Gå til innhold

Zepto Znote 6625/6224 (SSD, Santa Rosa, 8600M GT)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvis man bestiller i dag, når kan man vente seg å få pcn da?

 

Er jo ikke no vits i å bestille noe som bare blir utsatt og utsatt..

8722965[/snapback]

 

 

Da jeg bestilte for snart en uke siden hadde de 20 bestillnger inne på de forskjellige og skulle få in ca 50 casemods? så som noen sa tidligere jo tidligere jo bedre...

Lenke til kommentar
Ved sterkt sollys er faktisk "glare" skjerm bedre en matt skjerm. Man sitter ikke slik at solen reflekteres, men en matt skjerm blir alltid nesten helt borte i sterkt sollys ute.

8723203[/snapback]

 

 

Jeg dro med meg HP laptop'en til madammen ut på verandaen en av de første varme dagene i år, for å gjøre unna litt arbeid i bar overkropp i sola. Det var bare å gi opp iallefall, uansett hvor langt inn i skyggen jeg krøp var skjermen så godt som sort. Det var bare å slepe den vinterbleke kroppen opp bak persiennene på kontoret igjen.

 

Om HP'en har matt- eller glare- skjerm vet jeg ikke, men jeg vil anta at den er å regne som matt.

 

Mulig det ikke er noen reel forskjell på skjermer og sterkt lys (les: alle like dårlige), i så fall vil vel forskjellen være hva som man synes er komfortabelt under normal bruk. For min egen del vil jeg anta at det må være surt, hvis en glare- skjerm effektivt reflekterer hver minste lille lyskilde bak eller over deg.

Lenke til kommentar
Ved sterkt sollys er faktisk "glare" skjerm bedre en matt skjerm. Man sitter ikke slik at solen reflekteres, men en matt skjerm blir alltid nesten helt borte i sterkt sollys ute.

8723203[/snapback]

 

i sterkt sollys er det likegyldig om skjermen er matt eller blank. Det som teller er lysstyrke, som ikke har noen direkte sammenheng med matt eller blank skjerm, men de fleste nyere skjermer med bedre lysstyrke har blank overflate. Det finnes imidlertid unntak, som enkelte FSC lifebook og IBM/Lenovo Thinkpad som har både matt skjerm og svært god lysstyrke.

Lenke til kommentar
Jeg ville valgt znote 6224 (har forsåvidt valgt den  ), fordi at den er lettere, tynnere, og mindre,

Nå blir det jo litt feil å sammenligne 6224 mot IFL90 på vekt og størrelse da. 6224 bør sammenlignes med IFT100 (Comapl sin 14" variant)... Når det er sagt går det nok enda en måned før IFT100 blir lansert, så skal man ha PC i dag er denne selvsagt ikke aktuell. Men å sammenligne 6224 mot IFL90 er uansett uten poeng - de er i to forskjellige markeder og hvem man velger kommer an på om man ønsker 15,4" skjerm eller en mindre og lettere PC... :)

 

har blank skjerm (multicoms har matt), samt at på znote er det en test som sier hvor bra den er (til tross for beta drivere).

Blank vs. matt skjerm: Hva som er best kommer vel noe an på bruksområdet. Og dessuten er det vel dette litt forskjellig fra person til person hva man foretrekker - jeg for min del bryr meg egentlig null om skjermen er blank eller matt :!:

 

Når det gjelder tester har du rett i at det enda ikke finnes noen tester av IFL90 - men tro meg: De kommer :D

 

 

Men grunnen til at jeg EGENTLIG skriver denne posten :cool: :

 

Jeg får mail fra en kontakt hos netshop i morgen, han skulle kontakte intel anngående minnehastigheten. Jeg kommer til å poste svaret her :)

8720489[/snapback]

Jeg kan nesten garantere deg at santa rosa maks støtter 667 mhz. Jeg har lest en del om denne plattformen, og har enda ikke klart å kommet over en bekreftelse på at santa rosa støtter 800mhz til ram/skjermkort etc.

 

Det santa rosa derimot støtter er 800 mhz til CPU - en liten forbedring i seg selv selvsagt. Men så er Intel noen smarte jævler på markedsføring - så de markedsfører selvsagt plattformen som "santa rosa har 800 mhz busshastighet", selvsagt uten å nevne med et ord at dette kun gjelder bussen til CPU... Smarte jævler.

 

- Amund

Lenke til kommentar

Bestemte meg for å gå for Zepto allikavel. Blir 250GB Samsung HDD istedet for OS da, skaffer meg OS på en "alternativ" måte :)

Bestilte også Logitech G15, Steelpad QcK Heavy, og Razer DeathAdder med det samme. Gud, som jeg gleder meg ^^

 

(Zepto specs: 2GHz Core 2 Duo, OCZ 667MHz 2GB, 250GB 5400RPM silent seek Samsung)

 

... Kosta meg 15k :)

 

Edit: Når jeg bestilte alt dette samtidlig hos netshop, tastatur osv kommer vel ikke gradvis som de får de på lager, men alt i en pakke ikkesant?

Endret av zeeq
Lenke til kommentar

Bra kjøp det!

Skal bestille denne veka, skal da ha

2 gb ddr2 677 mhz ram + 1 gb kingston ddr2 800 mhz, 250 gb harddisk, 2.2 ghz prossesor, men ikke OS, får gratis Vista og office 07 av far min... for 15 K, men burde jeg bytte om på noe?, trenger jeg strent tatt den ekstra gben med ram og 0.2 ghz sterkere prossesor?

Lenke til kommentar
Bra kjøp det!

Skal bestille denne veka, skal da ha

2 gb ddr2 677 mhz ram + 1 gb kingston ddr2 800 mhz, 250 gb harddisk, 2.2 ghz prossesor, men ikke OS, får gratis Vista og office 07 av far min... for 15 K, men burde jeg bytte om på noe?, trenger jeg strent tatt den ekstra gben med ram og 0.2 ghz sterkere prossesor?

8726664[/snapback]

Den der trur jeg vil funke litt dårlig du...

Man skal helst ikke blande RAM av forskjellig størrelse/type, og når den ene er på 667Mhz vil begge måtte gå på det, så å kjøpe en med 800Mhz vil være unødvendig...

Lenke til kommentar

Jeg vil komme med den første produktive kommentaren til dette:

I følge en anmeldelse av 6625 wd og zepto prossesorene som det nå er snakk om så har zepto funnet en måte der de kan bruke høyere frekvens i ram med prossesoren, kanskje ikke fult 800 mhz men med en 677 mhz, dette var på tidligere prossesorer vel å merke.

Så sier også annmelderen (som er dansk) at:

 

"Vores Znote her kom desværre ”kun” med 667MHz PC5300 RAM, hvilket gjorde at vi ikke havde mulighed for at teste hvor stor forskel der var på disse og 800 MHz PC6400 ram’ene som nu kan udnyttes meget bedre i Santa Rosa."

 

Og litt tidligere:

 

"

Igen er der sket en masse forbedringer på andre punkter også; der kan bl.a. nævnes fuld understøttelse for de 800MHz RAM (PC6400), som allerede har været på markedet længe. Nogle producenter som Zepto, har allerede i 3. Generations Centrino gjort det muligt at integrere 800 MHz RAM i maskinerne. Påstanden har lydt på en 15 % ydelsesforbedring 667MHz vs. 800MHz, men i vores tests har vi dog ikke kunnet nikke genkendende til dette, hvilket kommer sig af at det ”gamle” Calistoga chipsæt ikke har været i stand til at udnytte de hurtige ram med en FSB på kun 667 MHz. Da FSB’en er sat op fra 667 MHz effektivt, til 800 MHz effektivt, så kan 800MHz RAM udnyttes fuldt ud i Santa Rosa modellerne."

 

Så, hvem har rett?, og vet Wikipedia dette med rammen med tanke på hvor lenge den har vært ute?

 

Edit: Glemte kilden

http://www.laptopworld.dk/index.php?id=385

Endret av Mr_Wood
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...