Pricks Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Jeg har ikke spilt Zelda siden ALttP, men Twilight Princess skaffet jeg meg til Wii-launchen. I ettertid har jeg begynt å lese mer om Zelda-spillene jeg har gått glipp av, og det slår meg at OoT og TP har veldig mange av de samme områdene! Death Mountain, Forest Temple, Lake Hylia, Zora's Domain, Temple of Time, osv. Ikke nok med det, men mye av musikken går visst igjen også: http://www.zreomusic.com/listen Til dere som har spilt alle Zelda-spillene siden ALttP, er dette slik alle Zelda-spillene er? Blir det ikke litt ensformig å alltid ha de samme stedene og til dels den samme musikken? Er det også mange figurer som går igjen? Ja, borsett fra Zelda, Link og Ganon da... Men blant annet Poes har jeg fått med meg er i OoT. Burde jeg i det hele tatt gidde å skaffe meg OoT tro? Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 (endret) Du burde absolutt skaffe deg OoT.. Definitivt beste spillet jeg har spillt, noen gang. Det er sant at OoT og TP er ganske like. Jeg har spillt alle Zelda-spillene (bortsett fra CD-i-spillene), og da automatisk alle etter aLttP. F.eks MM og TWW er helt forskjellige fra OoT og TP, så det er bare de to som har så store likheter, men alikevell så store forskjeller. Edit: Leif.. Endret 8. mai 2007 av Haakon* Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Jeg har ikke spilt Zelda siden ALttP, men Twilight Princess skaffet jeg meg til Wii-launchen. I ettertid har jeg begynt å lese mer om Zelda-spillene jeg har gått glipp av, og det slår meg at OoT og TP har veldig mange av de samme områdene! Death Mountain, Forest Temple, Lake Hylia, Zora's Domain, Temple of Time, osv. Ikke nok med det, men mye av musikken går visst igjen også: http://www.zreomusic.com/listen Til dere som har spilt alle Zelda-spillene siden ALttP, er dette slik alle Zelda-spillene er? Blir det ikke litt ensformig å alltid ha de samme stedene og til dels den samme musikken? Er det også mange figurer som går igjen? Ja, borsett fra Zelda, Link og Ganon da... Men blant annet Poes har jeg fått med meg er i OoT. Burde jeg i det hele tatt gidde å skaffe meg OoT tro? 8569010[/snapback] Om du liker Alttp og TP er svaret egentlig ganske klart. Ja. Skaff deg OoT. Du finner de samme plassene i OoT, men i en annen tid og i en annen setting, med andre mennesker. Altså det eneste de har til felles er navnene. Alt er helt forskjellig. Du får f.eks treffe Gerudo folket i OoT, det får du ikke i TP. Navnene går mye igjen i Zelda, ikke å komme bort fra. Og en del musikkstykker går og igjen. Men Koji Kondo er så fenomenalt flink med musikk at musikken i TP og musikken i OoT høres helt forskjellig ut, men inneholder små brokker av likheter. Genialt spør du meg. Ikke nøl med å investere i OoT. Helt forskjellige områder 100% totalt ulik TP områdene, helt andre dungeons og helt annen historie. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 (endret) OoT og TP er svært like, og TP ville ha godt av å være noe mer unik, men men det plaget ikke meg noe særlig. Spillet har jo svært høy kvalitet. Det samme kan sies om OoT, jeg har vansker for at du skal plages av likhetene. Jeg personlig synes disse likhetene i TP gir Zelda en smak av nostalig som bare forsterker spillopplevesen for min del... Og selv om du besøker de samme stedene, er det ikke slik at ting er identisk. Map/level-designet er helt forskjellig, det er tematikken som ikke forandrer seg. Dessuten er det jo noe nytt i TP også, som for eksempel Ordon Village. Det er jo dungeon'ene, monstrene og puzzle'ene som gjør Zelda verdt å spille, ikke historien. Du burde ikke tvile på å spille OoT. Likte du TP vil du kose deg med Oot, omvendt gjelder også. Alle med en wii som ikke har spillt OoT burde kjøpe det storenstraks. Endret 8. mai 2007 av qoutor Lenke til kommentar
Pebble Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Her var det ikke vits å si noe mer egentlig.. Liker du TP liker du OOT.. Langt ifra like.. bortsett fra at de er like gode.. Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Zeldaspillene har alltid resirkulert områder, personer, monstere, historie, musikk, og andre ting. Dette er noe av appellen til spillet, og passer profetisk godt med tittelen "Legend of"(En legende er som kjent noe som fortelles om og om igjen, men ofte forandrer den seg med tiden). Personlig synes jeg likhetene mellom Twilight Princess of Ocarina of Time er betydelig overdrevet. Etter min mening har de veldig forskjellig stemning, og mens OoT "moderniserte" A Link to the Past ved å et svært likt spill i 3D, så tar TP å moderniserer OoT ved å tilføre utallige nye elementer og å lage en helt unik stemning. Personlig så likte jeg TP bedre enn OoT. Har ennå ikke spillt LttP ferdig. Wind Waker har en noe ustø plass som min favoritt, mest på grunn av grafikken, de fantastiske bossene, og det at verden var helt åpen. Story og gameplay vinner TP soleklart på. Lenke til kommentar
Henrik™ Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Det er vel bare navnene som blir bukt om igjen. I MM var det mange du kunne kjenne igjen fra OOT i utseende, men de hadde helt andre personligheter. (Eller -de hadde personighet og navn i MM.) Jeg kan også anbefale OOT. Dersom du har spilt Zelda før, er ikke historien noe spennende, den er omtrent den samme som i ALttP, bare med noen ubetydelige forskjeller. Spillet er også veldig lite utfordrende, men absolutt verd pengene. Jeg kan faktisk anbefale MM, det beste Zelda spillet etter min mening. Riktignok enda kortere enn OOT, men likevel. Kan også anbefale ALttP. Historien er nesten den samme her også, men du har en større utfordring i dette spillet etter min mening. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå