Gå til innhold

MSI GeForce 8600 GTS Heatpipe - erfaringer?

Anbefalte innlegg

Er det noen som har erfaring med dette kortet?

Jeg må oppgradere hele maskinen til C2D etc.. og ser etter et skjermkort som kan vare noen år.

Viktig at det har passiv kjøling.

Spiller aldri, men redigerer litt video og vil ha mulighet for visning på prosjektor og på monitor (lcd)

Har dere andre anbefalinger som ikke overstiger ca. 2000 kroner?

link til kortet:

https://prisguiden.no/product.php?productId=70766

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det noen som har erfaring med dette kortet?

Jeg må oppgradere hele maskinen til C2D etc.. og ser etter et skjermkort som kan vare noen år.

Viktig at det har passiv kjøling.

Spiller aldri, men redigerer litt video og vil ha mulighet for visning på prosjektor og på monitor (lcd)

Har dere andre anbefalinger som ikke overstiger ca. 2000 kroner?

link til kortet:

https://prisguiden.no/product.php?productId=70766

8569574[/snapback]

Vil tro at det er som alle andre passive kort. Noen vifter i kabinettet må du nok ha, får at det ikke skal bli for varmt. Men du spiller ikke og da er det ikke så farlig. Så også at ingen har det på lager, men jeg har opplevd før at de plutselig er inne uten forvarsel. Du kan jo ringe eller sende mail til noen av butnikkene.

Lenke til kommentar

takker,

på prisguiden får jeg også opp denne som et alternativ:

XFX GeForce 7950 GT 570M 256 MB

Noen som vet forskjellen på disse kortene?

Jeg blir helt ør av å forsøke å forstå alt jeg leser av skjermkort, hovedkort, prosessor etc..

Lenke til kommentar

GF7950-kortet vil være raskere enn 8600GTS-kortet, men førstnevnte vil mangle DirecX10-støtte. (som framtidige spill vil kreve for best grafikk). Men siden du aldri spiller, så er det vel ett fett.

8600GTS vil også ha hardwareakselerert H.264 dekoding.

Lenke til kommentar

8570358[/snapback]

Som betyr?? hva ville du valgt om du skulle bruke maskinen til Media Center og litt redigering av video?

takker for hjelp:-)

Lenke til kommentar

8570358[/snapback]

Som betyr?? hva ville du valgt om du skulle bruke maskinen til Media Center og litt redigering av video?

takker for hjelp:-)

8571949[/snapback]

Ingen tvil om at H.264-dekoding er ønsket! Du vil oppleve at grafikkortet avlaster CPU-en mye når du spiller av HD-filmer. Disse kommer nesten alltid med H.264-koding. GeForce 7xxx-serien har også H.264-støtte, men dette gjelder kun standard format (ikke HD). Til ditt bruk vil forøvrig et passivt GeForce 8600GT-kort være tilstrekkelig. GT og GTS er såvidt jeg vet identiske bortsett fra klokkehastigheten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...