Darklight Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Snakket nå med netshop angående min 6224w fikk beskjed om at de fortsatt ikke har fått noen dato men regnet med at den skulle være ferdig til midten av juni altså neste uke..... så vi får bare se... noen som vet om hvor enkelt det er og skaffe seg laptop i for eksempel singapore med norsk tastatur? eller hvor enkelt det er og skifte tastur på en utenlandsk laptop? fordi hvis ikke denne kommer tidsnok så blir jeg nok nødt til og kanselere og kjøpe meg en der nede... har virkelig lyst på santa rosa........ Lenke til kommentar
Mr_Wood Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 (endret) du bør vurdere garanti, forsikring, strøm adapter, hvor mye det egentlig kommer til å koste å skifte til norsk tastatur (for det går nok an viss du sender den til zepto) osv. da kommer du opp i en pris på rundt 50-100 % mer en du egentlig ville betalt... edit: en skrivefeil ^^ Du kan jo også få dem til å sende det ned til deg istede for, går jo bra det? Endret 7. juni 2007 av Mr_Wood Lenke til kommentar
Darklight Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 du bør vurdere garanti, forsikring, strøm adapter, hvor mye det egentlig kommer til å koste å skifte til norsk tastatur (for det går nok an viss du sender den til zepto) osv. da kommer du opp i en pris på rundt 50-100 % mer en du egentlig ville betalt... edit: en skrivefeil ^^ Du kan jo også få dem til å sende det ned til deg istede for, går jo bra det? 8803338[/snapback] har ikke peil, har en fast bosettnings addresse der nede men vet ikke helt hvordan det går med å sende den fra netshop norge til singapore.... takker for tipset btw =) Lenke til kommentar
Mr_Wood Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Ser ingen grunn til at det ikke skulle fungere, betal med visa nå få alt tilsent asap. Lenke til kommentar
Darklight Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Ser ingen grunn til at det ikke skulle fungere, betal med visa nå få alt tilsent asap. 8804730[/snapback] ja ser ikke ut til at jeg trenger det nå snakket med netshop de regnet med og få sendt ut 6224w i løpet av neste uke... chassiene for dem hadde visst ankommet danmark nå i dag så da får jeg bare krysse fingrene og håpe.. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 (endret) Er batteritiden som er nå i intensitvt arbeid? Og hva er forskjellen på 6625 og IFL90+'en? Untatt at Zepto er dyrere. Endret 8. juni 2007 av Bruktbilen Lenke til kommentar
Mr_Wood Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Batteri levetiden... IFL90+ har Hypermeomory muliughet som gjør det mulig å ha en lengre levetid på batteriet ^^ Lenke til kommentar
Moppskaft Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Mulighet for at Zeptoen å ha HyperMemory? Hadde jo vært konge Lenke til kommentar
Slikape Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 (endret) Noen som kan oversette denne testen av 6224W på tysk? Eventuelt bare konklusjonen: Erneut bringt Zepto das weltweit erste 14,1" Gaminglaptop auf den Markt.Diesmal bringt Zepto die weltweit erste 512MB 8600M-GT Karte generell in einem Book auf dem Markt. Und erneut wurde ein schon gutes Produkt verbessert. Tja, was soll man dazu sagen: die einen werden es wieder lieben wie das 6x14W, andere werden es aufgrund des schlichten Optik wieder nicht mögen. Einig sind wir uns sicherlich alle: Die Leistung und Möglichkeiten in dem kleinen Monster sind enorm. Es ist dazu noch extrem Mobil und wird wiedereinmal Vorreiter für viele andere und teurere Books sein. Wer sich gerne ein Book nach eigenen Wünschen konfigurieren will, von den Rohleistungsdaten überzeugt ist und Wert auf Service legt, der ist hier (wieder) an der richtigen Stelle. Preislich wird es sicherlich immer jemanden geben der günstiger ist, aber andersrum auch viele die weniger für weitaus mehr bieten. Aus meiner persönlichen Sicht gibt es aufgrund der ganzen Pluspunkte eine definitiv Kaufempfehlung für diesen Wolf im (schwarzen) Schafspelz. Jedenfalls hat Zepto hiermit erneut den Beweis erbracht, daß ein schwarzes Schaf mitunter auch etwas extrem positives sein kann. [+] -Design (Geschmackssache) -Thermik -Lüfter -Leistung und integrierte Features allgemein -Volle Konfigurierbarkeit -Gewicht -Abmessungen -Preis [-] -kurze Akkulaufzeit mit 6-Zellen Akku (ca. 2h 40min Office) -Touchpad für großfingrige Menschen etwas gewöhnungsbedürftig -Spaltmaße unterhalb des Tasten Mein Dank geht hierbei an die Dänische Geschäftsleitung von Zepto, explizit an Roelof Jan Van Holten und natürlich an den deutschen Verkauf von Zepto, welcher bei Fragen zu dem Book immer eine kompetente Antwort hatte und mir dieses Book zum testen zukommen ließ und ich erneut das zumindest deutschlandweit erste Santa Rosa Book von Zepto vorab betrachten konnte. Auch vielen Dank für die Bereitstellung der ganzen Bilder in der Bildergalerie. Ich hoffe dem einen oder anderen ein klein bischen bei der Kaufentscheidung geholfen zu haben. Endret 8. juni 2007 av Darx Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Freetranslation.com oversettelse Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Again Zepto brings that worldwide first 14.1" Gaminglaptop on the market. This time Zepto brings the 512MB 8600M-GT card first worldwide generally in a Book on the market. And again an already good product was improved. Tja, what one should say in addition: the one become it again dear like the 6x14W, others not again will like it based on the simple optics. United we are ourselves certainly all: The achievement and possibilities in the small monster are enormous. It is in addition yet extremely mobile and will be wiedereinmal outrider for many other and more expensive Books. Who wants to configure himself gladly a Book after own wishing, of which raw achievement data is convinced and value puts on service, that is here (again) at the correct place. In price it will give more favorably is certainly always someone that, but offer andersrum also many that fewer for by far more. From my personal point of view there is a definitive purchase recommendation based on the entire plus points for this wolf in the (black) sheep fur. In any case Zepto furnished with this again the proof that a black sheep can be sometimes also somewhat extremely positive. [+] -Design (taste thing) -Thermik -ventilator -achievement and integrated Features generally -fullKonfigurierbarkeit -weight -dimensions -price -Brevity rechargeable battery running time with 6 -cells rechargeable battery (ca. 2h 40min Office) -Touchpad for großfingrige persons something habituation needy -column mass beneath the feeling My thanks to management of Zepto goes got herewith at the Danish, explicitly at Roelof Jan Van and observe could naturally at the German sale of Zepto, which had a competent answer in questions to the Book always and let test approach me this Book to that, and I again the at least throughout Germany first Santa pink Book of Zepto beforehand. Also thank you very much for the provision of the entire pictures in the pictures gallery. I hope the one or to have helped others a small until e in the purchase decision. Lenke til kommentar
Zulærn Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Batteri levetiden... IFL90+ har Hypermeomory muliughet som gjør det mulig å ha en lengre levetid på batteriet ^^ 8813685[/snapback] Dude.. må bare si at det er en del ulemper med Multicom sin.. Noen av dem er nevnt under.. Ulemper med IFL90+ i forhold til 6625wd: -En er jo at batteriet stikker ut bak... -Strøm-kontaken er på siden.. -Den har matt skjerm, hvilket er veldig gammeldags -Veldig høy "plastikk-faktor" på Compaq'en, hvilket er stygt, og som du kjakt blir lei av.. -De leverer kun 1gb-brikker, noe som er UTROLIG upraktisk ved senere oppgradering av minne -Samme produsent av PC'en som DELL sine.. og det er som sagt en del problemer med DELL, dette vet jeg fordi en datakyndig som gav med tips ved kjøp av min bærbar sa at jeg burde styre unna DELL og Acer.. -Fn- og Ctrl-knappene er på feil sted på IFL90+.. -Den veier 0,2kg mer... -Den kommer ikke DVI- og HDMI-port senere, noe som Zepto har planlagt å gjøre.. -Tastaturet bråker FÆÆÆLT. -Har aldri hørt om Multicom og Compal før, men Zepto og Netshop er kjente ord i mine ører.. Da er det bare opp til dere hva dere velger. Personlig går jeg for 6625wd . Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Alt på den lista var egentlig ganske greit for meg bare det at tastaturet bråker FÆÆÆLT, kilde? Og hva er FÆÆÆLT? Lenke til kommentar
ventle Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Dude.. må bare si at det er en del ulemper med Multicom sin..Noen av dem er nevnt under.. Ulemper med IFL90+ i forhold til 6625wd: -En er jo at batteriet stikker ut bak... 6-cellsbatteriet stikker ikke ut bak på IFL90. 12-cellsbatteriet på Zepto stikker også ut bak. -Strøm-kontaken er på siden.. dette har jeg på min nåværende maskin og finner det veldig pratkisk, og heller ha de andre kontaktene andre plasser. -Den har matt skjerm, hvilket er veldig gammeldags Kun de første IFL90 har matt skjerm. Dersom man bestiller nå eller senere får man blank (personlig foretrekker jeg matt og kommer aldri til å kjøpe noe annet). -Veldig høy "plastikk-faktor" på Compaq'en, hvilket er stygt, og som du kjakt blir lei av.. kilde? BTW, IFL90 produseres av Compal, ikke Compaq. -De leverer kun 1gb-brikker, noe som er UTROLIG upraktisk ved senere oppgradering av minne Multicom har 2GB-brikker i sortimentet og du får sikkert kjøpt en IFL90 med 2GB-brikker på forespørsel. -Samme produsent av PC'en som DELL sine.. og det er som sagt en del problemer med DELL, dette vet jeg fordi en datakyndig som gav med tips ved kjøp av min bærbar sa at jeg burde styre unna DELL og Acer.. Compal produserer maskiner for mange merker. Har du en kilde som kan bekrefte at det er en del problemer med DELL? Dette var ett usedvanlig tynt argument... -Fn- og Ctrl-knappene er på feil sted på IFL90+..-Den veier 0,2kg mer... -Den kommer ikke DVI- og HDMI-port senere, noe som Zepto har planlagt å gjøre.. fair enough... -Tastaturet bråker FÆÆÆLT. kilde? -Har aldri hørt om Multicom og Compal før, men Zepto og Netshop er kjente ord i mine ører.. Compal er verdens nest største produsent av bærbare pc'er. At du da tilfeldigvis ikke har hørt om dem før, får stå for din regning... såvidt jeg vet produserer heller ikke Zepto maskinene sine selv, men får de produsert på bestilling fra en fabrikk i kina-taiwan-hong kong (eller i det strøket der alle pc-fabrikkene ligger). om du skal argumentere for eller mot en av de to modellene, gjør det i hvertfall med holdbare argumenter. i listen din finner jeg tre. Jeg er ikke spesielt for eller mot noen av de to, men måtte bare rydde opp i en del urettferdige (og ubegrunnede) argumenter mot IFL90. Lykke til med kjøp Zepto 6625WD Lenke til kommentar
Digranes Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 (endret) Må nesten si meg enig med ventle jeg ... men bare legge til noen små ting jeg personlig følte for å si -Strøm-kontaken er på siden.. dette har jeg på min nåværende maskin og finner det veldig pratkisk, og heller ha de andre kontaktene andre plasser. Strøm kontakten som ER på siden har da en 90 graders vinkel, slik at den ikke er i veien for noe, og om du skulle trekke maskinen nermere deg selv vil du ikke trekke ut strømkontakten da du bare drar den med deg istedenfor ut av baksiden av pc'n slik du ville gjort med kontakten der... med andre ord en positiv ting i mine øyne -Veldig høy "plastikk-faktor" på Compaq'en, hvilket er stygt, og som du kjakt blir lei av.. kilde? BTW, IFL90 produseres av Compal, ikke Compaq. Personlig syntes jeg både Compal og Zepto maskinene har akkurat passe plastik fantastic følelse over seg =P ikke bare Compal maskinen dette ^_^ Dog, dette plager ikke meg, så lenge det er solid nok til mitt bruk, noe det 99% sikkert vil være både i Zepto og Compal sitt tilfelle ^_^ -Samme produsent av PC'en som DELL sine.. og det er som sagt en del problemer med DELL, dette vet jeg fordi en datakyndig som gav med tips ved kjøp av min bærbar sa at jeg burde styre unna DELL og Acer.. Compal produserer maskiner for mange merker. Har du en kilde som kan bekrefte at det er en del problemer med DELL? Dette var ett usedvanlig tynt argument... En av grunnene til at du hører at det er mye feil med Dell og Asus er fordi det er mange som kjøper disse maskinene, og des fler som selges... des fler feil og klager blir det... Pluss, det er typiske (og da mener jeg VELDIG typiske med Dell og Acer ^_^) "begynner" merker ... skal bestemor ha en laptop, er det en stor mulighet for at det blir Dell eller Acer =P -Fn- og Ctrl-knappene er på feil sted på IFL90+..-Den veier 0,2kg mer... -Den kommer ikke DVI- og HDMI-port senere, noe som Zepto har planlagt å gjøre.. fair enough... Hail Zepto! =D Liker at den veier mindre, at FN Tasten er på "rett" plass, OG at den kommer med HDMI og DVI etterhvert... <3 MEN, jeg må bestille meg en laptop NÅ, og håpe på at jeg får den før midten av juli... så da hjelper det meg ingenting at det kommer HDMI og DVI etterhvert... pluss jeg klarer fint å drasse på 0.2 kilo mer i bytte mot lengre batterilevetid og turbo memory fra Intel ^_^ -Tastaturet bråker FÆÆÆLT. kilde? ....punkt 1 -> Hvor har du det fra? Dinside.no sin minitest av en tidlig verson av denne maskinen hadde hørbar lyd fra tastaturet, men med mindre du er en slagdrill på tastaturet burde ikke dette være noe problem (i følge dinside, dog ikke ordrett tatt derifra =P ) ....punkt 2 -> Hva vet du om Zeptoen anngående tastaturstøy? jeg mener, ingen har fått fingrene på en Zepto ennå, kan være den er værre =P -Har aldri hørt om Multicom og Compal før, men Zepto og Netshop er kjente ord i mine ører.. Compal er verdens nest største produsent av bærbare pc'er. At du da tilfeldigvis ikke har hørt om dem før, får stå for din regning... såvidt jeg vet produserer heller ikke Zepto maskinene sine selv, men får de produsert på bestilling fra en fabrikk i kina-taiwan-hong kong (eller i det strøket der alle pc-fabrikkene ligger). Ville bare legge til en liten ting her ... =P Den første nettbaserte Webshopen jeg brukte var Multicom.no, og den var oppe å gikk lenge før både komplett.no og netshop.no ... jeg husker ennå at begge ble startet opp, og nølende begynte jeg å bruke begge... OG sånn siden vi er inne på det... tror både Netshop og Komplett har problemer med å møte Multicom på service og hvor kjapp respons du får om det skulle være noe .... ^_^ og riktig, som ventle sier... Compal is biggar and baddar! har vært på markedet lengre enn Zepto, har mer kompetanse, har ett større rykte å ivareta da de har mange store bedriftskunder (Som fex Dell) som de ikke vil gi dårlige intrykk til... ^_^ Når det er sagt vil jeg bare understreke noe.. jeg kan ta feil som alle andre ;P Men det jeg har skrevet no er enten personlige meninger, eller så er det slik jeg har oppfattet det jeg skriver om ^_^ Kan jo forsåvidt avslutte med Zepto er en konge maskin i mine øyne, samme med Compal! =P Jeg har ingen favoritt egentlig, men det kan se ut som om jeg ender opp med Compal pga småting egentlig, men ett gram kan tippe vekten den og vet du så , Compal på meg om ikke Zepto skulle komme ut lenge lenge før Compal... for jeg vil ha pc snarest ;P -mamazboy- EDIT Liten error i Quotinga mi =P Fikset nå .... Endret 8. juni 2007 av mamazboy Lenke til kommentar
Slikape Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Må si meg enig med de to siste, selv om jeg valgte Zepto 6224W til slutt. At du aldri har hørt om Multicom og Compal sier vel det mest om din kredibilitet. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 Altså, hvis folk whiner over at de ikke orker å slepe rundt på en lappis som veien 200g mer... Så bør de begynne å trene imo! 200g er det samme som en stor sjokoladeplate (tok bare noe som lå ved siden av meg ). Dere whiner da ikke så mye når dere går rundt og bærer på en sånn vel? Lenke til kommentar
Fragment Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 helt uenig EvenruD. 200 gram her og 200 gram der. så "må" man jo ha med litt til, for det er kjekt å ha. Vips, så har man 4 kg ekstra i skolesekken. Så 200 gram er mye, synes jeg... (Bare synd det ikke fines 12" med et skikkeli grafikkort) Lenke til kommentar
Odovacer Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 Enig med Fragment der. Det blir fort litt mye. Hver for seg er det ikke mye, men hvis man skal ha med, det ene og det andre, sitter man igjen med en del mer i vekt. Lenke til kommentar
Digranes Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 enig, 200 gram er litt ... =] men som sagt så er jeg personlig hvertfall villig til å drasse på 200 gram ekstra i bytte mot turbo memory og bedre batterikapasitet ... ^_^ pluss at den er noen kroner billigere også, det er absolutt ikke negativt det heller =P Men som jeg sa, jeg liker både Zepto og Compal... ennå ikke 100% sikker på hvilken det blir, mulig jeg bestiller begge, å avbestiller den som er senest ute :!: -mamazboy- Lenke til kommentar
Mr_Wood Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 Se det på den positive siden: Viss du er rett i ryggen og ikke går rundt med sekken i 15 timer i strekk (random number) så får du god trening av de 200 grammene ekstra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå