Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Musikk som Fatboy slim/Prodigy?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm.. jeg liker Fatboy Slim selv. Venter faktisk en CD i posten når som helst (Fatboy Slim - Why Try Harder: The Greatest Hits (With Bonus DVD).

Prøv Junkie XL, t.A.T.u. og Planet Funk. Planet Funk er mer i retning mainstream pop med catchy elementer (så er du advart.. men jeg liker det anyways).

Et par andre du bør høre (synes jeg): Prefuse 73, Björk, Skinny Puppy, Autechre.. Og om du lykkes i å finne det noen steder: Texas Noise Factory. Kanskje mest for de med litt annerledes musikksmak, mer i retning goth musikk.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Ikke glem:

- The Chemical Brothers

- The Crystal Method

- Fluke

- Leftfield

- Propellerheads

8639726[/snapback]

LiamH har peiling, fin fin liste :)

Massive Attack er trip-hop. Prodigy varierer rimelig mye innenfor en rekke sjangre, aner ikke hvor jeg skal plassere de.

De kunne visstnok plasseres her, i følge wiki:

Big beat (sometimes called chemical breaks) is a term deployed in the mid 1990s by the British music press to describe the work of artists such as The Chemical Brothers, Fatboy Slim, and The Prodigy.

Lenke til kommentar
Er ikke det hip hop?

8570287[/snapback]

Nå fikk jeg litt vondt :p

Det er bigbeat, men kan assosieres med hiphop i og med at det er en ganske leken og vid sjanger og rap/mc's brukes gjerne. Mange fine artister/band som allerede er nevnt her. Men de som rocker toppen er nok selveste Norman Cook (Fatboy Slim), Groove Armada og Chemical Brothers.

Glem heller ikke artister som Junkie XL (JXL) og Timo Maas.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...