Gå til innhold

Yter E6700`n min som den skal?

Anbefalte innlegg

Hei godtfolk, jeg tok meg en velfortjent pc oppgradering nylig. fra amd 3500+ 939

til det har i signaturen under.

så er det noe jeg undres over, på 3dmark06 fikk jeg nå ca 100-200 poeng mer enn gammelsystemet.. selv når jeg klokka opp til 3,2GHz.. dette gjore jeg på auto inst i bios, jeg er ikke noe overklokker enda... så jeg vet ikke helt hvordan han kjørte rammen. jeg satte brikkene i de blå slottene nr 1 og 3 da. håper det ble riktig.

Super pi kjørte den nå på rett over 16sek på 1M når jeg klokka til 3,2 MHz, mye bedre enn før da. trolig 36-37 sek på den gammle overklokka.

Wprime er 33.359sek på 32M høres det ut som en normal hastighet? så på wprime sida samme cpu med mye bedre tid (mulig de var klokka da)

Mitt skjermkort er da ikke allværden men bremser det så mye at jeg bare skal få et par hundre mer i 3dmark06 score?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når jeg kikket litt på ORB'en fant jeg 3 stk 6800GT system.

3330 points (AGP)

3217 "

2402 "

2 stk e6600 og en e6400.

Så din dårlige score skyldes nok skjermkortet.

Hvis du kikker på VGA chartsene til Tom's Hardware, så kan det jo være du blir klokere.

Husk det er bare en benchmark...

wprime 32m på 33,36 sec høres ut som det kanskje er litt slapt.

28-30 tenkte jeg når jeg så klokk og specs.

Men mange små detaljer som spiller inn der. Du har vel neppe spesial tunet versjon av Windows Server som OS. Eller superlav latency RAM.

Endret av Karamell
Lenke til kommentar
Du har vel neppe spesial tunet versjon av Windows Server som OS. Eller superlav latency RAM.

8570432[/snapback]

flott, ikke dom den siden nei :) takker..

nei jeg kjører nok en rimelig standard xp og rammen har vell ganske høy latency, (5.5.5.15)

ser meg rett og slett nødt til å bestille nytt skjermkort når lønninga kommer inn..

takkfor svar :)

Lenke til kommentar
Med den cpu`n så burde du få over 3800 i 3dmark 06.

Med en amd 4400+ og et 6800gt fikk jeg 3300 poeng..

Så det er nok ikke bare skjermkortet sin feil?

8580797[/snapback]

hm. snodig.. jeg vet ikke hva problemet skulle være :-/

det er nesten "uforskammet" å kjøre en c2d e6700 sammen med et gf6800 :!:  :!:  :!:  :whistle:

8580660[/snapback]

heh ja ikke langt ifra.. sitter å ser på handlekurven min på netshop så fort jeg får svar på om de sender meg en ny ocz tempest cpukjøler som vibrerte så infernalsk som jeg sendte i retur.

så om de gjør det så hiver jeg på med en Asus GeForce 8800GTS 640MB i samme slengen, i værste fall lillebrorn om jeg finner ut om det er nok fraspark i det minste kortet

Lenke til kommentar

8580797[/snapback]

hm. snodig.. jeg vet ikke hva problemet skulle være :-/

det er nesten "uforskammet" å kjøre en c2d e6700 sammen med et gf6800 :!:  :!:  :!:  :whistle:

8580660[/snapback]

heh ja ikke langt ifra.. sitter å ser på handlekurven min på netshop så fort jeg får svar på om de sender meg en ny ocz tempest cpukjøler som vibrerte så infernalsk som jeg sendte i retur.

så om de gjør det så hiver jeg på med en Asus GeForce 8800GTS 640MB i samme slengen, i værste fall lillebrorn om jeg finner ut om det er nok fraspark i det minste kortet

8583724[/snapback]

he he..flott ;) jeg har to av 320mb versjonen og jeg er strålende fornøyd :yes:

Lenke til kommentar

må nok plage dere med viten litt til..

cpuz.jpg

vil ikke dette si at latency er 5.6.6.18?

min ram skal vell ligge på (5.5.5.15) og 1066MHz ?

mulig dette er noe grunnen til lav score?

ble mange spørsmål der :-7 er ikke helt inn på ram.. kjøpte disse siden jeg regnet med de skulle kjøre bra på sli kort da de var såkalt sli-ready

Lenke til kommentar

Tror nok det er forholdsvis umulig å få 3800 med et 6800GT. Man blir GPU-begrenset etterhvert, så regner med det jevnes ut rundt det nivået du når der.

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar
må nok plage dere med viten litt til..

cpuz.jpg

vil ikke dette si at latency er 5.6.6.18?

min ram skal vell ligge på (5.5.5.15) og 1066MHz ?

mulig dette er noe grunnen til lav score?

ble mange spørsmål der :-7 er ikke helt inn på ram.. kjøpte disse siden jeg regnet med de skulle kjøre bra på sli kort da de var såkalt sli-ready

8599404[/snapback]

Jo, du må sette inn rette specs :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...