Gå til innhold

Zepto Znote 6625/6224 (SSD, Santa Rosa, 8600M GT)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dude.. må bare si at det er en del ulemper med Multicom sin..

Noen av dem er nevnt under..

 

Ulemper med IFL90+ i forhold til 6625wd:

-En er jo at batteriet stikker ut bak...

 

6-cellsbatteriet stikker ikke ut bak på IFL90. 12-cellsbatteriet på Zepto stikker også ut bak.

 

-Strøm-kontaken er på siden..

 

dette har jeg på min nåværende maskin og finner det veldig pratkisk, og heller ha de andre kontaktene andre plasser.

 

-Den har matt skjerm, hvilket er veldig gammeldags  :p

 

Kun de første IFL90 har matt skjerm. Dersom man bestiller nå eller senere får man blank (personlig foretrekker jeg matt og kommer aldri til å kjøpe noe annet).

 

-Veldig høy "plastikk-faktor" på Compaq'en, hvilket er stygt, og som du kjakt blir lei av..

 

kilde? BTW, IFL90 produseres av Compal, ikke Compaq.

 

-De leverer kun 1gb-brikker, noe som er UTROLIG upraktisk ved senere oppgradering          av minne

 

Multicom har 2GB-brikker i sortimentet og du får sikkert kjøpt en IFL90 med 2GB-brikker på forespørsel.

 

-Samme produsent av PC'en som DELL sine.. og det er som sagt en del problemer med DELL, dette vet jeg fordi en datakyndig som gav med tips ved kjøp av min bærbar sa at jeg burde styre unna DELL og Acer..

 

Compal produserer maskiner for mange merker. Har du en kilde som kan bekrefte at det er en del problemer med DELL? Dette var ett usedvanlig tynt argument...

 

-Fn- og Ctrl-knappene er på feil sted på IFL90+..

-Den veier 0,2kg mer...

-Den kommer ikke DVI- og HDMI-port senere, noe som Zepto har planlagt å gjøre..

 

fair enough...

 

-Tastaturet bråker FÆÆÆLT.

 

kilde?

 

-Har aldri hørt om Multicom og Compal før, men Zepto og Netshop er kjente ord i mine ører..

 

Compal er verdens nest største produsent av bærbare pc'er. At du da tilfeldigvis ikke har hørt om dem før, får stå for din regning... såvidt jeg vet produserer heller ikke Zepto maskinene sine selv, men får de produsert på bestilling fra en fabrikk i kina-taiwan-hong kong (eller i det strøket der alle pc-fabrikkene ligger).

 

om du skal argumentere for eller mot en av de to modellene, gjør det i hvertfall med holdbare argumenter. i listen din finner jeg tre. Jeg er ikke spesielt for eller mot noen av de to, men måtte bare rydde opp i en del urettferdige (og ubegrunnede) argumenter mot IFL90. Lykke til med kjøp Zepto 6625WD :thumbup:

8816721[/snapback]

 

 

Kilde til at tastaturet bråker er dinside sin test av bærbaren..

 

Det med batteriet var bare noe jeg så på bilder.. Før kunne du kun velge 9-celler. (desse som stakk ut bak) Ser nå at de har lagt inn at du kan velge 6-cellers batteri i stedet..

 

Sry det med feilskrivinga at navnet :p Som du ser i siggen min står det: "Tar forbehold om eventuelle skrivefile" :p

 

Det med 2-gb brikker er noe jeg sa pga. de ikke har lagt det ut enda..

 

Når du ser på konfig-greia til IFL90 så ser du at du kan velge 2x Skjermer..

1 av dem er en glossy med WXGA oppløsning, mens den andre er en matt en med WSXGA+ oppløsning.. Det er kun et tilleg på 300,- for å få den andre, så jeg vilo tro at alle går for den med høyeste oppløsning..

 

Plastikk faktoren er noe du ser på bilder (inni) og noe de går god for i Dinside.no sin test av den..

Endret av Zulboom
Lenke til kommentar
Men det er ganske bra skjermoppløsning likevel på 6224 1440*900. Jeg vil heller ha en mindre og lettere, oppløsningen vil man ikke legge noe særlig merke til likevel ved vanlig bruk.

8819481[/snapback]

Heh, jo, oppløsningen er vel det en merker mest til, til alle tider, uansett hv du gjør.

 

Intel Turb Mem bruker en egen port på hovedkortet såvidt jeg husker. Det er ikke vanlig minne, du kan heller sammenligne det med en minnepinne med ReadyBoost-funksjonen på.

Lenke til kommentar
Altså, hvis folk whiner over at de ikke orker å slepe rundt på en lappis som veien 200g mer... Så bør de begynne å trene imo!

 

200g er det samme som en stor sjokoladeplate (tok bare noe som lå ved siden av meg :p). Dere whiner da ikke så mye når dere går rundt og bærer på en sånn vel?

8817764[/snapback]

 

 

Kjekt med å ha 200g lettere pc å bære på:

 

- Du kan ta med deg en stor sjokoladeplate i tilleg :p:p

- Du sier 200g er bare en småting, men i sammenhengen så blir pcen ca 7% tyngre (bra regna ut eller?? :D )

 

Ser forresten ut som at det var bra at jeg la ut den sammeligninga av de to lappateppene (laptoppene whatever :p ).

Ser ut som folk har kommet med flere gode argumenter om de to pc'ene og aktiviteten på forumet har gått opp igjen :D .

 

Edit: Skrivefile (ja det var meninga å skrive d slik) :D

Endret av Zulboom
Lenke til kommentar
Fin signatur Zulboom.... 

 

:hmm:

 

Uansett så er ikke 200g noe stort når begge pcene er på så mange kilo fravør. Merker neppe forskjell.

8819804[/snapback]

 

 

It's up 2 you my friend..

 

Jeg velger som sagt 6625wd,,

Bryr meg egentlig ikke så mye om vekta jeg heller, men kjekt å ta det med :D

Lenke til kommentar
Det er jo en liten stund siden de ble senket. Er ca 1000 kr forskjell (uten at jeg haket av for turbo memory)

8820327[/snapback]

Om jeg setter i T7100, 2 gb 667 MHz-minne, WSXGA+, 160 gb hdd og vista premium så kommer compal på 11852,- og zeptoen på 13318,- dvs ca 1500,- dyrere. Om du vil ha bedre batteri blir zeptoen ytterligere 1100,- dyrere enn compalen. Kan liksom ikke se så mange argumenter for å velge zeptoen atm med unntak av HDMI\DVI-port som dukker opp etterhvert.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

Ja, det var kanskje 1500.. Jeg sjekket opp akkurat hvor mye det ble i forskjell i en tidligere post i denne eller IFL tråden, ble vel omtrent 1500 ja. Og som du sier, jeg kan heller ikke se en grunn til å velge zeptoen fremfor IFL. UTENOM: designet og muligheten til å velge 1 stk a 2gb minne. Alikevel så venter jeg litt til fordi jeg er usikker på hvordan disse to pc'ene virker i praksis. Selv om de utifra tidlige tall skal være helt like på pappiret så er det langt ifra alltid at det stemmer. Så jeg gleder meg til å se noen ferdige tester av begge.

Lenke til kommentar
Når du ser på konfig-greia til IFL90 så ser du at du kan velge 2x Skjermer..

1 av dem er en glossy med WXGA oppløsning, mens den andre er en matt en med WSXGA+ oppløsning.. Det er kun et tilleg på 300,- for å få den andre, så jeg vilo tro at alle går for den med høyeste oppløsning..

 

Ringte til dem og spurte om det var matt eller sånn blank og fin, de sa at den var blank og ikke matt, dessuten står det "blank" på skjermen når du velger. Begge sier blank

Lenke til kommentar
Når du ser på konfig-greia til IFL90 så ser du at du kan velge 2x Skjermer..

1 av dem er en glossy med WXGA oppløsning, mens den andre er en matt en med WSXGA+ oppløsning.. Det er kun et tilleg på 300,- for å få den andre, så jeg vilo tro at alle går for den med høyeste oppløsning..

 

Ringte til dem og spurte om det var matt eller sånn blank og fin, de sa at den var blank og ikke matt, dessuten står det "blank" på skjermen når du velger. Begge sier blank

8820567[/snapback]

 

Det står jo også akkurat det på multicom ...

 

os oss kan du velge hvilken oppløsning du ønsker maskinen levert med

  15,4" Widescreen WXGA 1280x800 blank skjerm (glare)

  15,4" Widescreen WSXGA+ 1680x1050 blank skjerm (glare) [+300,-]

 

(Glare) står gjerne for at skjerme ikke er av det matte slaget ... ^_^

 

Ellers vil jeg bare si det at Zulboom, det var ingen sammenlikning av maskinene du hadde lagt ut, det var bare en hel post hvor du hadde ramset opp tilfeldig nedrakking på Compal maskinen, hvor over halvparten viste seg å være missvisende og feil ^_^ pluss at de fleste punktene kan gjelde akkurat like mye for Zeptoen som de gjør for Compal'n da Zeptoen ennå ikke har blitt sett av noen eller tatt på osv osv.... og tastaturet bråkte ikke FÆLT på compal'n ;P les dinside testen en gang til om du tror det var det det stod ... ^_^

 

Og, det er mulig å få Compal'n med en 2 gigabyte brikke også, ring Multicom å be om dette, så er jeg sikker på de klarer å gå inn på lageret å hente en 2 Giga brikke istedenfor de 1 Giga brikkene som står på konfiguratoren ^_^ det er ingenting som tilsier at det ikke skal være mulig å få Compal'n med en 2 giga brikke ;P som sagt, det er nesten samme maskinene vi snakker om her, små forskjeller som er ute å går, og dette er ikke en av dem i realiteten :thumbup:

 

Ellers sitter jeg bare å venter på den som kommer først ennå =P men nå kan det se ut som om det går mot en Compal pga pris forskjell, så kan jeg heller bruke 1500 kroner på en kul pc veske og en dugelig blåtann mus <3

 

-mamazboy-

Lenke til kommentar
Men det er ganske bra skjermoppløsning likevel på 6224 1440*900. Jeg vil heller ha en mindre og lettere, oppløsningen vil man ikke legge noe særlig merke til likevel ved vanlig bruk.

8819481[/snapback]

Heh, jo, oppløsningen er vel det en merker mest til, til alle tider, uansett hv du gjør.

8819710[/snapback]

 

Poenget mitt var det at det ikke er spesielt stor forskjell på oppløsningen mellom 6224 og compal.

 

Compal med

15,4" Widescreen WXGA 1280x800 blank skjerm (glare)

15,4" Widescreen WSXGA+ 1680x1050 blank skjerm (glare) [+300,-]

 

og 6224 med 14,1" 1440x900

 

Det er den forskjellen man ikke vil legge noe spes merke til ved vanlig bruk.

Endret av Odovacer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...