Gå til innhold

hva kom først høna eller egget? og hvorfor?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg hater høna og egget-"tingen" hva er poenget med det? høner utvikler seg jo hele tiden veldig lite. Hadde jeg levd for 11 0000 år siden, hadde jeg syntes den hadde vert litt interesang.

Lenke til kommentar
Jeg hater høna og egget-"tingen" hva er poenget med det? høner utvikler seg jo hele tiden veldig lite. Hadde jeg levd for 11 0000 år siden, hadde jeg syntes den hadde vert litt interesang.

8569853[/snapback]

Hva?

Lenke til kommentar

hehe :D

dette blir et eksistensialistisk spørsmål. Er det slik at gud skapte verden, så skapte han vel adam og eva i ferdigutviklet form? Samme med høna? Ut i fra dette kom høna først. Dette er etter min mening en liten røverhistorie med lite hold...

ser vi på det ut i fra evolusjonen så har vi vel alt liv utviklet seg ut i fra noen bakterier i havet for X antall år siden, og dermed blir denne debatten egentlig ganske teit. Det som først var bakterier må på et eller annet tidspunkt ha utviklet seg til en organisme som kan legge egg, og dermed kom høna først? :hmm:

Lenke til kommentar

nei det blir feil :tease:

bakteriene har jo utviklet seg over tid, ikke plutselig blitt ett egg :p

Bakteriene må jo ha utviklet seg over årtusner/millioner til en primitiv organisme som var i stand til å legge egg. Denne organismen er ingen høne for å si det sånn, men snarere en organisme som er hakket mer utviklet enn sine forgjengere. Dermed er det mest sannsynlig at organismen sakte men sikkert har utviklet seg til å bli den høna vi kjenner i dag, og dermed blir også hele debatten om høna og egget bare tull & tøys ;) Det blir det samme som å si: hvem kom først, mennesket eller fosteret?

Lenke til kommentar
nei det blir feil  :tease:

bakteriene har jo utviklet seg over tid, ikke plutselig blitt ett egg :p

Bakteriene må jo ha utviklet seg over årtusner/millioner til en primitiv organisme som var i stand til å legge egg. Denne organismen er ingen høne for å si det sånn, men snarere en organisme som er hakket mer utviklet enn sine forgjengere. Dermed er det mest sannsynlig at organismen sakte men sikkert har utviklet seg til å bli den høna vi kjenner i dag, og dermed blir også hele debatten om høna og egget bare tull & tøys ;) Det blir det samme som å si: hvem kom først, mennesket eller fosteret?

8572914[/snapback]

ehh, vi vet at mennesket kom først da... :hrm:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...