Gjest Slettet+5132 Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Har ett problem med en reciver (NAD 7240PE), problemet er det at den sprenger utgangstransistorene og sikringa til forsterker delen uten å ha tilkoblet høytalere, (Har byttet utgangstransistorene en gang men de ble ødelagt med en gang forsterkeren ble slått på) Noen som har noe peiling på slikt? Lenke til kommentar
s13 Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Akkurat NAD er vel et lite helv... å feilsøke på. Ryker en utgangstransistor, er det ikke bare å lodde inn en ny. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 nei fant det ut.. sikring til forsterkerdelen og utgangstransistorne ryker samtidig. Ingen som har en idè? Lenke til kommentar
GAK Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 (endret) Har ett problem med en reciver (NAD 7240PE), problemet er det at den sprenger utgangstransistorene og sikringa til forsterker delen uten å ha tilkoblet høytalere, (Har byttet utgangstransistorene en gang men de ble ødelagt med en gang forsterkeren ble slått på) Noen som har noe peiling på slikt? 8568701[/snapback] Hadde lignende problemer med min egen forsterker i fjor, var ustabil slik at utgangen røk og tok med seg basselement i samme slengen. Det viste seg at den fikk DC på utgangen idet jeg slo den på. Leverte den til service hos 'Dalen Elektronikkservice', etter det har den funket. Endret 8. mai 2007 av GAK Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 (endret) Kraftig DC offset tidlig i kretsen, eller oscillasjon er blant probleme som kan skape dette, men dette kan igjen ha mange forskjellige årsaker. Dette er utvilsomt jobb en for et sertifisert service-verksted, som har tilgang på nødvendig kompetanse, skjema og utstyr til å feilsøke. EDIT: med mindre det er et kjent problem (noe jeg tviler på fra et såpass seriøst merke) eller har helt åpenbare synlige feil (noe du eller de som byttet utgangstransistorer sikkert ha skjekket). Endret 9. mai 2007 av NorthWave Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå