EkanTrike Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 (endret) Har fått nettopp fått anskaffet et D-Link Dir-655 router, og har i den anledning noen spørsmål. Jeg har fått satt den opp og internette fungerer helt greit osv. Men det som jeg virkeligt trenger hjelp til er dette med prioriteringer. Jeg ønsker at torrenten skal ha minste prioritering, det vil si jeg vil at alt annet skal førsteprioriteres. Holder på og leke meg med QoS opplegget i routeren og prøver og se om jeg ikke får til noe her. Sålangt har jeg ingen hell med dette. Her er et bilde av hvordan oppsettet i QoS er hos meg, noen som kan bekrefte at dette er rett? Eller hjelpe meg med hvordan det skal stilles inn? Endret 9. mai 2007 av EkanTrike Lenke til kommentar
EkanTrike Skrevet 9. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2007 (endret) Har fått nettopp fått anskaffet et D-Link Dir-655 router, og har i den anledning noen spørsmål. Jeg har fått satt den opp og internette fungerer helt greit osv. Men det som jeg virkeligt trenger hjelp til er dette med prioriteringer. Jeg ønsker at torrenten skal ha minste prioritering, det vil si jeg vil at alt annet skal førsteprioriteres. Holder på og leke meg med QoS opplegget i routeren og prøver og se om jeg ikke får til noe her. Sålangt har jeg ingen hell med dette. Her er et bilde av hvordan oppsettet i QoS er hos meg, noen som kan bekrefte at dette er rett? Eller hjelpe meg med hvordan det skal stilles inn? 8568995[/snapback] Ingen som har noenting om hvordan jeg kan få satt opp QoS til og fungere? Sålangt så om jeg lar uTorrent løpe fritt så tar den hele linja og QoS lar ikke uTorrent bli en minste prioritering. Endret 9. mai 2007 av EkanTrike Lenke til kommentar
EkanTrike Skrevet 10. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2007 ingen som har peiling på QoS? Lenke til kommentar
EkanTrike Skrevet 13. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2007 Seriøst! ingen som har noen peiling på QoS? Det fungerer sånn halveis om jeg setter uTorrent til å bruke maks 40kb/s av 55-60. Men det er enda tregt... Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Det kan være verd et forsøk å redusere antall tilkoblinger i utorrent. Det er nemlig ikke bare hastigheten som kan skape trøbbel for router. Lenke til kommentar
EkanTrike Skrevet 13. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2007 Det kan være verd et forsøk å redusere antall tilkoblinger i utorrent.Det er nemlig ikke bare hastigheten som kan skape trøbbel for router. 8603281[/snapback] Ja jeg har stilt den under linja i den speedguiden i uTorrenten... Så det burde jo fungere. Men NEI! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå