Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Get Modem og Belkin Ruter

Anbefalte innlegg

Har en kamerat som får internett fra Get.

Modemet hans er av typen Motorola SB5100E og Ruteren Belkin F5D7230-4.

Jeg har aldri vært borti modemet fra Motorola, så jeg lurer på hva Get bruker for å koble seg opp. Det jeg lurer på er om Get bruker PPPoE for å koble opp?

Jeg prøvde å få han til å sette Belkinen til Dynamic, men dette hjalp visst ikke.

http://www.gorge.net/help/wizard/belkin/im...f5d7230-42p.JPG

Personen jeg prøvde å hjelpe over tlf har ikke de beste kunnskaper, så det er mulig han gjorde noe feil, men er det noen som vet hva "vanligste" måten å koble opp en ruter bak et modem av typen Motorola SB5100E er så setter jeg pris på det :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nå søkt litt på Motorola SB5100E og det kan virke som det stemmer det du sier la7dfa-com, at ipadressen er låst til en annen mac-adresse. Dvs. siste pc'en som man var på nettet på. En mulig løsning er visst å clone mac-adressen fra denne pc'en til ruteren.

Fant noe her: http://www.win-xp.no/index.php?name=Forums...9952&highlight=

Får se i morgen hva vi får til, men jeg synes det er merklig at det begrensning på det.

Så hvis ruteren står på "auto" og koblet til modemet i kanskje 1-døgn så vil den ta mac-adressen til ruteren og da vil alt funke?

Han hadde GET Classic, hvis det hjelper noe.

Lenke til kommentar

skru av og på masse, trekk ut støpselet mens den er på og faenskap så virker det tilslutt.

faen så kjipt var det sist jeg var hjemme!

før var det bare å sette inn min egen pc istedet for moren min sin, men nå ble det bare styr.

men det du gjør, hvis jeg husker riktig, er at du trekker ut støpselet mens den står på og "er slem".

så setter du inn støpselet og lar den koble seg opp ferdig, og så skrur du den på.

jeg mener det var det jeg fant ut at hjalp i jul.. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...