Fanta4free Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 hva kom først høna eller egget? og hvorfor? hadde vert fint med en pol også på denne tråden Lenke til kommentar
Matias Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Kanskje dette gjør deg klokere: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...1374&hl=+h%F8na https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...8825&hl=+h%F8na https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...9100&hl=+h%F8na https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=95497&hl=+h%F8na Lenke til kommentar
Leffa01 Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Egget, fordi dinosaurer la egg lenge før høna eksisterte (?) Lenke til kommentar
Admiral1 Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Veeeel = Det er en tshirt av den også som ligger i min bestillings liste Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Neeei, dette har vi ikke sett før Lenke til kommentar
Prebo Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 4. tråden iløpet av et par månder? Jeu.. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Jeg hater høna og egget-"tingen" hva er poenget med det? høner utvikler seg jo hele tiden veldig lite. Hadde jeg levd for 11 0000 år siden, hadde jeg syntes den hadde vert litt interesang. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Jeg hater høna og egget-"tingen" hva er poenget med det? høner utvikler seg jo hele tiden veldig lite. Hadde jeg levd for 11 0000 år siden, hadde jeg syntes den hadde vert litt interesang. 8569853[/snapback] Hva? Lenke til kommentar
Batman4ever Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 hehe dette blir et eksistensialistisk spørsmål. Er det slik at gud skapte verden, så skapte han vel adam og eva i ferdigutviklet form? Samme med høna? Ut i fra dette kom høna først. Dette er etter min mening en liten røverhistorie med lite hold... ser vi på det ut i fra evolusjonen så har vi vel alt liv utviklet seg ut i fra noen bakterier i havet for X antall år siden, og dermed blir denne debatten egentlig ganske teit. Det som først var bakterier må på et eller annet tidspunkt ha utviklet seg til en organisme som kan legge egg, og dermed kom høna først? Lenke til kommentar
killerboy85 Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 vitenskaplig: egget... kristendom: høna... ble nok skapt sammen med adam og eva gitt... Lenke til kommentar
Batman4ever Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 vitenskaplig: egget... 8572758[/snapback] Hvordan trekker du denne konklusjonen?? Antar du at den første bakterien var et egg? Lenke til kommentar
killerboy85 Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 vitenskaplig: egget... 8572758[/snapback] Hvordan trekker du denne konklusjonen?? Antar du at den første bakterien var et egg? 8572780[/snapback] bakterie som ble til amfie - til dino - til egget - og til slutt høna... Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Hvordan trekker du denne konklusjonen?? Antar du at den første bakterien var et egg? 8572780[/snapback] Evolusjon; har du hørt om det? Lenke til kommentar
Batman4ever Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 nei det blir feil bakteriene har jo utviklet seg over tid, ikke plutselig blitt ett egg Bakteriene må jo ha utviklet seg over årtusner/millioner til en primitiv organisme som var i stand til å legge egg. Denne organismen er ingen høne for å si det sånn, men snarere en organisme som er hakket mer utviklet enn sine forgjengere. Dermed er det mest sannsynlig at organismen sakte men sikkert har utviklet seg til å bli den høna vi kjenner i dag, og dermed blir også hele debatten om høna og egget bare tull & tøys Det blir det samme som å si: hvem kom først, mennesket eller fosteret? Lenke til kommentar
killerboy85 Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 nei det blir feil bakteriene har jo utviklet seg over tid, ikke plutselig blitt ett egg Bakteriene må jo ha utviklet seg over årtusner/millioner til en primitiv organisme som var i stand til å legge egg. Denne organismen er ingen høne for å si det sånn, men snarere en organisme som er hakket mer utviklet enn sine forgjengere. Dermed er det mest sannsynlig at organismen sakte men sikkert har utviklet seg til å bli den høna vi kjenner i dag, og dermed blir også hele debatten om høna og egget bare tull & tøys Det blir det samme som å si: hvem kom først, mennesket eller fosteret? 8572914[/snapback] ehh, vi vet at mennesket kom først da... Lenke til kommentar
Batman4ever Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Hvordan trekker du denne konklusjonen?? Antar du at den første bakterien var et egg? 8572780[/snapback] Evolusjon; har du hørt om det? 8572902[/snapback] hvis du har lest hele greia har du ikke trengt å poste denne Lenke til kommentar
The Norwegian Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Egget. Dinosaurene la egg lenge før høna kom! Lenke til kommentar
Batman4ever Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Egget. Dinosaurene la egg lenge før høna kom! 8573234[/snapback] hum.. viste ikke at det var høne i de dinosaureggene, fett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg