Flimmer Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 (endret) Jeg er i ferd med å kjøpe Canon EOS 400D og trenger minnekort. Nå bruker jeg: SanDisk CompactFlash Extreme III 4GB, og er veldig fornøyd med det, men trenger et nytt kort tid det nye kamereaet. Jeg ser at SanDisk har kommet ut med en Extreme IV, som er raskere, men dyrere. Vil dette kameraet dra nytte av IV kortet? Vil det være vært de extra pengene? Endret 8. mai 2007 av Flimmer Lenke til kommentar
Bombasa Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Det holder nok lenge med III versjonen som også er veldig rask. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Jeg er i ferd med å kjøpe Canon EOS 400D og trenger minnekort. Nå bruker jeg: SanDisk CompactFlash Extreme III 4GB, og er veldig fornøyd med det, men trenger et nytt kort tid det nye kamereaet. Jeg ser at SanDisk har kommet ut med en Extreme IV, som er raskere, men dyrere. Vil dette kameraet dra nytte av IV kortet? Vil det være vært de extra pengene? Kameraet vil neppe dra noe særlig nytte av raskere kort, men du vil jo kunne få litt igjen for det dersom du bruker minnekortleser. Men om dét alene er verdt nesten 200 kr, er jeg ikke like sikker på... Men jeg lurer på hvorfor i allverden du trenger nytt minnekort? Siden du har et utmerket, romslig minnekort fra før, synes jeg det vil være bortkastede penger å kjøpe nytt... Lenke til kommentar
Flimmer Skrevet 8. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2007 (endret) Men jeg lurer på hvorfor i allverden du trenger nytt minnekort? Siden du har et utmerket, romslig minnekort fra før, synes jeg det vil være bortkastede penger å kjøpe nytt... 8568658[/snapback] Samboeren min skal "overta" det gamle kamera m/ minnekort. Derfor trenger jeg et nytt! Endret 8. mai 2007 av Flimmer Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Jeg vet ikke hvor raskt EOS 400D jobber internt (noen nevnte 10 MB/s tidligere?), men ved overføring til PC er overføringshastigheten 2,9 MB/s (i følge akams test) og du vil isåfall ikke merke noen forskjell fra Ultra II og raskere. Bruker du kortleser vil du merke forskjell på overføringshastigheten, men ikke alle kortlesere klarer å yte rettferdighet for hverken Extreme III eller IV, altså i mange tilfeller vil selve kortleseren være flaskehalsen og ikke kortet. Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Extreme III har teoretisk overføringshastighet på 20MB/s begge veier mens IV har på 40MB/s om jeg ikke er helt på bærtur. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå