Gå til innhold

Korrupte rar filer

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg lurer på hav som kan være årsaken til korrupte rar filer?

Dette er rar-set som blir lastet ned til en bestemt mappe. Når de er ferdig lastet kan jeg extracte filene uten at de er korrupte. Det er bare når de er flyttet på at jeg på får opp error om at filene er korrupte.

Er ikke sikker på om dette er disk relatert engang. Har sjekket med noen programmer, men jeg finner ingen feil.

Noen som vet hva som kan være årsaken, eller en eventuelt løsning?

PS: Om du vil kommentere det at jeg laster ned, ta det på PM, ikke her.

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du prøvd å reparere de (Alt+R)?

8570815[/snapback]

Jeg prøvde det ja. Men om det var jeg som ikke gjorde det rett eller hva det var, er jeg ikke sikker på.

Dette er rar-set på alt fra 15 til 90 rar filer. Når jeg prøver å bruke repair funksjonen i rar, så repareres bare en rar fil, ikke hele setet. Om jeg da må gjøre det med hver enkelt fil, så vil det ta veldig lang tid.

Lenke til kommentar
Gjelder det alle filene dine? eller bare noen få sett??

Det hender at rar filene er korrupte før du laster dem ned.

8570997[/snapback]

Det gjelder bare dem som blir flyttet til en bestemt disk. De er ikke korrupte når de er lastet ned, men når det er flyttet, da blir de korrupte.

Lenke til kommentar
Gjelder det alle filene dine? eller bare noen få sett??

Det hender at rar filene er korrupte før du laster dem ned.

8570997[/snapback]

Det gjelder bare dem som blir flyttet til en bestemt disk. De er ikke korrupte når de er lastet ned, men når det er flyttet, da blir de korrupte.

8571250[/snapback]

Ah... Er ikke så mye å gjøre med det desverre.. Er filetreet på hdd som du flytta de nye filene til som ikke har fått med seg hvor alt ligger.. Så hvis du ikke har kopi av det så tror jeg nesten at de er lost.

Du kan prøve chdsk i windows.. eller ett liknende program, det er alt jeg kan komme på..

..sorry to say..

Lenke til kommentar

Har prøvd chdsk, ingen effekt.

Surt at jeg ikke kan flytte noe uten at det blir korrupt :no:

Prøver nå med en program som heter Advanced CheckSum Verifier, håper dette hjelper, ellers må bare alt lastes på nytt. Får bare laste alt til den mappen det skal være i, uten å ha noe mellomstopp i en nedlastingsmappe.

Håper dette virker :hrm:

Lenke til kommentar
Har prøvd chdsk, ingen effekt.

Surt at jeg ikke kan flytte noe uten at det blir korrupt :no:

Prøver nå med en program som heter Advanced CheckSum Verifier, håper dette hjelper, ellers må bare alt lastes på nytt. Får bare laste alt til den mappen det skal være i, uten å ha noe mellomstopp i en nedlastingsmappe.

Håper dette virker :hrm:

8571736[/snapback]

Husker ikke helt hva det var som gjorde det hos meg. Har opplevd det noen ganger. De første gangene hadde jeg deffekt PSU som jeg fant ut leeenge etter hdd blei ødelagt. Sist gang mista jeg 250GB :thumbdown: Det var mellom extern disk og pc.

Det er ikke noe gjentagelses sak, men for sikkerhets skyld kopierer jeg alt over, sjekker det og sletter det gamle..

Kan hende det har vært noe kluss med strømtilførselen til diskene dine, eller hdd begynner å bli litt sliten..

Lenke til kommentar
Det er ikke noe gjentagelses sak, men for sikkerhets skyld kopierer jeg alt over, sjekker det og sletter det gamle..

Kan hende det har vært noe kluss med strømtilførselen til diskene dine, eller hdd begynner å bli litt sliten..

8572420[/snapback]

Skal gjøre dette jeg også, gidder ikke laste ned et par 100gb for så å oppdage at alt blir korrupt når det flyttes. Noen av diskene er ganske gamle og slitne så det kan være en årsak. Nå er disse diskene formatert, og jeg laster på nytt. Får se hvordan det går denne gangen.

Hvilket filsystem har du på disekn filene er flyttet til?

Forsøk å ekstrakter filene til en NTFS-disk og se om det hjelper.

8572480[/snapback]

Alle diskene mine er NTFS, så jeg tror ikke det skal være noe problem der.

Takk for svar :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...