TheClown Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Heisann. Tilbake igjen. Nå har jeg endelig fått login-scriptet mitt til å funke. Og hadde tenkt til å prøve å gjøre slik at admin kunne gå inn og redigere sidene indexx.php, om.php, stillinger.php og varer.php. Har lagd dette scriptet til å velge hvilke fil du vil redigere. Tungt og mongo laget, i know. Men jeg lærte litt av det Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor <?php $type = 'php'; $I = 'index'; $O = 'om'; $V = 'varer'; $S = 'stillinger'; $RR = 'r'; echo " <form action='' method='post'> <input type='submit' name='$I' value='Åpne $I' > </form> <form action='' method='post'> <input type='submit' name='$O' value='Åpne $O' > </form> <form action='' method='post'> <input type='submit' name='$V' value='Åpne $V' > </form> <form action='' method='post'> <input type='submit' name='$S' value='Åpne $S' > </form> "; if ( isset ( $_POST['index'] ) ) { echo "<a href='$I.$RR.$type'>Klikk på meg for å redigere $I</a> <br /><br /> <form action='' method='post'> <input type='submit' name='Fjern' value='Lukk $I redigering' > </form>"; if ( isset ( $_POST['Fjern'] ) ) { unset( $_POST['index'] ); } } if ( isset ( $_POST['om'] ) ) { echo "<a href='$O.$RR.$type'>Klikk på meg for å redigere $O</a> <br /><br /> <form action='' method='post'> <input type='submit' name='Loggav' value='Lukk $O redigering' > </form> "; if ( isset ( $_POST['Fjern'] ) ) { unset( $_POST['om'] ); } } if ( isset ( $_POST['varer'] ) ) { echo "<a href='$V.$RR.$type'>Klikk på meg for å redigere $V</a> <br /><br /> <form action='' method='post'> <input type='submit' name='Loggav' value='Lukk $V redigering' > </form> "; if ( isset ( $_POST['Fjern'] ) ) { unset( $_POST['varer'] ); } } if ( isset ( $_POST['stillinger'] ) ) { echo "<a href='$S.$RR.$type'>Klikk på meg for å redigere $S</a> <br /><br /> <form action='' method='post'> <input type='submit' name='Loggav' value='Lukk $S redigering' > </form> "; if ( isset ( $_POST['Fjern'] ) ) { unset( $_POST['stillinger'] ); } } ?> Testside Vidre hadde jeg tenkt til at når du går inn i f.eks index.r.php kan du trykke på en knapp som åpner indexx.php. Så skal teksten vises 2 seteder. 1 over <form> og en i <form>. I denne <form>'en skal da det som allerde er på fila åpnes. Man skal også kunne redigere denne og når man trykker på 'Save' (eller noe i den dur) lagres fila slik som den var i <form> Noen som kan hjelpe meg igang? - Th0mas^ Lenke til kommentar
The Red Devil Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Du har to muligheter når du skal lese inn/skrive ut filen (Det vil sei vist du har php 5). Les om desse to funksjonen, og deires tilleggsfunksjoner så skal du kunne lage det skriptet. http://no2.php.net/fopen http://no2.php.net/manual/en/function.file-get-contents.php Lenke til kommentar
Stian Jacobsen Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Dette må jeg si var en ganske knotete løsning.. For det første, kutt gjerne ned i koden din, å det er en fordel å bruke databaser, så slipper du rot med chmod etc.. Men, siden du spurte, så skal du få svar.. 1. Kutt ned koden. Ok, du har altså fire sider du ønsker å redigere, hvorfor ikke bare gjør det på denne måten. Skjema: <form method="post" action=""> <label for="velg">Velg side:</label> <select size="1" name="velg" id="velg"> <option value="index.php">Hovedsiden</option> <option value="om.php">Om oss</option> <option value="varer.php">Våre produkter</option> <option value="stillinger.php">Ledige stillinger</option> </select><br /> <input type="submit" name="submit" value="Rediger side"> </form> PHP: if(!isset($_POST['submit'])) { // VIS SKJEMAET HER.. } else { echo "<form method=\"post\" action=\"savefile.php\">\n <input type=\"hidden\" name=\"fil\" value=\"".$_POST['velg']."\"> <textarea name=\"html\">".file_get_contents($_POST['velg'])."</textarea>\n <input type=\"submit\" name=\"submit\" value=\"Rediger side\">"; } "savefile.php": <?php // Først, formater litt $fildata = str_replace("\r\n", "\n", $_POST['html']); $fildata = str_replace('\"', '"', $fildata); // Åpne filen $fil = @fopen($_POST['fil'], 'w+'); if($fil) { // Lagre fwrite($fil, $fildata); fclose($fil); } ?> Nå må jeg bare advare deg, dette scriptet skrev jeg nå bare på sparken, så det kan være noen skrivefeil som skaper problemer. En annen ting, dette scriptet er ikke akkurat trykt. En del åpne hull som blant annet tillater brukere å redigere andre sider enn de i listen Lenke til kommentar
TheClown Skrevet 9. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2007 Heisann. Veldig fint script. Funka perfekt Men jeg skulle ønske at <form> ruta var litt større, hvordan gjør jeg dette? AKA; Hvor plasserer jeg høyde og bredde? Scriptet mitt bare klikker Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Textarea: cols="et_tall" (bredde) rows="et_tall" (høyde) Input: size="et_tall" (lengde) Men det funker vel i CSS og dette... Lenke til kommentar
TheClown Skrevet 9. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2007 n00b spotted Hvor skal jeg putte den i denne koden her? echo "<br /><form method=\"post\" action=\"savefile.php\">\n rows='9' <input type=\"hidden\" name=\"fil\" value=\"".$_POST['velg']."\"> <textarea name=\"html\">".file_get_contents($_POST['velg'])."</textarea>\n <input type=\"submit\" name=\"submit\" value=\"Rediger side\">"; Lenke til kommentar
ronny-andre Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 echo "<br /><form method=\"post\" action=\"savefile.php\">\n rows='9' <input type=\"hidden\" name=\"fil\" value=\"".$_POST['velg']."\" size=\"40\"> <textarea name=\"html\" rows=\"10\" cols=\"20\">".file_get_contents($_POST['velg'])."</textarea>\n <input type=\"submit\" name=\"submit\" value=\"Rediger side\">"; Husk at du må endre "size=40", "rows=10" og "cols=20" til noe som passer deg. Lenke til kommentar
TheClown Skrevet 9. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2007 Da funka det helt fint. Takk allesammen :) Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 size="40" på et hidden input-felt? Hva er vitsen? Lenke til kommentar
ronny-andre Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Hehe, det tenkte jeg ikke på. Da satt jeg size-attribut på feil input. Men han skjønte prinsippet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå