Gå til innhold

(500 KR I DUSØR) Mistet prosjekte mitt i word 07

Anbefalte innlegg

Hei,

Nå har jeg virkelig klart det, jeg har ett skoleprosjekt som jeg har jobbet med i hele dag. Har selvfølgelig lagret underveis.

Slik begynte det:

Jeg logget på en side som hetet "itslearning" (side for skole elver)

Der inne hadde jeg lagret det jeg hadde gjordt dagen før. Da jeg kom hjem for å forsatte det så åpnet jeg filen fra itslearning og begynte å skrive, (ble åpnet i word 07) Trykket mange ganger på den diskett ikonet, og da stod det nede på en linje. "Lagret" og fint tenkte jeg og så jobbet jeg videre.

Da jeg var ferdig trykket jeg på disketten igjen og lukket vord. (fikk ikke opp noen form for melding om at det ikke var lagret)

Da jeg skulle sende inn filen igjen på "itslearning" (som er en internett side der elever har sine prosjekter.." Så fant jeg ikke filen..

Søkt på datamaskinen men finner ikke filen...

Prosjektet skal leveres på skolen i morgen (altså onsdag) så jeg håper noen der ute kan hjelpe meg

TAkker for svar

Endret av mini1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei,

Nå har jeg virkelig klart det, jeg har ett skoleprosjekt som jeg har jobbet med i hele dag. Har selvfølgelig lagret underveis.

Slik begynte det:

Jeg logget på en side som hetet "itslearning" (side for skole elver)

Der inne hadde jeg lagret det jeg hadde gjordt dagen før. Da jeg kom hjem for å forsatte det så åpnet jeg filen fra itslearning og begynte å skrive, (ble åpnet i word 07)  Trykket mange ganger på den diskett ikonet, og da stod det nede på en linje. "Lagret" og fint tenkte jeg og så jobbet jeg videre.

Da jeg var ferdig trykket jeg på disketten igjen og lukket vord. (fikk ikke opp noen form for melding om  at det ikke var lagret)

Da jeg skulle sende inn filen igjen på "itslearning" (som er en internett side der elever har sine prosjekter.." Så fant jeg ikke filen..

Søkt på datamaskinen men finner ikke filen...

Prosjektet skal leveres på skolen i morgen (altså onsdag) så jeg håper noen der ute kan hjelpe meg

TAkker for svar

8569912[/snapback]

Glemte å si at når filen er åpnet i word, fra itslearning så står det på den blå linjen helt øverst i word " (filnavn) åpnet i kompatibilitets modus

Lenke til kommentar
Hva skjer når du trykker fil>lagre som? står det ikke der hvor den lagrer by default  liksom?

8569925[/snapback]

Da vil dataen lagre den i mine dokumenter.. Men der lå ikke filen..

Fant den mappen der filer blir auto lagret hvis maskinen skulle slå seg av eller maskinen skulle krasje, men den lå ikke der heller..

Men takk for svar. Jævlig kjipt hvis jeg har mistet det:(

Lenke til kommentar

FANT FILEN I DENNE MAPPEN C:\Documents and Settings\Eier\Lokale innstillinger\Temporary Internet Files\..

PROBLEMET er bare at da jeg merket at filen min ikke var lagret så åpnet jeg den gamle versjonen av dokumentet, noe som gjorde at det nye dokumentet ble overskrevet av det gamle.. Noen som kan hjelpe??

Lenke til kommentar

I så fall bør det være en annen versjon av dokumentet i samme mappe eller en undermappe. Word overskriver ikke slike filer uten å si fra. Du kan eventuelt klikke Start -> Kjør og skrive %temp% for å åpne utforsker med visning av alle skjulte filer og bla deg litt rundt under Temporary Internet Files.

Lenke til kommentar
I så fall bør det være en annen versjon av dokumentet i samme mappe eller en undermappe. Word overskriver ikke slike filer uten å si fra. Du kan eventuelt klikke Start -> Kjør og skrive %temp% for å åpne utforsker med visning av alle skjulte filer og bla deg litt rundt under Temporary Internet Files.

8570036[/snapback]

Fant den ikke. Men skal leite rundt.. Søke funsjonen finner ikke noe,selv om jeg ber den om å søke i en mappe der det ligger en eldre fil med samme navnet, men det har sikkert noe med sikkerheten å gjøre..

MEN NÅ ER JEG SÅ DESPERAT, JEG TRENGER VIRKELIG FILEN, JEG GIR DEN PERSONEN SOM KAN HJELPE MEG Å FINNE IGJEN FILEN 500 KR.

Lenke til kommentar

Det hjelper ikke på denne typen filer. Har du husket å søke blant skjulte filer og mapper? Har du forsøkt å starte utforsker som jeg skrev? Du kommer da til temp-mappen men kan bla deg frem til øvrige mapper i mappelisten.

Jeg har testet og hvis det er et eksisterende dokument i temp-mappen med samme navn setter den (som vanlig i slike tilfeller) inn [1] i slutten av filnavnet (evt. tallet 2 eller 3 osv. alt etter hvor mange som ligger der fra før av). Det vil derfor være svært sannsynlig at du finner igjen dokumentet så lenge du faktisk har lagret underveis.

Husk at når du åpner Utforsker på vanlig måte vises det ingen undermapper til Temporary Internet Files, selv om det faktisk er en hel masse mapper der. Forsøk følgende:

Gå inn på It's learning, åpne et Word-dokument (helst et annet enn det du har jobbet med slik at det ikke får samme navn), klikk Fil -> Lagre som... I vinduet som åpnes nå går du rett i en undermappe til Temporary Internet Files og den har et navn som er en blanding av 8 ulike tall og bokstaver. Opprett en ny mappe direkte i dette vinduet (høyreklikk -> Ny mappe) og høyreklikk deretter på den nye mappen og velg Åpne.

Du får da opp et utforskervindu hvor du får tilgang til alle undermappene til Temporary Internet Files og kan bla deg igjennom samtlige. Det vil overraske meg stort om ikke dokumentet ligger der et sted.

Endret av kjeklulf
Lenke til kommentar
Det hjelper ikke på denne typen filer. Har du husket å søke blant skjulte filer og mapper? Har du forsøkt å starte utforsker som jeg skrev? Du kommer da til temp-mappen men kan bla deg frem til øvrige mapper i mappelisten.

8570144[/snapback]

Ja har søkt blant skulte mapper osv.. har også sjekket %temp% og

Alle mappene i C:\Documents and Settings\Eier\Lokale innstillinger\Temporary Internet Files\..

uten hell

Lenke til kommentar

Et siste skudd i blinde: Har du sjekket mappene

C:\Documents and Settings\Brukernavn\Lokale innstillinger\Temporary Internet Files\Content.Outlook

og

C:\Documents and Settings\Brukernavn\Lokale innstillinger\Temporary Internet Files\Content.word

Hvis du ikke ser disse i utforsker, klikk Start -> Kjør og skriv inn den komplette banen med ditt brukernavn.

Lenke til kommentar
Et siste skudd i blinde: Har du sjekket mappene

C:\Documents and Settings\Brukernavn\Lokale innstillinger\Temporary Internet Files\Content.Outlook

og

C:\Documents and Settings\Brukernavn\Lokale innstillinger\Temporary Internet Files\Content.word

Hvis du ikke ser disse i utforsker, klikk Start -> Kjør og skriv inn den komplette banen med ditt brukernavn.

8570278[/snapback]

Fant noen filer i word mappen, men det er tmp filer... Men tiden på de stemte forbanna bra med når jeg lagret...

Når det gjelder den Outlook mappen så klarte jeg ikke å åpne den, med andre ord så får jeg opp en feil melding når jeg bruker "kjør"

leiter videre..

Endret av mini1
Lenke til kommentar

Da forsøker du følgende: Kopier disse tmp-filene og lim de inn f.eks på skrivebordet. Start Word, klikk Åpne, bla deg frem til skrivebordet og velg Recover text from any file i boksen Files of type... (oversett til norsk om du har norsk versjon). Forsøk deretter å åpne en og en tmp-fil.

Lenke til kommentar
Når det gjelder den Outlook mappen så klarte jeg ikke å åpne den, med andre ord så får jeg opp en feil melding når jeg bruker "kjør"

leiter videre..

8570297[/snapback]

Det skyldes antakelig at du ikke har Outlook på maskinen eller at du ikke har åpnet noen vedlegg i Outlook som har blitt lagret i den mappen. Det var bare i tilfelle det originale dokumentet var lagret som et vedlegg i en e-post og systemet var satt opp til å bruke Outlook som e-postklient. Sist jeg sjekket var det mulig i It's learning.

Lenke til kommentar
Da forsøker du følgende: Kopier disse tmp-filene og lim de inn f.eks på skrivebordet. Start Word, klikk Åpne, bla deg frem til skrivebordet og velg Recover text from any file i boksen Files of type... (oversett til norsk om du har norsk versjon). Forsøk deretter å åpne en og en tmp-fil.

8570312[/snapback]

Klarte ikke å gjennoprette filene fikk opp en melding om at de var i bruk av ett annet program så jeg re-startet pcen men da jeg fikk inn i mappen igjen så var de vekke :(:(:(

ER DET MULIG??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...