hvem det er som forhandler nettopp ZEPTO i norge jeg?! Det er vel ingen andre enn NETSHOP det? Sier bare ifra til folk. Jeg skrev jo PC'en fra Zepto i seg selv er jeg meget fornøyd med. Men eksempelvis 3dmarks testen fra den danske siden, var ikke mye å skryte av. Er snakk om ca 50points mere i 3dmarks 01 enn hva jeg går med min 6615wd. Men mulig drivere, og slik vil gjøre mye etterhvert. Lenke til kommentar
Slikape Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Finnes det mulighet for å konfigurere 6224W selv hos netshop nå, eller kommer det senere? Lenke til kommentar
Pug Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 (endret) Jeg har veldig lyst på den minste maskina der, Zepto Znote 6224W, men jeg blir litt bekymra over å lese at så mange har hatt problemer med Zepto sine maskiner... Er det et gjennomgående problem med veldig mange maskiner, eller er det bare et par tilfeller? I tillegg lurer jeg på om jeg må ha Windows Vista for å få brukt DirectX 10, eller om det funker på Windows XP også? Liker egentlig ikke Vista så godt, ser ikke noen gode grunner til å velge Vista foran XP, bortsett fra evt. DirectX 10. Endret 15. mai 2007 av Pug Lenke til kommentar
Odovacer Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Finnes det mulighet for å konfigurere 6224W selv hos netshop nå, eller kommer det senere? 8618986[/snapback] Det er mulig nå, bare søk på 6224 med søkemotoren på netshop sine sider Lenke til kommentar
Odovacer Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Har 6625 DVI utgang? 8619013[/snapback] Ikke ennå, men det sies at det vil komme etter hvert da sammen med mulighet for HD-DVD avspiller på maskinen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå