sannheten_666 Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 (endret) hey! tenkte å gjøre nettverket noe annerledes og mindre komplisert enn det er til nå, i forbindelse med optisk kabel som er lagt til huset. hva sier dere til dette opplegget: 1. svitsj fra den optiske linja (fordeling mellom internett, telefon, tv osv) 2. router (integrert svitsj + trådløs) 3. til hver enkelt pc, enten trådløs eller kabel med KUN viruskontroll på hver pc. dette er et ganske rett fram opplegg. det jeg tenker på er sikkerheten. er egentlig en slik kombinert router-svitsj-brannmur-boks sikker nok? alternativt opplegg, som jeg egentlig liker bedre er slik: 1. linja 2. router 3. dedikert brannmurboks 4. svitsj til hver enkelt pc (driter i trådløs her foreløpig) 5. kun viruskontroll på pcene. hva mener dere er best? som sagt, ikke tenk så mye på trådløs, det er primært sikkerhet med minst mulig bokser og shit som er målet. Endret 8. mai 2007 av hardrock_ram Lenke til kommentar
Hagforce Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Hvilken boks er det ISP leverer, er det router eller bare bridge? Dersom det er router er det sikkert en helt ok brannmur innebygget. Så da trenger du etter min mening bare switch eller trådløs access punkt bakt denne.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå