abze Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 (endret) Nettopp lagt min første hjemmeside og holdt på en liten stund nå, og tenkte å få opp gjestebok. Har lastet opp filene som er nødvendig på serveren og var så spent når jeg klarte få den opp i Opera eksternt. Men når jeg skulle legge igjen en test melding får jeg opp at den ikke finner "guestbook.data" Der fulgte ikke med noen guestbook.data og vet heller ikke hvordan å lage en, heller ikke hvor dan skal ligge :S Noen som kan hjelpe? Det er "Lars Ellingsen's Guestbook-system: Guestserver" jeg prøver å få opp, da den virket enklest Siden er forøvrig http://www.overmitthode.net og finner gjesteboken på http://www.overmitthode.net/cgi-bin/guestbook.cgi Endret 8. mai 2007 av abze Lenke til kommentar
eigan Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Lag en fil som heter guestbook.data og CHMODD den til 777 Skal vel følge med readme fil? Lenke til kommentar
abze Skrevet 8. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2007 (endret) Ja der gjorde det, men sto ikke noe om guestbook.data, heller hvor den skal ligge...skal den ligge i cgi-bin folderen? OK det står at zip filen skulle innholde fire filer, men der var bare cgi filen, readme filen og config filen :S merkeligt ... Endret 8. mai 2007 av abze Lenke til kommentar
eigan Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Ja, det skal den Er ikke sikker på om det vil løse problemet ditt... Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Dette var en lite beskrivende emnetittel. Du har nok av informasjon i førsteposten til å lage en mye bedre tittel, jeg foreslår at du gjør nettopp det. Videre flyttes tråden på grunn av feilposting. Lenke til kommentar
abze Skrevet 8. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2007 Hvordan lager jeg den filen da, med notepad Tusen takk for hjelpen Lenke til kommentar
abze Skrevet 8. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2007 (endret) ok jeg valgt å lage ny folder i cgi-bin folderen, og ga den navnet guestbook.data kommer ikke opp noen feil melding, men ser ikke ut for at de blir lagret :S edit det var jo ikke så vanskelig lagte ein guestbook.data fil i notepad og lastet den opp hehe Burde prøvd det før jeg spurte her inne :S Endret 8. mai 2007 av abze Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå