Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Nissan X-trail Vs. Toyota Rav4

Anbefalte innlegg

Hei.

Vi skal nå kjøpe oss ny bil ettersom de nye reglene med partikkelfilter kommer i løpet av året og at vår gode gamle 1991 Toyota Hiace er begynt å bli slitt.

Vi har da hørt litt rundt og fått tilbud på årets Rav 4 modell og X-trail.

2007 X-Trail 2.2DCI Sport Colombia

Utstyr:

Vinterhjul på lett met felger 16" Hakka 5

Slepekrok

Defa motorvarmer m/ kupevarmer

Frontguard m/ 1000metringer

Til 418000 kroner.

2007 Rav 4 2.2 D-4D 136hk Sport m/DPF

Utstyr:

standard utstyr for sport grad med DPF filter.

Gummimatter komplett sett.

Motorvarmeelement

tilhengerfeste

V-hjul Conti4x4Ice Contact m/pigg

Til 422688 kroner.

Spørsmålet blir da hvilken bil vi skal velge. Vi heller litt mot X-Trail men Toyota vinner priser i hytt og gevær. Dessuten blir X-Trail levert med to 1000metringer og frontguard som gjør at den ser ekstremt fet ut. Så har X-Trailen soltak noe jeg er usikker på om Rav4 har.

Håper på gode og begrunnede svar :)

Endret av T.J.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

dette blir vel dagens dårligste svar, men jeg husker xtrailen som veldig konfortabel:)

i baksete, men litt dårlig plass etterhvert hvis noen framme tar sete ekstra langt bak, men det er en liten baggatel ikke no å bry seg om

xtrail = fet bil

Lenke til kommentar
dette blir vel dagens dårligste svar, men jeg husker xtrailen som veldig konfortabel:)

i baksete, men litt dårlig plass etterhvert hvis noen framme tar sete ekstra langt bak, men det er en liten baggatel ikke no å bry seg om

xtrail = fet bil

8569320[/snapback]

Har samme følelsen selv etter å ha sittet bak i min tante's X-Trail. Noen klager over motorstøy i den men jeg merket ikke noe spesielt til det i så fall.

Lenke til kommentar

xtrail = fet bil

8569320[/snapback]

Har samme følelsen selv etter å ha sittet bak i min tante's X-Trail. Noen klager over motorstøy i den men jeg merket ikke noe spesielt til det i så fall.

8569352[/snapback]

motorstøy kan ikke jeg huske

vet ikke hvordan det er i plass med rav4:)

men uansett jeg ville gått for xtrailen

Lenke til kommentar

Jeg har kjørt flere lengre turer med X-trail (ikke 2007 modellen, men den som var / er), både som sjåfør og passasjer i baksetet.

Kjørekomforten er kjempe god synes jeg. Sitter godt, og har god oversikt. Motorstøy kan jeg ikke huske noe til, men nå er ikke dette noe jeg tenker så veldig på.

I baksetet er det veldig god plass til beina hvis den foran ikke er veldig stor. Forsetet er høyt, så man får føttene under setet, og det gir "automatisk" god plass. Ene langturen jeg var med på så var vi fem stk, helt full med bagasje osv, men like god å kjøre samt være passasjer!

Regner ikke med at 2007 'modellen er noe dårligere.

Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke prøvd den nye RAV4en, men vi har MK2 (den som "alle" har) og er ganske fornøyd med den. Den nye RAV4en er vel forbedret på så å si alle de punkter jeg har å utsette på vår bil;

Trangt baksete, småkjipt interiør, høyt forbruk av bensin (men sprek motor da ;)). Jeg syns RAV4en ser mye bedre ut enn X-Trailen, er ikke sikker på hvordan den nyeste X-Trailen ser ut innvendig, men om det ikke har forandret seg siden i fjor så er interiøret i RAV4en mye finere og.

Jeg ville valgt Toyota.

PS: Det er ikke til å kimse av alle de gode rapportene om kundetilfredshet og kvalitet hos Toyota. Er ingen som gir så god service og er såpass imøtekommende som Toyota-forhandlerene, i hvert fall slik jeg har opplevd det.

Lenke til kommentar

Kan jo da nevne at vi i dag var i Vestre Jacobselv og prøvekjørte en 2007 Rav 4 Executive. Lite støy annet en vindsus men det var veldig sterk vind der. God lyd i anlegget og cdveksler med mp3/wma playback. Etter denne turen bestemte vi oss på flekken for å kjøpe den. Det ble da en Rav 4 Sport i fargen "Mystic Blue" som vi skal hente i løpet av neste uke. Vi sparte noen kroner på å velge sport i stedet for Executive siden noen av tingene på den modellen ikke egentlig er verdt prisforskjellen.

Tingene Executive har som sport ikke har:

Fjernstart(ha nøkkelene i lommen, og trykk på en knapp)

Skinnseter

Regnsensor

Navigasjon

Elektrisk regulering av framsete

Altså ingen ting vi _MÅ_ ha.

Bilen er på hurtigruta as we speak og jeg gleder meg noe SYKT! :D:w00t:

Var ikke så værst stereo i den heller, 4 mellomtone/basselementer og 2 diskanter.

Endret av T.J.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...