SteffenM2 Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 (endret) Andre dagen min med Speilrefleks, så jeg er fortsatt i lære modus :!: Endret 8. mai 2007 av SteffenM2 Lenke til kommentar
kvirrsilvaiks Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Vet ikke om det kanskje ble litt mørkt? Lukkertid? Blender? Iso? Lenke til kommentar
SteffenM2 Skrevet 8. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2007 1/180 3.50 100 Var meniga at det skulle bli litt mørkt.. (ps jobb) Lenke til kommentar
KnutIvars Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Andre dagen min med Speilrefleks, så jeg er fortsatt i lære modus :!: 8569752[/snapback] Vel... etter andre dagen forventer jeg at du fortsatt er i læremodus... noe de fleste er leeeenge etter at DSLR'n er innkjøpt. ... veldig lenge. Om bildet ditt; Litt mørkt og noe uskarpt syns jeg. Motivet var heller ikke det mest spennende; det ble litt for rotete. ... Lykke til videre og kos deg videre med kameraet! Lenke til kommentar
pederk Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Jeg fikk mitt første dslr for 1 1/2 år siden, og er fortsatt i læremodus. Bildet er for mørkt, og det har for lite kontrast. Når det ikke er noen farger til å skape kontrast i bildet er det hvor mørke/lyse ting er som står for kontrastene. Da blir det liksom de hvite flekkene av himmel som står mest ut, og de er vel absolutt ikke hovedmotivet i bildet? Siden du er omtrent så fersk som det går an å bli foreslår jeg at du prøver å gjøre bildet lysere, eller i det minste tar det med deg videre til neste gang at bilder som dette ikke bør være så mørke. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Bildet er for mørkt, og det har for lite kontrast. Kan være trådstarter har en dårlig kalibrert skjerm, og at den derfor er altfor lys... Hvis jeg skrur opp gamma litt, er egentlig bildet ganske bra... Lenke til kommentar
pederk Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Bildet er for mørkt, og det har for lite kontrast. Kan være trådstarter har en dårlig kalibrert skjerm, og at den derfor er altfor lys... Hvis jeg skrur opp gamma litt, er egentlig bildet ganske bra... 8572006[/snapback] Trådstarter hevdet at han gjorde bildet litt mørkt med vilje i PS, så det bør være rom for å gjøre forbedringer uansett om skjermen er riktig kalibrert eller ikke. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Fint om du endrer emnetittelen slik at det kommer klart frem at det dreier seg om bildekritikk. Lenke til kommentar
pederk Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Jeg tror C&C står for 'comments and criticism'. Lenke til kommentar
SteffenM2 Skrevet 9. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2007 Jeg tror C&C står for 'comments and criticism'. 8572155[/snapback] Er det jeg tror det står for også. Men skjønner poenget deres. Takk for kritikk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå